2021-10-02, 12:34
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Klarnas betaltjänster och app ligger nere i hela EU. Störningarna påverkar flera tjänster och det är oklart hur lång tid felet tar att åtgärda.

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/klarna-ligger-nere-i-hela-eu

Utsatta för någon liknande attack som COOP månne?
Citera
2021-10-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/klarna-ligger-nere-i-hela-eu

Utsatta för någon liknande attack som COOP månne?

Hmmm så detta kanske förklarar varför min beställning inte gjordes igår. Blev dock av med mina pengar från kontot🥲
Citera
2021-10-03, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.barken
Tar dom ut el påminnelseavgift på 175 kr???
Det var det jävligaste!
Påminnelseavgift får ej överstiga 60 kronor. Krav däremot, där är gränsen 180 kronor.

Kan finnas andra avgifter som är aktuella också, uppläggningsavgifter om det är en kredit, eller aviavgifter vid delad betalning. Påminnelseavgifter måste dessutom vara avtalad, men det plägar man finna i försäljningsvillkoren vid köpetillfället.
Citera
2021-10-03, 10:41
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bsussie67
Dom är riktiga pajaser, helt rätt! Det tar ut vansinniga påminnelseavgifter av folk bla

Idioter får betala påminnelseavgifter. Vi andra betala när vi får varan.
Citera
2021-10-03, 10:43
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.barken
Tar dom ut el påminnelseavgift på 175 kr???
Det var det jävligaste!

Personen som skrivit detta kan inte läsa en faktura.

Påminnelseavgift 60:-
Inkassoavgift 180:-
Ränta - baseras på beloppet
Citera
2021-10-03, 10:47
Medlem
Väljer nästan alltid Klarna om det går och har gjort i flera års tid. Gratisalternativet alltså.

Aldrig behövt betala en påminnelse, för jag är inte efterbliven.

Smidigt värre och skönt slippa hämta kortet när man köper något. Har även ett Klarnakort som används utomlands på semestern.

Riktigt trevligt.
Citera
2021-10-03, 10:58
Medlem
Underligt att Klarna nästan alltid har varit det enda alternativet länge nu vart man än handlar. Finns det ingen konkurrens?
Citera
2021-10-03, 11:00
Medlem
bomhulls avatar
Om man fortfarande inte kan betala för varan efter 30 dagar och efter gratis förlängningtid så bör man nog avstå ifrån köp överhuvudtaget
Citera
2021-10-03, 12:36
Medlem
Lite OT men jag kan inte riktigt hitta information om vad som är lägsta summa att sätta in på Klarnas sparkonto.
Citera
2021-10-06, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Underligt att Klarna nästan alltid har varit det enda alternativet länge nu vart man än handlar. Finns det ingen konkurrens?

Det finns viss konkurrens, även om Klarna är en stor aktör när det gäller fakturatjänster/betallösningar. Det beror väldigt mycket på var man handlar. Några alternativ är bland annat Qliro, Collector bank, Svea ekonomi och Resurs Bank. Om du inte har sett andra aktörer än Klarna, så har du inte handlat på vissa ställen.
Citera
2021-10-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Det finns viss konkurrens, även om Klarna är en stor aktör när det gäller fakturatjänster/betallösningar. Det beror väldigt mycket på var man handlar. Några alternativ är bland annat Qliro, Collector bank, Svea ekonomi och Resurs Bank. Om du inte har sett andra aktörer än Klarna, så har du inte handlat på vissa ställen.
Qliro har jag stött på, sinnessjuk ränta hos dom och skumma administrationsavgifter. Ne jag tänkte inte på avbetalningsalternativ för det tar jag aldrig utan generellt bara direkt betalning.

Kortbetalning, direktbetalning, banköverföring alla tre när man ska köpa på nätet står under klarnas alternativ. Samt betala om 14 dagar och delbetalning. Hur kan Klarna ha monopol på direktbetalning? Och vad tjänar dom/förlorat företagen på det?

Jag använder Paypal när chansen ges men det är alltför sällan den finns. Ibland finns Swish, börjat se att det blir allt vanligare nu. Det tycker jag är ett bra alternativ till Klarna.
Citera
2021-10-06, 09:17
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Qliro har jag stött på, sinnessjuk ränta hos dom och skumma administrationsavgifter. Ne jag tänkte inte på avbetalningsalternativ för det tar jag aldrig utan generellt bara direkt betalning.

Kortbetalning, direktbetalning, banköverföring alla tre när man ska köpa på nätet står under klarnas alternativ. Samt betala om 14 dagar och delbetalning. Hur kan Klarna ha monopol på direktbetalning? Och vad tjänar dom/förlorat företagen på det?

Jag använder Paypal när chansen ges men det är alltför sällan den finns. Ibland finns Swish, börjat se att det blir allt vanligare nu. Det tycker jag är ett bra alternativ till Klarna.
Klarna fungerade "sådär" för några år sen.
Nu är det inga problem längre. Jag får (begär) en faktura på 14dgr, när den kommer läggs den för betalning sista dagen. Allt klart. Inga extra avgifter.. (om du inte är en slarvpelle förstås, DÅ kostar det!)
När jag handlar från Kina, Banggood använder jag Klarna. Fakturan kommer vältajmad när sista varan på orden har levererats..
Paypal har dåliga växelkurser vid utlandsköp, men ger ändå en viss säkerhet.
Qliro? No way Aldrig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in