Citat:
Ursprungligen postat av
Ajabaja555
Det måste ha varit ett väldigt dåligt boende eftersom han var så orolig.
Det har ju varit mycket sådant i äldrevården. Man kan läsa massor om det på nätet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/20111211165155_carema_forsokte_kopa_tystnad_om_van vard
Måste det verkligen ha varit ett så dåligt boende? Det kan alltså inte ha haft med MGM:s eget ev. psykiska dåliga mående att göra, detta att han ”oroade sig” osv?
Du tänker inte till där, att det kanske inte är ”superfriskt” beteende, att ringa till äldreboendet 10 ggr per dag och försöka klättra in till sin anhörige osv?
I din värld kanske det låter helt normalt och sånt som man som anhörig gör, dagligdags…
I min värld blir det bara ännu en bit i pusslet av ”profileringen” av en GM. En instabil person med sannolikt ohälsosam, symbiotisk knytning till sin mor. Och nu sviktade tydligen även moderns hälsa, enligt uppgifter i tråden.
Kan vara del i förklaring/motivbild, just oron att förlora mamman, som varit allt. Samt bostaden. De två sista spärrarna som försvinner, i en redan instabil GMs psyke.
Såna svårigheter är förvisso tuffa men många folk går igenom dem varje dag, utan att spränga saker för det. Så det är nog GMs psyke som är nyckeln i detta.
Rena spekulationer förstås men ganska rimliga utifrån hela bilden, kan jag tycka.
Däremot att boendet var jättedåligt tänker jag inte alls, det är för mig en extremt märklig tolkning, av all fakta vi har.. 🤔 Finns väl i princip inget alls som pekar på det.