2021-10-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Knappast! Han var ju på en dödslista i flera år. Jag håller med om att hans konstverk inte nådde verkshöjd men han var ju trots allt en efterlyst människa. Gå in på Twitter och sök på Vilks och se muslimer som sitter och önskar att Lars Vilks nu "vilar i helvetets eldar". Alla dessa muslimer som vi har välkomnat in till Sverige, Europa...

Oavsett om de är somalier eller turkar så enas de i sitt hat mot Vilks.
Vilka "vi" skriver du om? Jag har varken bjudit in muslimer eller idiotpolitiker till maktutövande! Hoppas att det var ett mord som han förtjänade då han visste vad han gjorde. Vem kan bli ledsen att låta en sån föraktfull idiot suddas ut? Helt enkelt bråkstake, en galning som vi har nog av Sverige.
Citera
2021-10-04, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Larvig tråd, ingen person ville Lars Vilks något ont. Ingen vet knappt vem han är heller. Olyckor har hänt i alla tider. Lås tråden mod.

Haha nä han hade bara en fatwa utfärdat mot sig och levde under skydd med livvakter. Det var många muslimer som ville ha honom död. Dessutom var han en av Sveriges mest kända konstnärer. Men du trollar ju bara.
Citera
2021-10-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nej det behövs inte "lyftkraft" att komma över räcket. Räcket är gjort för normala bilar som väger 1500kg och kör i 110 inte för bilar som väger 4500kg och kör i 160. Räcket är lågt och har försvunnit helt där bilen träffade.

Det var löst citerat från en på vägverket, som pratade om vanliga personbilar vs räcket.
Citera
2021-10-04, 16:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Knappast! Han var ju på en dödslista i flera år. Jag håller med om att hans konstverk inte nådde verkshöjd men han var ju trots allt en efterlyst människa. Gå in på Twitter och sök på Vilks och se muslimer som sitter och önskar att Lars Vilks nu "vilar i helvetets eldar". Alla dessa muslimer som vi har välkomnat in till Sverige, Europa...

Oavsett om de är somalier eller turkar så enas de i sitt hat mot Vilks.
Glädjestund i kommentarsfältet på Alkompis tydligen.
https://mobile.twitter.com/OmarMakramSE/status/1444968225129836549

Även om jag inte tror det här rör sig om mord så finns det gott om stöd för mordhot mot nästa person som offentligt kränker fredens religion.

Alkompis får givetvis bidrag.
Citera
2021-10-04, 16:26
Medlem
Ett kille hör först en hög smäll sen kanske ett tutljud följt av en boom. Kan ett bildäck som exploderar låta så högt att det hörs ända till gårdar runt omkring?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/vittnet-om-olyckan-en-obehaglig-upplevelse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Konstigt att erfarna poliser tycker att det var konstigt att den voltade över skyddsbarriären.
Du bör berätta för dom hur det funkar.
De körde inte i 160.

Ja följebil fanns.
Poliser.
Följebilen har inte sett något såklart. Kårandan.
Det är en olycka där en snut dödat sig själv och två andra.
FARTEN DÖDAR!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är upprättat anmälan både om vårdslöshet, vållande till annan död och faktiskt också mord.

https://www.dn.se/sverige/polisen-utreder-brott-efter-dodskraschen-dar-lars-vilks-omkom/

Följebil ??? Nog för att jag är för yttrandefrihet men va fan har Vilks kostat folket genom åren.

Alltså har även följebilen plöjt fram i 160 knyck. Om jag själv gör det blir jag hudflängd, men om livvakternas mobila årsmöte gör det kallas det tragedi. Det mesta pekar väl på att en galen polis tror att han är Jesus själv, skiter i alla lagar och sedan tar död på sig själv och två till.

Om följebilen låg nära finns det ju vittnen till vansinnesfärden. Om man nu inte mörkar ner alltihop vill säga...
Citera
2021-10-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Intressant beskrivning
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/vittnet-om-olyckan-en-obehaglig-upplevelse

John Karlsson var ute på sin gård under söndagseftermiddagen när han hörde en stor smäll och däcktjut i samband med trafikolyckan.

"Och då hörde jag en stor smäll. Jag tänkte det var ett långtradardäck eller nåt. Och sen ett stort brak och sen nåt man inte vill höra - "iih!" och sen "bom!" Och sen blir det då tyst."

Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/vittnet-om-olyckan-en-obehaglig-upplevelse

Stor smäll = däck

Brak = barriären

Iiih = Lastbilens tuta

Boom = Krocken.
Citera
2021-10-04, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nej det behövs inte "lyftkraft" att komma över räcket. Räcket är gjort för normala bilar som väger 1500kg och kör i 110 inte för bilar som väger 4500kg och kör i 160. Räcket är lågt och har försvunnit helt där bilen träffade.

...lastbilar, långtradare, tankbilar, budbilar, skåpbilar, stora släp mm - you name it, dessa fordon är vajerräckena också avsedda att förhindra att de kommer över i mötande fil. De väger långt mer är 4,5 ton normalt. Även om de kör i lägre fart är den totala energin större och den tyngdpunkten högre. Jag anser det märkligt att en i detta sammanhang rel lätt bil på 4,5 ton klippte dessa vajerräcken utan problem, om än i hög fart.
Citera
2021-10-04, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Haha nä han hade bara en fatwa utfärdat mot sig och levde under skydd med livvakter. Det var många muslimer som ville ha honom död. Dessutom var han en av Sveriges mest kända konstnärer. Men du trollar ju bara.

...ja han trollar såklart, men jag tycker han kan börja med att ringa Finn Nørgaards familj och berätta att ingen hotbild mot Vilks fanns och att alla muslimer egentligen är snälla.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Attentatet_i_Köpenhamn_2015
Citera
2021-10-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Det sas på 16-nyheterna att man hittat bitar av däck en bit före kollisionsstället. Man går tydligen helt på däckorsak.

Men fanns det inte en följebil också? Vilka åkte i den?

Med tanke på att bilen blev pulveriserad i den närmaste så vore det konstigt om det inte fanns däck-fragment och fragment av alla möjliga beståndsdelar av bilen.
Citera
2021-10-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Följebil ??? Nog för att jag är för yttrandefrihet men va fan har Vilks kostat folket genom åren.

Alltså har även följebilen plöjt fram i 160 knyck. Om jag själv gör det blir jag hudflängd, men om livvakternas mobila årsmöte gör det kallas det tragedi. Det mesta pekar väl på att en galen polis tror att han är Jesus själv, skiter i alla lagar och sedan tar död på sig själv och två till.

Om följebilen låg nära finns det ju vittnen till vansinnesfärden. Om man nu inte mörkar ner alltihop vill säga...
De har inte sett någon negativ framfart av sin kollega. Kårandan lever fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in