2021-10-04, 15:08
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Båda bilarna är V6 på 340 hk bensin. Ingen diesel i någon av dom. Ingen V8 i någon av dom.
Har gjort edit på mitt inlägg, stämmer att det är bensin.

Sen såg jag att var årsmodell 2016, kanske var V6:an då. De nya har V8 5.0.
Citera
2021-10-04, 15:08
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangbusen
http://www.spmp.se/site2/

Här kommer troligen de döda polisernas namn att komma fram så småningom om.

"Andreas Rix och David Omelius minnessidor skapade. Vila i frid."
Citera
2021-10-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, så många har nog inte kännedom om det. Men givetvis de som utreder.

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Menar du att utredningen kommer att hemligstämplas? Vore fullständigt vansinne med tanke på att denna typ av utredningar i regel är offentliga och då Sverige lär koka över av konspirationsteorier. Dessutom ska båda poliserna vara unga och de lär ha vänner och sociala medier. Det brukar inte ta så lång stund innan såna uppgifter sprids.

Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Istället för att ta upp pistolen och skjuta Lars i huvudet?

Ni är så jävla töntiga, haha. Alla djävla högertroll i denna tråd.
Kanske en konservativ muslim som ville upprätthålla sin tradition
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Ordinarie motor pressar ut 500hk, addera ett ton så får du ut 340hk, ungefär så. Står på Land Rovers hemsida.

Angående räckeskörning så har en Land Rover rätt hög markfrigång så jag kan tänka mig att däcken i princip kört över dessa vajrar.
Nej, fungerar inte så med bromsade hästar.

Men däremot så är den äldre modellen 340hk, köper du en ny så sitter det en 500hk i den bilen.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
"Andreas Rix och David Omelius minnessidor skapade. Vila i frid."

Då kan vi avskriva teorin om den muslimska sleepern..... (vilken ju var idiotisk från början)
Citera
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Så Vilks kom i bilen på höger sida och färdades söderut. Går igenom mitträcket och frontar lastbilen. Lastbilen färdas sedan baklänges ner i diket?

Vad är det för svarta sträck i vägbanan i norrgående körfält.
Vart smällde fordonen?

Hahahahahaha sluta nu
Det finns hur många inlägg som helst att det är JORD som stänkt ut iom att ngn av vajerstolparna slitits loss då bilen åkt igenom där och inte bilspår eller annat
Du kan ju tydligen skriva så borde du ju kunna läsa också
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Du ser ju att vägkanten är uppriven på ett ställe, och bakom detta så ser du en grönskiftning i gräset som tyder på att det är där bilen flög igenom. Tittar man på streetview så kan man ana att södergående vägbana är nån decimeter högre än norrgående. Sen är diket emellan också något nedsänkt.
Detta kan förklara avsaknad av hjulspår. Jorden kan vara att bilen träffat marken där och sprutat ut jord åt vänster.

https://imgbb.com/NLTjJNc
Bilden är verkligen lite illusionistisk och det är säkert som du säger.

Men om de nu fått en däckexplosion varför ser man inga bromsspår. De bör väl ha försökt bromsat antingen innan de gick in i räcket?

Eller menar du att de inte hann bromsa och sedan var flygburna genom räcket och hela vägen på andra sidan till de träffade lastbilen? Det finns inga spår alls i vägbanan?

Jag ifrågasätter inte din teori alls för den verkar mest logisk men jag får bara inte ihop bilden.
Citera
2021-10-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney

Yes. Dessa har några år på nacken så att dom nya har V8 kan säkert stämma.
Citera
2021-10-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilians
Alltså!

Polisbilen körde på mitträcket, studsade tillbaka ut i vägbanan, blev påkörd av bakomvarande lastbil. De körde alltså på samma vägbana. Ingen har kört igenom något mitträcke.

Så. Kan vi släppa frontalkrocksteorin nu?

Vad gjorde dig så tvärsäker på detta igår?
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Nej, fungerar inte så med bromsade hästar.

Men däremot så är den äldre modellen 340hk, köper du en ny så sitter det en 500hk i den bilen.
Haha? Står ju klart och tydligt att deras sentinel gör effekttapp i relation med viktökning förstår dock att det inte gäller obromsade hk, varför jag skrev typ så. Och siffrorna stämmer inte.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Bilden är verkligen lite illusionistisk och det är säkert som du säger.

Men om de nu fått en däckexplosion varför ser man inga bromsspår. De bör väl ha försökt bromsat antingen innan de gick in i räcket?

Eller menar du att de inte hann bromsa och sedan var flygburna genom räcket och hela vägen på andra sidan till de träffade lastbilen? Det finns inga spår alls i vägbanan?

Jag ifrågasätter inte din teori alls för den verkar mest logisk men jag får bara inte ihop bilden.

Avsaknad av bromsspår är för mig också märkligt. Av ren reflex så tvärnitar man även om det inte är bäst och även om man har massa moderna system så bör det bli märken vid tvärnit
Citera
2021-10-04, 15:15
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:

Ja, den uppgiften är den som verkar korrekt. Regnummret på olycksbilen skall tydligen vara PBS247. V6 Turbomatad bensin. Så de som ägnat sig åt att diskutera svårantändbar diesel kan lägga ner den diskussionen.

/WTF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in