2021-10-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du jobbar som jurist men tror att en åklagare på särskilda åklagarkammaren inleder förundersökningar av rädsla, trots att hon inte tror att ett brott begåtts?

Mm, och jag är Navy Seal.

Ser du att jag hade rätt nu?

(FB) Hanif Bali anklagad för olämpligt sexuellt beteende mot 16-åring (Utredn nedlagd)

Det är ytterst sällan jag har fel. Men när det sker så är jag noga med att erkänna det. Det är nästan på det viset att jag blir glad när jag har fel. För det sker så sällan.

God helg
Citera
2021-10-02, 14:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Åklagaren säger att det inte var några nakenbilder så hon ljög.

Åklagare påstår inte att hon säger att hon förmåtts skicka nakenbilder.
Citera
2021-10-02, 14:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag har frågat om det tidigare, det har flera andra också gjort, men du kommer aldrig med något svar.

För om du verkligen har så kallad tung bevisning emot den minderåriga flickan som anmälde Hanif Bali,
som enligt dig räcker för att få henne i fängelse, då bör du ju kunna lägga fram den bevisningen.

Du bör också, förslagsvis, höra av dig till polis och rättsväsende så att de också kan få ta del
av din tunga bevisning.

Du kopierar samma inlägg om och om igen trots att du får svar på de frågor du har. Det är någon slags vänstertroll-metod du använder för att nöta in att Bali är skyldig trots att han är friad.
Citera
2021-10-02, 15:00
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Åklagare påstår inte att hon säger att hon förmåtts skicka nakenbilder.

Det är vad hela anmälan bygger på enligt åklagaren.
Citera
2021-10-02, 15:01
Medlem
Citat:
Du kopierar samma inlägg om och om igen trots att du får svar på de frågor du har. Det är någon slags vänstertroll-metod du använder för att nöta in att Bali är skyldig trots att han är friad.

Jag anser inte att Moderaterna är att betrakta som några så kallade vänstertroll direkt
när de gjort bedömningen att Hanif Bali agerat dumt och olämpligt.

Dock gällde min fråga angående dina påståenden om den minderåriga flickan som anmälde Hanif Bali.

Du hävdar bestämt att du har tung bevisning som räcker för att få henne i fängelse och spärras in.

Då önskar jag att du kunde lägga fram den tunga bevisningen så att vi övriga kan få ta del av den.

För enligt mening så har varken Hanif Bali eller den minderåriga flickan från MUF gjort sig skyldiga
till några direkta brott, utifrån nuvarande bevisning och gällande lagstiftning.
Citera
2021-10-02, 15:02
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag anser inte att Moderaterna är att betrakta som några så kallade vänstertroll direkt
när de gjort bedömningen att Hanif Bali agerat dumt och olämpligt.

Jaså kan du citera de som säger det eller föredrar du svepande beskyllningar i vanlig ordning?
Citera
2021-10-02, 15:03
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hanif Bali kommer fly Sverige nu. Hur ska han försörja sig själv när han inte längre får riksdagslön?

Han får riksdagspension på 40 lax i månaden livet ut. Tror han klarar sig utmärkt.
Citera
2021-10-02, 15:04
Medlem
Citat:
Jaså kan du citera de som säger det eller föredrar du svepande beskyllningar i vanlig ordning?

Ja då får jag tyvärr tolka det som att du bara hittat på den där historien med tung bevisning emot flickan?

Jag kan inte se att den typen av påhittade historier på något sätt skulle hjälpa Hanif Bali.

Hanif Bali skrev ju för övrigt i sitt eget Facebook inlägg att det inte bör drevas emot flickan.

Nu tror jag att han förvisso egentligen är ganska hämndlysten och nog vill dreva för fullt,
dock kanske inte på det sättet du gör med att försöka få flickan i fängelse helt utan anledning.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-02 kl. 15:10.
Citera
2021-10-02, 15:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det är vad hela anmälan bygger på enligt åklagaren.

Nej. Åklagaren skriver att det i media förekommit uppgifter om nakenbilder. Hon skriver inte att målsägande har lämnat den uppgiften.
Citera
2021-10-02, 15:06
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej. Åklagaren skriver att det i media förekommit uppgifter om nakenbilder. Hon skriver inte att målsägande har lämnat den uppgiften.

Dessa uppgifter som media har återgivit kommer direkt eller indirekt från kvinnan.
Citera
2021-10-02, 15:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Dessa uppgifter som media har återgivit kommer direkt eller indirekt från kvinnan.

Det var vi inte. Hennes uppgifter kan exempelvis överdrivits eller feltolkats.
Citera
2021-10-02, 15:14
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Och då kan man som väljare hålla i minnet att det är samma Moderaterna som tycker att när män knullar varandra i stjärten så skall det firas med flaggor och parader på alla gator och torg, och att det är väldigt viktigt att barn skall få växa upp med två "pappor".
HB kritiserade den politik som (M) står för inifrån dvs. samma politik som den "sk. vänstern" PK, GloboHomo etc. för.
Självklart att man tar tillfället i akt och dumpar den som går emot partilinjen, detta enligt Sovjetisk modell/förebild och använder sig av en "Chaika" - en "utseendemässigt attraktiv flicka" som redskap. På Engelska "honeytrap". https://en.wikipedia.org/wiki/Honey_trapping

HB stod för mera av sanningen och inte för den förljugna politiken som gemensamt förs av de sk. vänster och högerpartierna. En profilering som Röda och Blå för att få väljarna att tro att deras röst gör skillnad men i realiteten är en röst på samma oavsett , dvs. två sidor av samma Shekel.
Senast redigerad av RobbanUC 2021-10-02 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in