2021-10-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det blev en riktig utredning men det fanns noll, zip, nada.
Utredningen tog bara ställning till en väldigt specifik anklagelse, den säger ingenting alls om huruvida han har flörtat med henne, stött på henne eller ens om de har haft sex.

Nu vrålar alla autistiska balleboys att ”dET Är iNTe BroTtslIGt!!!!” och det stämmer, men som många påpekat så är diskussionen bredare än så. Ni som bara bryr er om lagbrott kan gärna lämna tråden nu.
Citera
2021-10-02, 11:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte relevant för detta (juridiska) mål. Det enda som är relevant är de två bilderna som visats och beskrivits inte är sexuell posering.

Vad som faktiskt hänt är däremot relevant som sådant.

Det finns bara en bild och den kunde inte utgöra ett brott enligt åklagaren som varför tjatar du?
Citera
2021-10-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
På vilket menar du att hon ljugit? Vem är den tredje personen som du hänvisar till? Vad är det för konspiration som du påstår föreligga? Från början anmälde tjejen Bali för olämpligt beteende, på vilket sätt är han friad från det?

Är du inte läskunnig? Hon antydde att det skickades nakenbilder men det var lögn. Den tredje personen är naturligtvis denne ario som i flera månader uppenbarligen planlagt detta vilket kan ses utifrån twitterhistoriken.

Edit: för att förtydliga, denna 17 åring anmälde Bali för utnyttjande av barn för sexuell posering. Och att det rört sig om bilder som skickats. Sådana bilder tänker man ju då är nakenbilder eller av sexuell karaktär. Sen utreder man detta och följande kommer fram. Dvs det var lögn att Bali skulle utnyttjat barn för sexuell posering och tagit emot slika bilder som påstods i anmälan.

”Bland annat inkom en anmälan om misstanke om brottet utnyttjande av barn för sexuell posering och åklagaren inledde en förundersökning i det ärendet.

”Inte nakenbilder”
– Jag har förhört målsäganden som beskrivit det som förekommit mellan parterna. Jag har också fått ta del av bildinnehållet, som målsäganden uppger att hon skickat på begäran av mannen, och kan konstatera att det inte rör sig om nakenbilder. ”
Senast redigerad av grobiankungen 2021-10-02 kl. 11:20.
Citera
2021-10-02, 11:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Utredningen tog bara ställning till en väldigt specifik anklagelse, den säger ingenting alls om huruvida han har flörtat med henne, stött på henne eller ens om de har haft sex.

Nu vrålar alla autistiska balleboys att ”dET Är iNTe BroTtslIGt!!!!” och det stämmer, men som många påpekat så är diskussionen bredare än så. Ni som bara bryr er om lagbrott kan gärna lämna tråden nu.

Där har du fel, åklagaren sa uttryckligen emot dig på den punkten.
Citera
2021-10-02, 11:17
Medlem
Citat:
Där har du fel, åklagaren sa uttryckligen emot dig på den punkten.
Har åklagaren uttalat sig om eventuellt raggande och sex menar du? Kan du länka?
Citera
2021-10-02, 11:17
Medlem
***s avatar
Citat:

Problemet här är att allt hänger på tjejens påståenden och inget annat. Och de påståenden som hon baserade en polisanmälan på, och förhördes av åklagare om, visade sig inte vara någonting alls. Det gör ju att de övriga påståendena inte direkt har en högre trovärdighet. Hittills finns det nada, zip, nothing som emotsäger Balis version. Däremot bekräftas hans påstående om att det inte funnits de nakenbilder som hävdats.
Citera
2021-10-02, 11:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det är en fråga som inte har med ämnet att göra. Eftersom den är rent filosofisk, hypotetisk och rent av retorisk

Det handlar inte om filosofi eller retorik. Det handlar om vad som faktiskt kan ha hänt. Det började med påståenden om att tjejen ljugit om bilderna, vilket det inte finns belägg för.

Citat:
Inom logisk filosofi brukar man testa frågor och påståenden genom att negera dem.

