Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det som är sjukt är att de gör ingenting. Istället för att göra något som gör en liten skillnad så försöker dem lyxa till vardagen.
Ät havregrynsgröt ett helt år, drick endast vatten. Dem enda som behöver god mat är kidsen. Sluta snusa, eller alternativt köp med det allra billigaste som finns.

Sälj bilen tror knappast den behövs? Alternativt köp en begagnad elcykel men bäst av allt börja motionera. Sälj alla prylar som inte används längre. Börja gå upp klockan 7-8 varje morgon och gå en promenad/jogga.
Lägg undan alla pengar ni får in. På det sättet kommer ni kunna sakta men säkert betala av skulden men samtidigt kanske ha kvar lite som kan gå till barnen ibland. Finns så jävla mycket man kan göra! Vad kostar hans abb och bredband? Kan säkert gå ner några hundringar där också!

Har ni sett hur jävla tjocka barnen har börjat bli? Speciellt den äldsta? Ser ju för fan inte frisk ut. Han får ju serverat skräp mat, korv och bröd till middag det klart barnen äter det!
Sen ligger det väl i generna också förstås.

Baronen är ett steg före dig där, abonnemang och bredband står på företaget

15:50 in i klippet berättar han själv.
https://youtu.be/q2w_CQraevU
Citera
2021-10-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer

"Använder nätet hemma BARA till jobb" varför en ljuga om en sådan sak, varför Alex?
Citera
2021-10-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
"Använder nätet hemma BARA till jobb" varför en ljuga om en sådan sak, varför Alex?

Om du fortsatte kolla så undrar jag varför man ”lämnar” sin familj för att ut och åka när det blir mycket hemma jag fattar inte alls det resonemanget, han lämnar t hemma själv med barnen för att själv få lugn och ro, tycker det är ett sjukt beteende. Om inget annat ett egoistiskt beteende
Citera
2021-10-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är tragiskt. Frågan är om det skulle gå att nå fram via farfar?
Rasken har inget eget företag hur fungerar det i praktiken med olika skatter och avgifter?
Ja det är verkligen hemskt, föräldrarna brister i sin föräldraroll på så många olika sätt.

Det bästa vore nog om Alf la ner bolaget så Rask tvingas söka jobb, han skulle aldrig ha råd att starta ett eget AB för det kostar 25.000.

Personligen tror jag att om inte båda föräldrarna skaffar ett jobb innan året är slut kommer ungarna bli placerade nästa år.

Månadskostnaden för dom där lånen kommer vara så höga att dom inte kommer ha råd att betala varken hyra eller mat och som det ser ut just nu behöver familjen tigga för att ens kunna äta vilket är helt sjukt, beter sig som en riktig zigenar-familj, bara husvagnen som fattas.
Citera
2021-10-04, 16:23
Citat:

Intressant att han berättar om att han inte dricker, särskilt inte vid högtider likt midsommar, som det inleds med att vloggas om, men säger att han inte familjevloggade pga han drack och nu var så jävla bakis!?
Citera
2021-10-04, 16:41
Citat:

Jag blir fan förbannad, han tvingar barnen att kramas och frågar "vad är meningen med livet" och de svarar kärlek och familj, som robotar. Töntrask filmar sig och barnet och man ser hur han myser och känner sig som en kickassfarsa... för att barnen minsan kramas och svarar det han inpräntat i dem..

Han snackar om hur dagarna försvinner pga krökande och bakfyllor, men att han kan njuta av en 16-årig whiskey i soffan och smutta på, för att sen hälla tillbaks resten.. #vemvillsmuttapåraskensspottkoppwhisky?
Citera
2021-10-04, 18:51
Medlem
StellaArtoiss avatar
Nu får det snart hända något på Rasks kanal!

Denna tråd börjar bli mindre och mindre underhållande att läsa, av naturliga skäl när det inte händer mycket.

Finns det någon detektiv här?
Rask laddade upp detta på sin Instagram.

Skärmdump :https://anonfiles.com/jbB872L9u7/Scr....android_3_jpg

Är detta en random brud han tagit bilden från och lagt till texten själv?

Jag är väldigt skeptisk till att denna bruden löste sitt problem tack vare hans skäggolja. Det finns redan tusentals produkter för att behandla kvinnors hår.

Att det var då just Rasks skäggolja som löste hennes problem känns väldigt osannolikt.

Jag har gått igenom hans Instagram i hopp om att hitta bruden, utan något resultat.
Citera
2021-10-04, 19:01
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Vad tror du rimligtvis själv? 😂🤦‍♂️
Ränta på ett par procent per lån man har eller kronofogdens ränta? Trodde det var allmän kunskap att kronofogden har så extrem hög ränta för att folk ska bli benägna att betala men tydligen inte

Allmän kunskap? Kronofogden har ingen ränta överhuvudtaget 🤦‍♂️
Citera
2021-10-04, 19:02
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Nu får det snart hända något på Rasks kanal!

Denna tråd börjar bli mindre och mindre underhållande att läsa, av naturliga skäl när det inte händer mycket.

Finns det någon detektiv här?
Rask laddade upp detta på sin Instagram.

Skärmdump :https://anonfiles.com/jbB872L9u7/Scr....android_3_jpg

Är detta en random brud han tagit bilden från och lagt till texten själv?

Jag är väldigt skeptisk till att denna bruden löste sitt problem tack vare hans skäggolja. Det finns redan tusentals produkter för att behandla kvinnors hår.

Att det var då just Rasks skäggolja som löste hennes problem känns väldigt osannolikt.

Jag har gått igenom hans Instagram i hopp om att hitta bruden, utan något resultat.
Jag vet vem hon är, kan antagligen hitta henne igen. Just när har Facebook/Instagram problem så det får väl vänta till lite senare.
Citera
2021-10-04, 19:02
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag vet vem hon är, kan antagligen hitta henne igen.
Snyggt!

Hoppet var att bruden faktiskt inte skapade det där inlägget, då hade det blivit en jävla massa drama.
Citera
2021-10-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Allmän kunskap? Kronofogden har ingen ränta överhuvudtaget 🤦‍♂️

”Kronofogden tar inte ut någon ränta och kan inte heller påverka eller ta bort räntan i en skuld. ... Har du ingått ett avtal med ett företag, exempelvis när du köpt ett par skor på en nätbutik, godkänner du samtidigt att betala en viss ränta om du inte betalar i tid.”

Tolkar jag det rätt att det är ränta dock inte kronofogdens men kreditgivarens ränta tickar och skulden blir högre hos kronofogden? Är också lyckligtvis skuldfri (förutom bolån)
Citera
2021-10-04, 19:06
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
”Kronofogden tar inte ut någon ränta och kan inte heller påverka eller ta bort räntan i en skuld. ... Har du ingått ett avtal med ett företag, exempelvis när du köpt ett par skor på en nätbutik, godkänner du samtidigt att betala en viss ränta om du inte betalar i tid.”

Tolkar jag det rätt att det är ränta dock inte kronofogdens men kreditgivarens ränta tickar och skulden blir högre hos kronofogden? Är också lyckligtvis skuldfri (förutom bolån)

Ja alltså räntan från de som skickade skulden till KFM fortsätter ju ticka, men Kronofogden lägger inte till någon egen ränta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in