2021-10-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
I det här fallet så hade det varit klädsamt att publicera namnen på de båda poliserna, de var väl människor de också, liksom Lars Vilks? Genom att inte publicera namnen spär man ju på konspirationsteorierna.

Jag gissar på Lena och Annika.

Men är det inte så att de anhöriga också får yttra sig om de vill sina avlidnas namn i media?
Eller behöver inte pressen ta hänsyn till det?
Citera
Bannlyst
Jag får det inte att gå ihop. Om de nu kört i 160 i tidigare raksträcka och upptäcker svängen för sent borde väl det röra sig om en längre sträcka sargade vajerräcken? Här har alltså en mindre sträcka vajerräcken trasats sönder vilket logiskt borde tyda på att man girat kraftigt över in på fel körbana?

Om ett däck smäller av okänd anledning och bilen tappar kontroll är det väl inte helt osannolikt. En medveten styrning in på fel körfält går heller inte att utesluta.
Citera
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Detta var 2 filig motorväg.
Du har rätt, där är det motorväg,
Citera
2021-10-04, 12:57
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Solen står inte så lågt vid 15:30

Lågt...Skog på båda sidor om E4:an...
Solen låg parallelt med E4 kl 15:30 i den kurvan där dom smällde, sen om den låg på 8* elevation eller 15* är av mindre intresse, den bländar likt förbannat, ju lägre-desto värre.

https://ibb.co/Gd84ZN2
Citera
2021-10-04, 12:59
Medlem
Var väl en rondellhund som kom i vägen där machokulturens fartdårarar samtidigt arbetar som skyddspolis och blev alltså orsaken som dödade Lars Vilks. Vilket bör vara så nära ödets ironi en satiriker kan komma.
Senast redigerad av Amiralen1968 2021-10-04 kl. 13:11.
Citera
2021-10-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Svängen är inte lika tvär i verkligheten, se här: https://imgur.com/a/0jMINUu
Torde vara här.
https://www.google.com/maps/place/285+91+Exhult,+Sweden/@56.4537459,13.6155818,2373m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46514101b3017cf3:0xb2a0e 5a662851147!8m2!3d56.483333!4d13.65?hl=en
Citera
2021-10-04, 13:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag gissar på Lena och Annika.

Men är det inte så att de anhöriga också får yttra sig om de vill sina avlidnas namn i media?
Eller behöver inte pressen ta hänsyn till det?

Lena Bin Laden och Annika Husseini?

Det vet jag faktiskt inte, men vill man ha stopp på konspirationsteorierna så publicerar man namnen. Det är möjligt att de var så krispiga efter branden att man måste fastställa deras identiteter via rättsläkare först? Lite märkligt att det inte behövdes med LV då. Det känns som en rondellhund ligger begraven här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narviallabaraserpa
1995 hände följande på väg E4 utanför Markaryd:
Michael Ljunggren, President för Bandidos, färdades ensam på sin motorcykel och sköts ihjäl av okända gärningsmän medan han körde E4 utanför Markaryd. Ljunggren sågs köra ut i vägrenen och sedan köra omkull, och när en bakomvarande bil larmade ambulans antogs först att det rörde sig om en trafikolycka. Först på sjukhuset stod det klart att han träffats av flera skott, varav ett trängt igenom den skyddsväst han bar och träffat honom i ryggen.
Var det på samma plats? Någon som vet?
Tror inte det var motorväg på den tiden. Jag tror den är nybyggd på 2000 talet. 1995 gick E4 an genom Markaryd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Tackar för uppdateringen uppskattar dina uppgifter, redigerar mitt inlägg registreringsnummer blir i rätt ordning.

Jag ville inte ta några bilder när livvakterna gick in i bilarna. Men för att stilla folks undran såg allihopa ut att vara etniska svenskar, om det nu spelar så stor roll. Där va enbart en man som va som va 40+ och han va väldigt välklädd. Resten såg ut att vara 27-35+. Dörrarna och rutorna är ordentligt tjocka, man kan se på bilen att den väger mycket. Jag kunde inte se någon kamera i bilen, men kunde se i bakluckan att dom förvarade automatvapen i den.
Citera
2021-10-04, 13:04
Medlem
KarmaAndEffects avatar
Vittnen säger att bilen färdades i hög hastighet, tappade kontrollen och kom över i motsatt körfält.

Men fortsätt spekulera ni.
Citera
2021-10-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, det är väl det minsta man kan säga! Det är helt otroligt konstigt!!!! Hur många gånger i den svenska historien har livvakter från polisen lyckats köra ihjäl sig och sitt skyddsobjekt?? Noll gånger!!!

Jag förutsätter faktiskt att detta är ett attentat tills det att motsatsen är bevisad. Inget jävla trams och snabbt avfärdande av att det handlar om en olycka. Det ska jävligt mycket till för att jag ska köpa att det här är en olycka.

Då är det statistiskt dags att det händer. Det är inte första gången livvakter kör ihjäl sina skyddspersoner. (Diana om ni minns). Om jag skulle köra in i en lastbil med flit skulle jag hitta en vägsträcka utan vajrar. Man vill inte försämra oddsen för att lyckas.
Citera
2021-10-04, 13:06
Medlem
ozyrecons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag va nyligen uppe på Stortorget i Malmö och tittade på den tysta minuten. Livvakterna va där med två bilar. Runt 8 livvakter åkte i bilarna. Nästan allihop va yngre killar, någon äldre välklädd herre. Dom lämna Stortorget med blåljus för att hedra sina kollegor.

Det verkar vara PBS247 som är olycksbilen då deras andra Range Rover va på plats (följebilen).

https://imgur.com/a/iKMhidg

Tack för bilderna, vissa här inne ska raljera vad polisen kör för bilar men du är den ända som verkar ha bra koll på vilka bilar dom kör och va först i tråden att nämna vilka bilar som va inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in