Citat:
Ursprungligen postat av
madeinflen
Reglerna kan handlat om att skydda - men att skydda äldre från anhöriga var inte rätt i min mening. Personalen kunde likväl smitta och därmed fick vi äldre som dog i sin ensamhet. Moraliskt var det fel beslut. Vi hade aldrig accepterat liknande beslut om det handlat om våra barn. Känslomässiga band är starkare än månader längre liv.
Benämningen psykopat är högst sannolikt fel som diagnos - men som agerande i specifika situationen är det, enligt mig, empatistört att skydda en moder från en son fallandes tillbaka på sin maktposition. Om du kallar en överviktig person fet ko betyder det inte att den är en ko; men troligtvis faktiskt lider av fetma
Vadå moraliskt fel beslut. Du verkar ju inte ha alla hästar hemma, ursäkta men så framstår det i dina inlägg..
Du verkar på allvar tycka att
alla andra anhöriga skulle offrat sina äldre släktingar till en covid-död, bara för att en väldigt ohälsosamt modersbunden individ, skulle kunna få besöka sin mamma hur och när som helst, utan skyddsutrustning, m.m.
Det om något är väl moraliskt fel: att utsätta mängder med folk för risk för deras liv, pga en enda individs känslomässiga problem… 🤔
Parallellen till MGM:s rubbade tänkande sedan i själva brottet, blir väl
övertydlig här men jag pekar ut den ändå: han utsatte sedan även mängder med folk (i hyreshuset) för risk för deras liv, pga en enda individs känslomässiga problem (sina egna).
Anar vi ett
mönster, någon?