Citat:
Ursprungligen postat av
RoppTorskMM
Får jag fråga. (Nu är det över 1000 inlägg här och ni kanske redan har pratat om det). Men, menar du på att du tror på allt tjejen säger, förutom då att bilderna skulle varit olagliga? Hanif har raggat på henne och bett om dessa bilder? Du utgår från att det hon säger är sant, och inte det han säger? (Jag är genuint intresserad av din utgångspunkt för din ståndpunkt här).
Nej, som jag varit inne på tidigare tror jag inte alls att hon är någon oskyldig liten ängel som blivit förförd av monstret Bali, allt som kommit fram om henne tyder på motsatsen. Samtidigt tror jag inte nödvändigtvis att hon medvetet ljuger eller att hela situationen är påhittad.
Min teori är att hon är rätt sexuellt frigjord, har varit intresserad av HB och han har varit intresserad tillbaka. De har flörtat online och träffats några gånger. Han har varit väldigt intresserad och säkert velat ha sex. Vet inte om de faktiskt har haft det, han kanske ändrade sig, eller så gjorde hon det.
Sedan är det någon som hört om relationen som pushat på henne att anmäla honom, om det är den där Ario så är det väl för att han ogillar invandringskritik, och så har fienderna i M tagit fasta på det för att bli av med Bali.
Så jag tror inte nödvändigtvis att HB varit något rovdjur, men även om det är ömsesidigt så är det helt och hållet olämpligt att ha någon som helst romantisk/erotisk/sexuell relation med en 16-åring. Antingen är han naiv och infantil, och det är illa nog, eller så är han ett gubbslem. I vilket fall så är han inte en lämplig riksdagsman.