2021-10-01, 00:15
Medlem
Nu händer det annat i Sverige som drar fokus. Jag förlitar mig på att ni som bor och har koll på lokal media norrut hör av er här när något nytt händer.

Det stannar nog upp lite här i tråden i avvaktan på nya fakta. Men hellre det än ovidkommande svammel som stör möjligheten att hålla ihop händelserna.
Vi håller oss till det elementära, käre Watson. 😊
Citera
2021-10-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vilka är dessa stolpskott? Vems var grejerna? Att missbruka cannabis under ett jobb och riskera att förlora varorna? Det är någon som har förlorat pengar och är förmodligen förbannad.

Att det inte finns någon tråd om det.
Ett kilo hash kostar just nu runt 47k, osen 200g tjack vet jag inte men tjack e billigt som fan. Så 50k gör nog ingen förbannad. Dom torska ju d risken de vet han som gav dom hashet oxo
Citera
2021-10-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Ett kilo hash kostar just nu runt 47k, osen 200g tjack vet jag inte men tjack e billigt som fan. Så 50k gör nog ingen förbannad. Dom torska ju d risken de vet han som gav dom hashet oxo

47k? Då har du en dålig kran hehe.
Men jo personen som är över dom borde nog vara ganska förbannad då det var deras fel pga att dom stod och rökte på helt öppet vilket drog till sig polisen.
Hade dom bara torskat random så skulle nog ingen bli arg. Men nu torskade dom för att dom var idioter.
Citera
2021-10-04, 10:32
Medlem
Citat:

Nej, det handlar inte om mycket pengar i den kriminella världen men sättet dom torskar på. Att röka cannabis under ett jobb.

Oavsett så lär grabbarna få betala för det och höjdarna får sina pengar ändå men att dra på sig uppmärksamhet på det här sättet är bara idioti.

Vad var det för vapen dom åkte fast med?
Citera
2021-10-04, 12:49
Medlem
Citat:
Nej, det handlar inte om mycket pengar i den kriminella världen men sättet dom torskar på. Att röka cannabis under ett jobb.

Oavsett så lär grabbarna få betala för det och höjdarna får sina pengar ändå men att dra på sig uppmärksamhet på det här sättet är bara idioti.

Vad var det för vapen dom åkte fast med?
En revolver
Citera
2021-10-04, 12:51
Medlem
Citat:
En revolver

Gatupriset?
Citera
2021-10-04, 12:59
Medlem
Citat:
Gatupriset?
Beror på märke, kvalité och kaliber men mellan 10 och 25k skulle jag vilja påstå.
Citera
2021-10-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodlummartelo
Beror på märke, kvalité och kaliber men mellan 10 och 25k skulle jag vilja påstå.
Håller med.
Citera
2021-10-04, 13:10
Medlem
Citat:

Det är en revolver i kaliber .357 Magnum samt 15 hålspetspatroner passande revolvern. Bild på revolvern finns i domen jag lade upp. Gatupriset ligger inom spannet du anger, men förmodligen låg det aktuella vapnet i den lägre delen av det.
Citera
2021-10-04, 13:31
Medlem
Fatima93s avatar
Citat:
Haha en revolver för 25k? Trodde du är i framtiden med en lazer beam eller? Pucko!
Du kan få en revolver 357 magnum för 5-10k beror bara på hur sliten den är. Bara en dum bimbo svenne köper en puffra för 25k!
Citera
2021-10-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det är en revolver i kaliber .357 Magnum samt 15 hålspetspatroner passande revolvern. Bild på revolvern finns i domen jag lade upp. Gatupriset ligger inom spannet du anger, men förmodligen låg det aktuella vapnet i den lägre delen av det.
Efter att ha kollat igenom domen så måste jag hålla med dig där. Revolvern verkar vara av äldre modell och skicket verkar vara sådär. Så den lägre prisbilden är troligare. Hade det däremot varit en fjång ny S&W MODEL 360PD så hade nog priset däremot varit närmare den högre prisbilden.
Citera
2021-10-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatima93
Haha en revolver för 25k? Trodde du är i framtiden med en lazer beam eller? Pucko!
Du kan få en revolver 357 magnum för 5-10k beror bara på hur sliten den är. Bara en dum bimbo svenne köper en puffra för 25k!

Uppenbarligen är det dumma förortsnegrer som köper revolvrar - oavsett pris. Det är liksom både de som skjuter och blir skjutna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in