Citat:
Ursprungligen postat av
-tramS-
Krångla inte till det. Poliser kör mycket bil och är i praktiken fredad från att få fortkörningsböter/indraget körkort. Poliserna var halvless på att skjutsa runt Vilks och ville gärna komma fram tidigt. Dessutom är det roligt att köra fort. Föraren körde därför helt enkelt för fort. Pga något, mobilen, kaffekopp eller trötthet missade han att vägen svände och körde in i, och över i vajerräcket och sen in i lastbilen. Förödande för Vilks och poliserna själva. Grov vårdslöshet i trafik och vållande till annans död. Tyvärr är poliser inte bättre än oss andra. Nollvisionen åt helvete.
Ja det är samma som jag tänkte skriva. Klockan var ganska sent på kvällen och de var på väg till Stockholm, Vilks hade ett privat ärende i Stockholm. Alla vet att det är lätt gasa på lite extra om resan är lång och det är sent.
Jag är också skeptisk till polisens utbildning på fordonet. Kunde de verkligen framföra den 4.5 ton tunga bilen i hög hastighet? För hög hastighet, alltså handhavandefel tror jag var orsaken.