2021-10-04, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Just nu är det REA på hennes träningsresa till Bustamon
Någon som är förvånad???
Alla? Någon? Ingen?
Att hon inte inser att INGEN vill betala för att höra en amatör skrika ”Kom igen… Hela vägen nu… Braaa”!!!!

Byt arbete My bara byt!!!!

Ja det skriker desperation när man först säger att man har några platser kvar i en grupp som ska vara minimal, och sen att man får följa med för självkostnadspris. Hur tror hon att de som har betalt fullt pris känner sig (om det ens finns någon som har betalt fullt pris).

Vem är sedan så jäkla korkad att den erkänner öppet att hon har mer än 50% påslag på sina träningsresor.
Citera
2021-10-04, 08:26
Medlem
Tänker My på att nu när hon skriver att han ska flytta med henne in i bostaden, så gäller då sambodelning om de skulle separera? Jag skulle kolla upp det riktigt noga så att sonen inte måste flytta en gång till för att Jonas ska få ut halva kostnaden av boendet.
Citera
2021-10-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Tänker My på att nu när hon skriver att han ska flytta med henne in i bostaden, så gäller då sambodelning om de skulle separera? Jag skulle kolla upp det riktigt noga så att sonen inte måste flytta en gång till för att Jonas ska få ut halva kostnaden av boendet.
Det har hon garanterat inte tänkt på. Jonas kanske inte är så korkad ändå

Citat:
Huvudregeln är att ni i samband med separation ska dela lika på det som är samboegendom, det vill säga bostad och bohag som har anskaffats för gemensamt bruk.
Citera
2021-10-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Det har hon garanterat inte tänkt på. Jonas kanske inte är så korkad ändå

Och sen så kan ju ett par vara överens om att de inte ska kräva ut dittan eller dattan, men när det kommer till att dela på sig så kan ett sånt löfte inte vara värt ett ruttet lingon ens.

Tycker det är synd att hon visar upp sonens rum. Det borde han få ha privat. Visst kan man ha med bilder och text om sina barn, men man måste ge dem mycket integritet tänker jag.

My har samma färgskalor som Anna Book. Grått mest. Grått kan absolut vara vackert i inredningen men man får ju bryta av lite grann i alla fall. Tycker jag då.
Citera
2021-10-04, 08:47
Medlem
Citat:
Och sen så kan ju ett par vara överens om att de inte ska kräva ut dittan eller dattan, men när det kommer till att dela på sig så kan ett sånt löfte inte vara värt ett ruttet lingon ens.

Tycker det är synd att hon visar upp sonens rum. Det borde han få ha privat. Visst kan man ha med bilder och text om sina barn, men man måste ge dem mycket integritet tänker jag.

My har samma färgskalor som Anna Book. Grått mest. Grått kan absolut vara vackert i inredningen men man får ju bryta av lite grann i alla fall. Tycker jag då.

Den typen av överenskommelser är ju inte värda ett skit när man väl står där att den andre har hittat en annan kärlek och inser att den har rätt till hälften av värdet på bostaden. Lite jobbigt att hosta upp 2 miljoner för att köpa loss den andra personen.

Har My någonsin brytt sig om sonens integritet? Har har ju i tid och otid visat upp honom i enbart kallingar, naken, när han legat och varit helt utlsagen på sjukhuset förra året osv. Sonen är till för att My ska få klick och kunna betala för resor till mikes.
Citera
2021-10-04, 08:52
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Var har hon visat den bilden? Lägenheten dom bor i nu tillfälligt har väl bara 2 rum eller har jag läst fel? Mäklarbilderna från "etagevåningen" visar ju hur nuvarande ägare har det.
När dom bodde i radhuset fotade hon sonens rum.
Citera
2021-10-04, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Just nu är det REA på hennes träningsresa till Bustamon
Någon som är förvånad???
Alla? Någon? Ingen?
Att hon inte inser att INGEN vill betala för att höra en amatör skrika ”Kom igen… Hela vägen nu… Braaa”!!!!

Byt arbete My bara byt!!!!
Tror inte det blir någon betalande. Hon får ta med någon hon har övertalat för att synas på bilder som ska fotas. Det brukar hon ju göra.
Citera
2021-10-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Tror inte det blir någon betalande. Hon får ta med någon hon har övertalat för att synas på bilder som ska fotas. Det brukar hon ju göra.

Vilket då innebär att My drar på sig kostnader som inte genererar någon intäkt till henne.

Känns som det är en självdöende verksamhet hon håller på med när inte ens hennes vanliga trogna skara vill följa med upp till Åre.

Vore kul om någon kunde gå tillbaka till de senaste eventen för att de hur många av deltagarna som är återkommande. Dvs kundbasen är troligtvis väldigt smal.
Citera
2021-10-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Var har hon visat den bilden? Lägenheten dom bor i nu tillfälligt har väl bara 2 rum eller har jag läst fel? Mäklarbilderna från "etagevåningen" visar ju hur nuvarande ägare har det.
När dom bodde i radhuset fotade hon sonens rum.
Lägenheten de bor i nu tillfälligt har endast ett rum. Trångt för tre personer! My trodde det fanns två rum men missuppfattade annonsen.
Citera
2021-10-04, 11:14
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Lägenheten de bor i nu tillfälligt har endast ett rum. Trångt för tre personer! My trodde det fanns två rum men missuppfattade annonsen.
Nej, dom bor nu i den lägenhet som Jonas hyrt ut fram till 30/9.
Citera
2021-10-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Nej, dom bor nu i den lägenhet som Jonas hyrt ut fram till 30/9.
Hon sa ju att de bodde på lägenhetshotell på Lidingö och dessvärre var det bara ett rum i den lägenheten. Var det alltså bara typ en vecka?
Citera
2021-10-04, 12:34
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Hon sa ju att de bodde på lägenhetshotell på Lidingö och dessvärre var det bara ett rum i den lägenheten. Var det alltså bara typ en vecka?
Ja, ungefär så.
Märkligt att den Jonas hyrt ut till flyttade med så kort varsel.

2/10 skrev hon på bloggen:
Citat:
Nu var det alltså dags igen…. Vi hade sån extrem tur 🍀🙏🏻 Jonas lägenhet blev ledig några veckor, preciiiis dom veckor ( och lite till) som vi behöver 🙏🏻
Citat:
Men det är en ljus, fin 2:a med stora ytor och bra förvaring. En liten balkong, och mängder av gröna naturytor☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in