2021-10-02, 02:09
Medlem
HejaFinlands avatar
De liberala fegisarna har redan fått skrämselhicka för att SSU gillar SDs pensionsförslag. Citat: "S och SD delar vurmen för pensionspopulismen och bidragslinjen. Att de samarbetar vore en mardröm för liberaler." Hoppas ni inte kan sova på flera veckor era liberala kräk! https://www.expressen.se/ledare/det-...-bjuder-in-sd/

Vem kunde tro att ett budgetförslag om pensioner skulle få denna effekt? Nu blir det allt svårare att kalla SD högerextrema när gammelmedia låtit svenskarna få veta att SSU gillar SDs pensionsplaner. Nu gäller det för SD att sublimt hetsa moderaterna och sossarna mot varandra. Jag tror detta kan gynna SD i OU, med röster både från M (Folk som hatar hur de behandlat Bali) och S (Folk som ser hyckleriet och att SD bara är nazist-rasister ibland; varför inte gå till originalet?), men jag tror inte det blir snabba förändringar utan gradvis fram mot november någon gång.
Citera
2021-10-02, 08:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
När SSU ett år före valet skriver att SD har rätt om pensionerna och att S borde samarbeta med SD så är det med säkerhet inget eget initiativ från SSU utan något som är utlagt på entrepenad från partiledningen.

Min gissning är att Socialdemokraternas plan B om regeringspartierna förlorar valet är att bjuda över Moderaterna för att kunna bilda regering med SD som stödparti.

Det var kanske en av anledningarna till att Löfven avgick. Det hade varit svårt för honom att med trovärdighet göra en sådan rockad, men för Magdalena Andersson är det inga problem.

För SD är det naturligtvis bra, i synnerhet som det inte finns något formaliserat samarbete med M, och Kristersson/Busch fortsätter att markera distans till SD. Åkesson kan i ett läge där man blir vågmästare spela ut de båda partierna mot varandra. Jag tror dessutom att S inte skulle ha några skrupler gällande att erbjuda ministerposter till SD om det skulle krävas. För S betyder makten allt.

Slutligen, jag läste för ett par veckor sedan att SSU antagit ett invandringspolitiskt program som var betydligt hårdare än moderpartiets. Är det någon som vet mer om detta och kan länka något? Jag har inte sett något mer om det.
Framförallt har SD mer gemensamt med S än med M. Ett samarbete med S faller sig därför naturligt.

För SD riskerar det dock att bli dödsstöten om S regerar med stöd av SD och då genomför politiska åtgärder i rätt riktning. S blir då för väljarna det parti som räddade Sverige från borgarpacket genom slugt spel, och SD blev endast ett stöd på vägen.

Det fina är dock att det lämnas utrymme för ett nytt resonabelt parti till höger.
Citera
2021-10-02, 13:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Framförallt har SD mer gemensamt med S än med M. Ett samarbete med S faller sig därför naturligt.

För SD riskerar det dock att bli dödsstöten om S regerar med stöd av SD och då genomför politiska åtgärder i rätt riktning. S blir då för väljarna det parti som räddade Sverige från borgarpacket genom slugt spel, och SD blev endast ett stöd på vägen.

Det fina är dock att det lämnas utrymme för ett nytt resonabelt parti till höger.

Visst har SD mer ideologisk likhet med S än M och KD. Men S har gjort upp med klanledare och muslimska brödraskapet och är så insyltad i detta att den ideologi man kanske hade gemensamt inte längre finns. Sossar är inte socialdemokrater längre.
Citera
2021-10-02, 13:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Visst har SD mer ideologisk likhet med S än M och KD. Men S har gjort upp med klanledare och muslimska brödraskapet och är så insyltad i detta att den ideologi man kanske hade gemensamt inte längre finns. Sossar är inte socialdemokrater längre.
S testballonger indikerar i mitt tycke att S planerar gå tillbaka till tidig socialdemokratisk politik åtminstone i retorik.
Citera
2021-10-02, 17:10
Medlem
orrtupps avatar
Debaclet kring Bali lär väl gynna SD rejält?
Han var väl den som kunde locka massinvandringskritiker till M, nu lär ju dessa gå till SD.

Ifall det var vänstern och inte avundsjuka moderater som riggade fällan så lär de upptäcka att sänkandet av Bali var en Pyrrhusseger.
Citera
2021-10-02, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Han var väl den som kunde locka massinvandringskritiker till M, nu lär ju dessa gå till SD.

Ifall det var vänstern och inte avundsjuka moderater som riggade fällan så lär de upptäcka att sänkandet av Bali var en Pyrrhusseger.

