2021-10-04, 11:17
Medlem
iEvil666s avatar
Skulle tippa på fortare än 160kmh, forcerat 1 vajer räcke. Att inte den efterföljande polisbilen märkte något med hastigheten? För de färdades 2 polisbilar. Jag tycker det finns en del att granska som inte tyder på en ren olycka. Och att det just är den man som redan hade en stor hotbild på sig.

Edit: Jag ser nu i efterhand att det bara finns ett 4-vajer i mitten och att de kört rakt där kurvan slutar. De har trots det klippt alla 4 kommit ut på 4 hjul så krävs det energi att forcera.
Senast redigerad av iEvil666 2021-10-04 kl. 11:29. Anledning: Edit
Citera
Medlem
Är poliserna renrasiga svenskar ?
Iaf polisen som körde ?
Är poliserna av utländsk härkomst / föräldrar kan de va i maskopi
Citera
Medlem
nightrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Kör Type R och är i 30års ålder. 160 är inte normalt på motorväg.

Normalt och normalt. Det är i varje fall inte ovanligt att man blåser på 160+ i de småländska skogarna.

Dock inte när det är blött ute.
Citera
2021-10-04, 11:19
Medlem
Marcus.Antoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Regnade det som fan - vattenplaning?

Det är uppenbarligen brist på poliser som Kan Köra Bil

Vet en kvinnlig som inte klarade gymnastik o utryckningsfordonskörning
men blev ändå godkänd o fick examen o polisjobb

Snustorrväg enligt bild jag sett.
Kan bilen ha varit försedd med någon sprängladdning som detonerades så att bilen kastas över vajerräcket?
Citera
2021-10-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus.Antonius
Kan bilen ha varit försedd med någon sprängladdning som detonerades så att bilen kastas över vajerräcket?

Vilka lagar eller axiom visar o garanterar att bara för att man blivit godkänd på polisskolan
kan man köra bil?
Citera
2021-10-04, 11:22
Medlem
Hörde en intervju med Lars Vilks för inte så länge sen, där han talade om den tröstlösa situation han befann sig i. All aktivitet måste planeras noga och han nekades att göra vissa saker då det bedömdes som osäkert av dem som skötte hans beskydd. Han kunde inte heller, av säkerhetsskäl, leva tillsammans med kvinnan han älskade. Kan han ha varit trött på livet och bestämt sig för att göra ett sprakande finalnummer? En sista installation som sent kommer blekna i folks minne?
Citera
2021-10-04, 11:23
Medlem
nightrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus.Antonius

Måste ha sett fel då, för regnat i stort sett hela småland den senaste veckan.

Sedan skulle man väl ha sett om ett sprängdåd skett. Du har sett för mycket på film. Mer troligt att de började beskjutas, de ökade hastigheten, kanske fick antingen vattenplaning eller fick däck beskjutet och hamnade i det andra körfältet.
Citera
2021-10-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittelkjell
Jo, det känns jävligt långsökt. Man sätter inte räven till att vakta hönsen.

Har mött och pratat med Vilks vid besök på Nimis, ca ett år sedan. Då mötte jag ju även livvakterna med relativt tung beväpning som han hade med sig, även om jag inte pratade med dem. De såg jävligt bittra ut. Och åtminstone en av vakterna var invandrare.

Jag minns att jag tänkte att det är synd om hans livvakter som får springa efter honom upp och ner för berget, samt mer eller mindre bara stå och glo när han spikar brädor… Vilket tråkigt jävla jobb.
Citera
2021-10-04, 11:24
Medlem
nightrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Hörde en intervju med Lars Vilks för inte så länge sen, där han talade om den tröstlösa situation han befann sig i. All aktivitet måste planeras noga och han nekades att göra vissa saker då det bedömdes som osäkert av dem som skötte hans beskydd. Han kunde inte heller, av säkerhetsskäl, leva tillsammans med kvinnan han älskade. Kan han ha varit trött på livet och bestämt sig för att göra ett sprakande finalnummer? En sista installation som sent kommer blekna i folks minne?

En gammal gubbe i baksätet av en bepansrad bil med två poliser i framsätena. Tror du att han är Jokern eller?
Citera
2021-10-04, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
160 km/h är inte särkilt fort idag. Moderna bilar klarar av 200 km/h som ingenting. 200 km/h på Autobahn är vanligt och då finns det fortfarande gott om bilar som kör snabbare än så.

Men, 4.5 ton och 160 km/h är något helt annat. Det är myket fort för en sådan bil. Bilen var antagligen extra bepansrad vilket innebär att tyngdpunkten blir extra hög och vägegenskaperna ännu sämre än den bil de har utgått ifrån.

...en stilla undran är varför kördes det med ett sådant extremt fordon som 4,5 tons Range Rover...? Var inte en mindre och enklare bil (möjl med visst inbyggt skydd) mer normalt för ett bevakningsuppdrag som Lars Vilks, eller hade hotbilden stärkts nyligen så man uppgraderade till Sveriges "The Beast"?

Det är ju ca 2 ton mer gods än i normalutförandet av samma bil... det är en rejäl bepansring det.
Citera
2021-10-04, 11:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tydligen så är vägen fortfarande avspärrad för att polisen undersöker vad som hänt.

Är föraren (polis) skyldig att av religiösa/ekonomiska orsaker vållat olyckan, så är det den största skandalen i Sverige i modern tid.
Det värsta är väl att vi aldrig kommer få reda på sanningen...
Citera
2021-10-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightran
En gammal gubbe i baksätet av en bepansrad bil med två poliser i framsätena. Tror du att han är Jokern eller?
Jag tror ingenting, jag spekulerar. Du var själv inte med i bilen och vet vad som försiggick där inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in