Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Har T blivit arbetslös? senast jag hörde så var hon mamma ledig, vilket är normalt att vara när man har ett litet barn hemma.
Det är högst oklart, som jag minns det, (med trovärdighetskälla Carl Fredrik)
Hon sa upp sig en månad innan A föddes, eftersom hon inte trivdes och ändå skulle vara mammaledig senare, (allt skulle hinna lösa sig.)
När hennes mammadagar är slut, låter Carl Fredrik sin tittarskara få veta att han ska försvinna från youtube i upp till 6 månader, kommer inte ha tid eftersom han ska axla kick-ass-farsa rollen och vara pappaledig. Han har pratat med f-kassan om att det kommer ringa troll som vill sabba för honom, men han vet sina rättigheter. Hans uppgift är att vara kick-ass, 8 timmar om dagen och företaga på kvällar och helger, på sin fritid, fast insta skulle han ha uppdaterat 24/7 för dokumentation av sitt innehållsrika pappalediga liv, fyllt av aktiviteter.
Jag fick så mycket pisk av Carl Fredrik när han ägde denna tråd och gav svar på tal, när vi haters ifrågasatte hans leverne...
Av någon outgrundlig anledning så skulle Carl Fredrik inte vara pappaledig, han träffade gud och jesus och kände kraften och förstod att han skulle söka sig ett arbete för att kunna få betala skatt och göra rätt för sig. Han hade förstått att för att få lön, måste man arbeta en hel månad
innan lönen kommer in på kontot, så han skulle söka arbete och skriva cv, trygg i sin tro. Jag antar att hans "cleansning och whicka" inte gav resultat. Stora spåkulan var kall, han var tvungen att förändra sitt liv. (Det påstås under häxperioden att E har astma, någonting som jag som lekman tolkar som en konsekvens av all rökelse som bränns i den lilla bostaden)
Han är förändrad och har insett att han behöver jobba, det har ingenting att göra med att f-kassan fått honom att inse att utan inkomst är man inte berättigad full ersättning till maxnivå.
Man måste ge för att få, då fick han sin gudakraft.
Jag väntar med spänning🙄 på att Carl Fredrik, som förvisso inte hunnit arbeta en full månad, hämtar sin lönespecifikation och trycker upp i ansiktet på alla haters.
Han måste samla kraft för att hålla sin psykiska ohälsa och panikångesten borta under de tre stegen till brevlådan, för att hämta lönekuvertet.. än är han inte riktigt där, då det första jobbet inte var hans stock'of'snus, spänningen är olidlig..