Ja
"Kan jag ej kryssa Hanif Bali 2022, så blir det dessvärre ingen röst på M".

En av kommentarerna på Balis senaste facebook inlägg. Tror många tycker så
Citera
2021-10-02, 17:46
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De liberala fegisarna har redan fått skrämselhicka för att SSU gillar SDs pensionsförslag. Citat: "S och SD delar vurmen för pensionspopulismen och bidragslinjen. Att de samarbetar vore en mardröm för liberaler." Hoppas ni inte kan sova på flera veckor era liberala kräk! https://www.expressen.se/ledare/det-...-bjuder-in-sd/

Vem kunde tro att ett budgetförslag om pensioner skulle få denna effekt? Nu blir det allt svårare att kalla SD högerextrema när gammelmedia låtit svenskarna få veta att SSU gillar SDs pensionsplaner. Nu gäller det för SD att sublimt hetsa moderaterna och sossarna mot varandra. Jag tror detta kan gynna SD i OU, med röster både från M (Folk som hatar hur de behandlat Bali) och S (Folk som ser hyckleriet och att SD bara är nazist-rasister ibland; varför inte gå till originalet?), men jag tror inte det blir snabba förändringar utan gradvis fram mot november någon gång.

Länken fungerar inte för mig. Fick Expressen kalla fötter och fimpade artikeln?
Citera
2021-10-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke

De ska väl ha en tillåtande men inte stödjande attityd till SD men inte komma med direkta angrepp. (Kommer ibland då det kliar i fingrarna). Bonniers har andra tidningar för detta. (Spekulation).
Citera
2021-10-02, 21:16
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Citat:
Ursprungligen postat av tebbu1
Ja
"Kan jag ej kryssa Hanif Bali 2022, så blir det dessvärre ingen röst på M".

En av kommentarerna på Balis senaste facebook inlägg. Tror många tycker så

Först gjorde M sig av med Finn. Sedan har man skällt ut Bali. Tvingat honom att inte twittra, peta ur honom ur partistyrelsen för att nu håna honom istället för att stödja honom.
Att Bali funnit sig i att bara vara husneger i rännstenen hos M för att lura till sig svaga invandringskritiska borgare är fan ett under. Hur har han kunnat se sig i spegeln i åratal?
Vill man ha SD-politik så röstar man SD.
Vill man ha globalistliberal falsk kappvändarretorik med massinvandring så röstar man M.
Fuck, M håller fortfarande dörren öppen för C.
Citera
2021-10-02, 23:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke

Ja det verkar som de censurerade sig själva. Vänsterliberalerna är galna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Först gjorde M sig av med Finn. Sedan har man skällt ut Bali. Tvingat honom att inte twittra, peta ur honom ur partistyrelsen för att nu håna honom istället för att stödja honom.
Att Bali funnit sig i att bara vara husneger i rännstenen hos M för att lura till sig svaga invandringskritiska borgare är fan ett under. Hur har han kunnat se sig i spegeln i åratal?
Vill man ha SD-politik så röstar man SD.
Vill man ha globalistliberal falsk kappvändarretorik med massinvandring så röstar man M.
Fuck, M håller fortfarande dörren öppen för C.

Moderater är äckliga liberaler; Bali har tyvärr fått lära sig den hårda vägen vilka kräk de är. -Aldrig glömma, aldrig förlåta.
Citera
2021-10-02, 23:19
Medlem
Om SD samarbetar med S och de tillsammans ändrar kursen på invandringspolitiken så att den blir hållbar för Sverige i ett längre perspektiv och inte fullt med helt sjuka detaljer, då minskar ju såklart behovet av ett SD.

Men de har SD själva sagt att det är politiken och Sveriges väl och ve som är det viktigaste, inte att det för alltid finns ett SD.

Dock kan vi nog konstatera att det lär inte hända att svenskarna återfår förtroendet för S i första taget. Alla partierna i sjuklövern ville ju importera inte bara någon miljon invandrare utan många miljoner invandrare och de personer som låg bakom denna önskan finns ju kvar i minst 30 år till i svenska ledarskiktet och i svensk politik.
Citera
2021-10-03, 12:09
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Ja. Lågutbuldade/låginkomsttagande/bidragstörstande personer här på flashback verkar drömma om S+SD. Det kommer såklart inte att ske. Det är SD, M och KD som är regeringsalternativet. Och jag tror också det är det bästa. S måste bort och det vill alla som på riktigt vill ta ansvar över Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in