Citat:
Ursprungligen postat av
ViaGetty
Många vilda gissningar i tråden nu. Hur vet du att polisen inte har mer på honom än vräkningsbeskedet och att han håller sig undan. Polisen har inte sagt något om det, men varför skulle man ta en övervakningsbild av honom vid bankomaten på Lilla Bergsgatan annars?
Ursäkta, men jag tycker bara att det är så jävla naivt att tro att inte poliser sitter på mer underrättelsematerial.
Det händer ju titt och tätt att MGM blir avskriven från dåd då polisen uppenbarligen inte haft på fötterna.
Bl.a. bara det att han fulskrivit sig hos den polis som vittnat mot gängkriminella som man först trodde var måltavlan för sprängningen borde ju få en och annan att bli fundersam. Vad är oddsen..?
Varför skulle han spränga fastigheten och sätta så många oskyldiga människors liv på spel för en vräkning..? Borde han inte isåfall ha fokuserat på ja vad vet jag..kommunhus, ansvariga politiker eller dylikt? Jag ser inte ett motiv här ens.
Men visst.. man hoppas ju att polisen har mer bakomliggande "bevis" mot mannen eftersom de outat honom som den som sprängt nu och satt honom i den sitsen. Annars får de nog punga ut med ett fett skadestånd.