2021-10-02, 22:19
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Vilka kort då???
GM kommunicerade med sin mor genom ett kodsystem baserat på spelkort. Han brukade klättra upp på en trädgårdsstol utanför mammans franska balkong och visa sekvenser av spelkort som beskrev hur han tänkte gå till väga för att detonera de synkroniserade bomberna i huset.
Citera
2021-10-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Alla som hyr en lägenhet har hemförsäkring. Din högerpropaganda undanbedes.

Du har helt fel. Din vänsterpropaganda undanbedes.
Citera
2021-10-02, 22:25
Medlem
Citat:
GM kommunicerade med sin mor genom ett kodsystem baserat på spelkort. Han brukade klättra upp på en trädgårdsstol utanför mammans franska balkong och visa sekvenser av spelkort som beskrev hur han tänkte gå till väga för att detonera de synkroniserade bomberna i huset.

Ta dina spekulationer och din foliehatt och ställ dig i hörnet. Vuxna pratar nu.
Citera
2021-10-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag tror Lorentzon planerat allt i detalj i samråd med morsan. Planerat in i minsta detalj vart han ska ta vägen efter bomben och pengar och grejer har han noga fört över till andra länder.

Men mamman är, av allt att döma, ju mer än lovligt borta. Du läste protokollet om förordnande av förvaltare?

På sin höjd har hon lyckats prestera enstaka ord - i bästa fall förvirrade meningar - och läten. Hon är inte förmögen att planera detaljer i samråd. Låt vara att hennes avkomma gjort sådana tolkningar.
Citera
2021-10-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nachotallrik
Funderat ett tag och finns de inte en chans att han gömt sig i änggårdsbergen? Fullt med grottor och gömmor där samt att det är ganska nära brottsplatsen samt hans mammas äldreboende.
Bara en tanke...?

Ja det var det jag skrev tidigare också. Tak över huvudet i grottan eller rättare sagt den gamla gruvan. Inte helt ologiskt när man sprungit iväg iklädd endast t-shirt.
Citera
2021-10-02, 22:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Läs dina egna inlägg!

Du har ju inte postat ett smack om det, förutom ett helt obegripligt brottsstycke text som helt saknar revelans för huruvida han befinner sig i sverige eller inte.

Du gör ju precis som i den andra tråden - styrker dina egna påståenden med "läs tråden!".
Polisen letar inte ens internationellt än, men du berätta självsäkert för alla att han stuckit utomlands för att du fick den känslan av något inlägg du läst här.
Citera
2021-10-02, 22:30
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Mark kan vara patsy som Lee Harvey Oswald också.

Polisen i Marks trappuppgång (kom ihåg att Mark är skriven i polisens lägenhet) ska vittna mot klankriminella. De klankriminella kollar in Ratsit och hittar denne flegmatiska och lätt förvirrade herre på adressen. Vid en kontakt mano-a-mano ute på stan lurar de klankriminella i Mark att han fått jobb med verksamhetsområde utomlands. "Ey mannen, do vet do bara fixa lite information om polisen och do får pengar att sätta in i otlandet. Do kan köpa semester för mamma, vettu"

Som jag skrivit tidigare tror jag inte mycket på detta spår efter att ha läst hela FUPen och TR-domen för Gamlestaden. Polismannen JZ har ingen särskilt framträdande roll i materialet, han spanade mot M*vlüt Altun*y (*e,y) avseende misstänkt narkotikabrott och spårade upp dennes bil i Nödinge efter skjutningen. Hans namn finns på ett ställe i domen, sidan 165.
Den tekniska bevisningen är kolossalt omfattande och jag ser inte hur hans vittnesmål på något sätt skulle vara avgörande. Intressant är dock att Altun*y frikändes av tingsrätten.
Biskopsgården södra har förvisso ägnat sig åt bilbomber men då riktat mot enskilda rivaler, aldrig mot poliser.
Citera
2021-10-02, 22:34
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tror inte att det är den jagade personen som gjort det här. Han har bara blivit en utmärkt syndabock! Passar bra att skylla på honom. Om det nu inte är han, så är iallafall hela hans liv uthängt till allmänt beskådade. Om han nu fortfarande lever och blir rentvådd så hoppas jag han kräver ett skyhögt skadestånd.

Vilka hemska människor det finns i det här landet. Ingen som helst medkänsla eller empati. ☹️ Det är ren jävla häxjakt!

Jag är också ytterst skeptisk till att det är han. Vad har de egentligen för bevis förutom vräkningsbeskedet och att ML håller sig undan..? Ändå hängs han ut med namn och bild och grannarna får sitta och demonisera honom i nyheterna. Det ligger en hund begraven i denna historia.
Citera
2021-10-02, 22:38
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Jag är också ytterst skeptisk till att det är han. Vad har de egentligen för bevis förutom vräkningsbeskedet och att ML håller sig undan..? Ändå hängs han ut med namn och bild och grannarna får sitta och demonisera honom i nyheterna. Det ligger en hund begraven i denna historia.
Många vilda gissningar i tråden nu. Hur vet du att polisen inte har mer på honom än vräkningsbeskedet och att han håller sig undan. Polisen har inte sagt något om det, men varför skulle man ta en övervakningsbild av honom vid bankomaten på Lilla Bergsgatan annars?

Ursäkta, men jag tycker bara att det är så jävla naivt att tro att inte poliser sitter på mer underrättelsematerial.
Citera
2021-10-02, 22:43
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne

Självklart har polisen betydligt mer på fötterna än vad DU har och tror dig veta 🤣.
Men om du nu är så mån om Mark Lorentzon så kan du ju erbjuda honom ett husrum nu när han är hemlös?
Det vore ju en fin gest av dig….
Citera
2021-10-02, 22:46
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Många vilda gissningar i tråden nu. Hur vet du att polisen inte har mer på honom än vräkningsbeskedet och att han håller sig undan. Polisen har inte sagt något om det, men varför skulle man ta en övervakningsbild av honom vid bankomaten på Lilla Bergsgatan annars?

Ursäkta, men jag tycker bara att det är så jävla naivt att tro att inte poliser sitter på mer underrättelsematerial.

Det händer ju titt och tätt att MGM blir avskriven från dåd då polisen uppenbarligen inte haft på fötterna.

Bl.a. bara det att han fulskrivit sig hos den polis som vittnat mot gängkriminella som man först trodde var måltavlan för sprängningen borde ju få en och annan att bli fundersam. Vad är oddsen..?

Varför skulle han spränga fastigheten och sätta så många oskyldiga människors liv på spel för en vräkning..? Borde han inte isåfall ha fokuserat på ja vad vet jag..kommunhus, ansvariga politiker eller dylikt? Jag ser inte ett motiv här ens.

Men visst.. man hoppas ju att polisen har mer bakomliggande "bevis" mot mannen eftersom de outat honom som den som sprängt nu och satt honom i den sitsen. Annars får de nog punga ut med ett fett skadestånd.
Citera
2021-10-02, 22:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jo, alla verkar "resonera tids nog"..
Jag förstår inte hur dörrar blev intryckta på våningar uppåt (4.e Vån?), enligt tidigare boendes påståenden?!
Inte en chans att en explosion i en källare/garage kan påverka den skadan.

Jodå, en enorm sprängkraft i laddningen och/eller förhållandevis tät konstruktion på byggnaden. Tryckvågen från smällen letar sig då fram och slår sönder svaga punkter = dörrar, fönster, tunnare väggar mm.
Kåken verkar blivit kraftigt ansatt av denna bomb, så jag tror det var en förhållandevis stor laddning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in