Citat:
Ursprungligen postat av
3timeseGO
Citat från mysans senaste blogginlägg:
” Jag som coach har en större och bredare förståelse än vad en frisk person som saknar erfarenhet har.”
(Hon skriver om psykisk ohälsa)
Hon tar ju priset i alla kategorier av idioti… vad är hon för en jävla fåntratt som kan sitta o skriva på sin blogg att hon som coach har en större o bredare förståelse än en frisk person??? Är hon helt IQ- befriad? Har hon storhetsvansinne??
Vad är det hon eg påstår? Att en hel medicinkår (dom friska ;-) ) har mindre kapacitet att förstå om dom inte har personlig erfarenhet? Någon borde ta ner flickan på jorden!
Hon har helt missat själva grejjen med att vara coach.
Det handlar inte om dig. Som coach har du en tilltro till att personen du coachar har egen kunskap i hur den bäst ska kunna hjälpa sig själv. Det är ditt jobb som coach att ställa riktade frågor till personen för att få ut personen det. Detta faktum verkar de flesta coacher ha missat, exempel vis kick ass coach på tv, och även My.
Coaching om det görs rätt, är inte terapi, men kan fungera terapeutiskt och läkande och hjälpa dig att få verktyg i ditt liv.
En bra coach gör så att personen inte behöver dig längre.
Jag vänder mig också till människor som har livserfarenhet, med den stora skillnaden att jag vill att de ska ha självinsikt och ha lärt sig något också. Annars kan det vara.
Om det nu är så att hon är bipolär är hon knappast en bild utåt på en person som fått verktyg och lärt sig hantera dem.