2021-10-04, 11:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det värsta är väl att vi aldrig kommer få reda på sanningen...

Har de kungjort polisernas identitet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Inte riktigt. Minns att jag hörde ett nyhetsinslag på radion för cirka 10 år sedan att poliser ofta kör väldigt vårdslöst och orsakar bilskador för massvis av miljoner kr varje år. Tror knappast att det blivit bättre sedan dess i och med att man gjort det lättare och lättare att komma in på polishögskolan.

https://sverigesradio.se/artikel/3016146
De får ta betydligt större risker i trafiken än vanliga bilister. Man får ställa det i relation till vad kostar om polisen kommer fram för sent.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akterseglare
Har mött och pratat med Vilks vid besök på Nimis, ca ett år sedan. Då mötte jag ju även livvakterna med relativt tung beväpning som han hade med sig, även om jag inte pratade med dem. De såg jävligt bittra ut. Och åtminstone en av vakterna var invandrare.

Jag minns att jag tänkte att det är synd om hans livvakter som får springa efter honom upp och ner för berget, samt mer eller mindre bara stå och glo när han spikar brädor… Vilket tråkigt jävla jobb.
Intressant.

Nu måste verkligen allt komma fram.
Identifiera poliserna och särskilt chauffören.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Har de kungjort polisernas identitet?
Inte vad jag vet, och frågan är om det någonsin kommer ut.
Citera
2021-10-04, 11:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Köper inte riktigt det där. Vanliga poliser brukar vara ganska bra på att köra bil. Jobbar man som livvakt så har man fått öva ganska mycket på hantera bilen. Rimligen har dessa bilar tachograf och övervakning online så det är troligen inte heller buskörning. Speciellt inte om man hade följebil. Vägsträckan har dessutom viltstängsel.

Visst är det hela lite märkligt.

Det hela lär hamna i samma låda som: varför sjönk Estonia? Vem sköt Palme?
Citera
2021-10-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Men, 4.5 ton och 160 km/h är något helt annat. Det är myket fort för en sådan bil. Bilen var antagligen extra bepansrad vilket innebär att tyngdpunkten blir extra hög och vägegenskaperna ännu sämre än den bil de har utgått ifrån.
Precis. Även i en modernare bil av sportig karaktär blir skillnaden mellan 120 respektive 150 km/h påträngande märkbar.

Fordonet skulle kunna vara en bepansrad version av Volvo XC90, vilka befinner sig i den viktklassen. De ska förvisso kunna framföras i 160km/h - men man behöver nog inte säga mer än; yttre omständigheter.
Citera
2021-10-04, 11:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus.Antonius
Snustorrväg enligt bild jag sett.
Kan bilen ha varit försedd med någon sprängladdning som detonerades så att bilen kastas över vajerräcket?
Jag funderade på fjärrutlöst knockout-gas - men det bör ju kunna hittas vid en obduktion eller hur?
Obs bara en brainstorming idé, ok?
Citera
2021-10-04, 11:39
Medlem
DraEnLinaMusiks avatar
Nu orkar jag inte läsa tråden för att se om någon redan tänkt på denna teori. Men jag tror att det troligaste är att bilen varit uppkopplad som allt annat nu för tiden. Sedan har antagligen ett gäng seriösa muslimer TYP hackat bilen och dess system med gps och allt vad de innebär via trådlöst internet, gasat på max och bara slagit på full vänstersväng för att bilen ska braka in i motsatt riktning.
Det här är absolut inte omöjligt. Tänk bara drönare tex. Detta är mest troligt enligt mig
Citera
2021-10-04, 11:42
Medlem
Avspärrningarna tunt olycksplatsen utökades precis med 300m. Trehundra meter. Praktiskt om de inte vill att fotografier och filmer från olycksplatsen ska bli virala på Internet.
Citera
2021-10-04, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag funderade på fjärrutlöst knockout-gas - men det bör ju kunna hittas vid en obduktion eller hur?
Obs bara en brainstorming idé, ok?

Om det finns ngt att obducera efter branden. Följebilen med poliser låg just då det hände så långt bakom så de kunde inte se ngt. Misstänkt ! De kanske fjärrutlöste en sprängning. Namn på poliserna kan vara av intresse.
Citera
2021-10-04, 11:44
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraEnLinaMusik
Nu orkar jag inte läsa tråden för att se om någon redan tänkt på denna teori. Men jag tror att det troligaste är att bilen varit uppkopplad som allt annat nu för tiden. Sedan har antagligen ett gäng seriösa muslimer TYP hackat bilen och dess system med gps och allt vad de innebär via trådlöst internet, gasat på max och bara slagit på full vänstersväng för att bilen ska braka in i motsatt riktning.
Det här är absolut inte omöjligt. Tänk bara drönare tex. Detta är mest troligt enligt mig
Du måste blivit inte bara tappad i golvet som liten utan också slängd med kraft.

”Detta är mest troligt, för jag tror det”
Citera
2021-10-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Dette EXAKT lika stor sannolikhet att Lars råkar ut för en olycka som du och jag varje gång han sätter sig i en bil. Påstå skit utan uppbackning gör bara hjärndöda klnspirationshoror.

Ja punkteringssäker. Stor skillnad mot skottsäker.

Sannolikheten att Vilks råkar ut för en bilolycka är snarare större än för vanligt folk. Givet att han körs av poliser som uppenbarligen kör som idioter, i hastigheter långt över vad som vore anpassat till körförmåga och fordonet.
Citera
2021-10-04, 11:48
Medlem
peterZiipens avatar
Det måste väl finnas en hel del filmaterial - bilen måste väl ha en minst en kamera i bilen? T.o.m. varenda lada i sovjet har en bilkamera nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in