Så jag frågar dig på exakt samma sätt: anser du att en bild, i en specifik kontext INTE behöver vara sexualiserad?

Jag förstår inte alls din fråga. Vill du att jag ska redogöra för en specifik kontext där en bild skickas, och där den bilden behöver vara sexualiserad?

Men ok visst. Tänk dig följande dialog:

Lisa: Jag ska flytta till Paris, vet du om det finns en karta nånstans på nätet?

Anna: Ja visst, kolla här: https://sv.map-of-paris.com/img/0/paris-city-center-karta.jpg

Jag menar att ovanstående dialog med hänvisning till bild inte behöver vara sexualiserad.
Citera
2021-10-02, 11:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det finns bara en bild och den kunde inte utgöra ett brott enligt åklagaren som varför tjatar du?

Jag diskuterar inte om det HB anmäldes för utgör ett brott eller ej. Förundersökningen är nedlagd, och jag ser inte skäl att ifrågasätta det beslutet.
Citera
2021-10-02, 11:21
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Citat:
Har åklagaren uttalat sig om eventuellt raggande och sex menar du? Kan du länka?

Det du hade fel om var det fetade ovan.
Det framkommer av åklagarens beslut så läs det. Lite insatt bör du vara om du ska gapa.
Citera
2021-10-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
?
Vem är du ??
En incel- vänster-bitter- moralpolis ?
en intorkad gammal bitterfitta?
Varken vänster eller incel, så moralpolis ligger väl närmast. Jag står ju för att jag tycker det är extremt obehagligt om en gubbe flörtar med en 16-åring, och att sådana inte ska sitta i riksdagen. Det är ju en ”moral”-fråga, så visst, moralpolis.

Sedan tror jag iofs att det är vanligare bland incels och andra kufar att tycka det är OK att ragga 16-åringar. Ja, det är naturligt att föredra yngre kvinnor, men inte 16-åringar. Om du sitter på AW på Riche med advokatbyrån och kollegan som är 35 berättar om sin 16-åriga flickvän så kommer ingen enda tycka att det är OK, men det är säkert annorlunda på ett LAN-party i Säffle med 30-åriga tjockisar som bor hemma och spelar world of warcraft hela dagarna, eller utanför kiosken i Bollnäs på raggarträffen.

Något säger mig att ni som med näbbar och klor försvarar rätten att ha sex med 16-åringar kanske inte bor innanför tullarna.
Citera
2021-10-02, 11:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det du hade fel om var det fetade ovan.
Det framkommer av åklagarens beslut så läs det. Lite insatt bör du vara om du ska gapa.

Det stämmer inte. Åklagaren har endast utrett misstankarna gällande sexuell posering. Något annat brott har vad jag vet heller inte anmälts. Som du skrev igår:

Citat:
Åklagaren har inte sagt att "inga bilder av sexuell karaktär skickats". Däremot har åklagaren sagt att den bild som visats upp av kvinnan inte utgör sexuell posering och att det därför är ovidkommande om den har skickats eller begärts av Bali.

Stämmer bra.
Senast redigerad av Troian 2021-10-02 kl. 11:27.
Citera
2021-10-02, 11:25
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Läs tråden bakåt.

En ”juridikstuderande” 24 åring med iranskt ursprung (liksom övriga inblandade) som haft mycket dialog med aktuell tjej och varit väldigt säker en lång tid innan anmälan att en viss riksdagsman skulle outas för att ha groomat en tonåring.

I samband med anmälningen så tog han bort alla inlägg med sin ”nedräkning”
Så den som iscensatt hela dramat med oskyldig flicka och snuskgubbe är alltså någon muslimsk tomte tillhörig en muslimsk grupp i Sverige. Det är ju sensationella uppgifter. Medan Trojan funderar på vad duck face kan betyda (skratta inte åt dåren) så får vi övriga fundera på om detta har att göra med Hanif Balis avståndstagande från islam. Bör han förvänta sig muslimska maskerade män i villaträdgården? Hur ställer sig M till att muslimska organisationer försöker påverka deras riksdagslistor?
Senast redigerad av Mr.Sweden 2021-10-02 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in