2021-10-02, 14:43
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja du har som bekant framfört det ett antal gånger här i diskussionen, ungefär på varenda sida.

Kul att just du skriver detta som har pumpat ut samma beskyllningar sida efter sida trots att du har noll belägg för det.
Citera
2021-10-02, 14:44
Medlem
Citat:
Fast Hanif Bali får nog ändå finna sig i att ganska många, också inom Moderaterna, alltid kommer fortsätta undra exakt vad det var för skoluppgifter som han hjälpte flickan med, hemma i hans soffa, mitt i sommarlovet 2020, mellan högstadiet och gymnasiet.
Och då kan man som väljare hålla i minnet att det är samma Moderaterna som tycker att när män knullar varandra i stjärten så skall det firas med flaggor och parader på alla gator och torg, och att det är väldigt viktigt att barn skall få växa upp med två "pappor".
Citera
2021-10-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Kul att just du skriver detta som har pumpat ut samma beskyllningar sida efter sida trots att du har noll belägg för det.

Jag noterar att du fortfarande inte kan belägga dina påståenden och utsagor angående flickan som anmälde Hanif Bali?

Jag frågar igen, du hävdar att det finns så kallad säker och tung bevisning emot den minderåriga flickan
och att hon därför ska hamna i fängelse och spärras in.

Då blir jag givetvis nyfiken på vad den tunga bevisningen består av, kan du lägga fram den?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nej, vi vet inte.

Om man som du anser, att Hanif Bali ska betraktas som klandervärd då "vi vet inte" och han "kan ju också gått över gränsen för ett acceptabelt beteende, utan att bryta mot lagen", så säger man, att hon inte har gjort ngn falsk anmälan.

Om man däremot anser, att Hanif Bali inte ska betraktas som klandervärd då "vi vet inte" och åklagaren har lagt ner ärendet, så anser man rimligen att anmälan var falsk.

Jag menar inte att anklagelserna om bilder utgör någon grund för att betrakta HB som klandervärd.

En falsk anmälan innebär i min värld att man gör en anmälan som bygger på osanning.

Det kan vara så. Att hon ljuger om bildernas karaktär och/eller att hon förmåtts skicka dem. En falsk anmälan, kort sagt.

Men det kan också vara så att bilderna i någon mening faktiskt är sexuella, och att hon förmåtts att skicka dem. Dock inte så att säga tillräckligt sexualiserade för att nå upp till sexuell posering. Då är det, menar jag, inte en falsk anmälan.
Men åklagaren med sin utbildning och erfarenheter gör bedömningen att bilderna inte utgör grund för fortsatt förundersökning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Han s]ger ju själv att de har umgåtts, att hon har varit hemma hos honom. Så det är ju inte hörsägen.

Nej, hon var en fellow MUF som han ville hjälpa.

Hon ville mer , blev dumpad och hämnades.

Hans nuvarande flickvän visste allt.
Citera
2021-10-02, 14:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Varför skriver du opassande bilder när kvinnan ljög om att det var nakenbilder?

Jag skrev att HB formulerade det som (att han inte bett om) opassande bilder.

Det finns inte några uppgifter som säger att hon ljugit, och påstått att hon förmåtts skicka nakenbilder. Det är din teori, som kan stämma eller inte stämma.
Citera
2021-10-02, 14:49
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag noterar att du fortfarande inte kan belägga dina påståenden och utsagor angående flickan som anmälde Hanif Bali?

Jag frågar igen, du hävdar att det finns så kallad säker och tung bevisning emot den minderåriga flickan
och att hon därför ska hamna i fängelse och spärras in.

Då blir jag givetvis nyfiken på vad den tunga bevisningen består av, kan du lägga fram den?

Det har jag ju gjort massor av gånger redan, läs tidigare inlägg istället för att tjata om samma frågor du redan fått besvarade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Det har ju dock aldrig kunnat beläggas, var det inte nyss du som ogillade hörsägen skrev du?

Jag anser man bör utgå från bekräftad fakta framför de delar där bara ord står mot ord.

För på de delar där ord står mot ord så går det ju inte vare sig bevisa eller motbevisa
varken det Hanif Bali påstår eller det som den minderåriga flickan berättat.
Citera
Medlem
Vilka inom Moderaterna kan det tänkas vara som vill ha bort honom?
Citera
2021-10-02, 14:50
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag skrev att HB formulerade det som (att han inte bett om) opassande bilder.

Det finns inte några uppgifter som säger att hon ljugit, och påstått att hon förmåtts skicka nakenbilder. Det är din teori, som kan stämma eller inte stämma.

Åklagaren säger att det inte var några nakenbilder så hon ljög.
Citera
2021-10-02, 14:53
Medlem
Citat:
Det har jag ju gjort massor av gånger redan, läs tidigare inlägg istället för att tjata om samma frågor du redan fått besvarade.

Jag har frågat om det tidigare, det har flera andra också gjort, men du kommer aldrig med något svar.

För om du verkligen har så kallad tung bevisning emot den minderåriga flickan som anmälde Hanif Bali,
som enligt dig räcker för att få henne i fängelse, då bör du ju kunna lägga fram den bevisningen.

Du bör också, förslagsvis, höra av dig till polis och rättsväsende så att de också kan få ta del
av din tunga bevisning.
Citera
2021-10-02, 14:54
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Mer som i, han lät sin nuvarande flickvän veta exakt det han ville att hon skulle veta. Tror inte för en sekund att han visade all meddelanden han skrev på snap. Lämpligt att de inte sparas där…
Senast redigerad av fattyacid 2021-10-02 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in