2021-10-02, 21:27
Medlem
Men det är en sak jag inte förstår. I en artikel idag står det att folk är ledsna över att ha förlorat sitt hem och att dem bor på hotell. De säger också att pengarna på kontot håller på att ta slut. Men vad menar dem med det? Staten och socialen går väl in med pengar i sådana här situationer? Till att betala hotell, mat osv.
Här är artikeln
https://www.aftonbladet.se/a/7dmJeV
Citera
2021-10-02, 21:29
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Kan GM ha gått fel och hämtat ut pengar på SEB i hörnet Sprängkullsgatan/Lilla Bergsgatan?
Nej! Sluta gissa. Vet du var Övervakningsbilderna kom från eller inte?
Citera
2021-10-02, 21:30
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Varför - har han vart i Polen mycket under senare decennier eller? Han kanske lika gärna är i Norge eller annorstädes.
Jag vet inte det bara känns så, det är där han har sina rötter och en plats som ger honom trygghet?
Har för mig att det stod i tråden att han varit där några gånger och det är mycket troligt att han och mamman har varit där och hälsat på genom åren. Det finns väl släkt där.

Norge är också en plats han känner till, så visst varför inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Men det är en sak jag inte förstår. I en artikel idag står det att folk är ledsna över att ha förlorat sitt hem och att dem bor på hotell. De säger också att pengarna på kontot håller på att ta slut. Men vad menar dem med det? Staten och socialen går väl in med pengar i sådana här situationer? Till att betala hotell, mat osv.
Här är artikeln
https://www.aftonbladet.se/a/7dmJeV

Det tar nog ett tag innan dom får några utbetalningar, och fram tills dess ska dom ju köpa nya kläder, tandborstar, tamponger och mat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Än så länge har väl inget brustit?
jo jag tror han tappade greppet helt. Livet självt kan liksom brista-sammanbrott kan det också kallas..
Citera
2021-10-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag tror inte att han bombar äldreboendet där hans mamma bor men enhetschefen där har nog fått polisbeskydd

Så kan det absolut vara. Men kanske denne Mark är så smart att han väntar ett år och slår till igen bara för att fullborda det han vill, alltså sin hämnd.

Han kanske har arbetat flera månader på att hämnas. Han kan vara mer målmedveten än vad vi anar.
Citera
2021-10-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
fast så är det inte en "sprängladdning", utan någon form av flytande blandningar, enligt uppgift, som ju dessutom antagligen orsakat en massa brandhärdar.

Det spelar ingen roll, det blir rester kvar av en människa ändå, det är väl bara en direktträff av en atombomb som förgasar människor så att inget blir kvar
Citera
2021-10-02, 21:33
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Har Lorentzon bil och körkort? Åker han kollektivt? Det plingar till i polisens datorer om han åker med färja eller flyg
Citera
2021-10-02, 21:33
Medlem
Kanske har ni sett filmen "Falling Down" med Michael Douglas. Men den handlar om en man med motgångar som har en riktigt dålig dag.

Jag tror att denne Mark är mer beräknande. Men det är svårt att göra en "gärningsmannaprofil" vi vet inte allt.
Citera
2021-10-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Det tar nog ett tag innan dom får några utbetalningar, och fram tills dess ska dom ju köpa nya kläder, tandborstar, tamponger och mat
Jo det är sant iförsig. Trodde man ändå fick hjälp mer direkt för det är en särskild händelse.Aldrig varit med om det själv.
Citera
2021-10-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jag såg att han var skriven i grannlägenheten men som du säger felet är uppenbart. Hyresvärden ville kanske bli av med honom. Minns då de nya lägenhetsnumren kom så var rätt så kaotiskt i början. Själv hade svårt att komma ihåg det nya numret. Det kan vara ett tjänstemannafel och inte fulskrivning.
Tror också det. Ett fel, inte begånget av mgm. Många blev felskrivna i början! Därmed borde han kunnat få kontraktet, förutsatt att han skött sig och betalat hyran. Vet inte hur de bedömer skulder. Han hade inte heller någon inkomst antar jag, men sådant brukar ordna sig med soc- och bostadsbidrag. Han kanske har sjukbidrag? Eller har han inte ansökt, för att han betraktar sig som frisk? Hur många fler sådana finns det i Sverige? Tror mörkertalet är stort. Ingen har koll!
Citera
2021-10-02, 21:35
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Jag tror Lorentzon planerat allt i detalj i samråd med morsan. Planerat in i minsta detalj vart han ska ta vägen efter bomben och pengar och grejer har han noga fört över till andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in