2021-10-02, 11:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Vill du verkligen fortsätta din förvirrade tankegång?
Min fråga är exakt lika korkad som din.

Du har ju ingen aning om någon kontext ens i detta fall.
Du har ingen aning om en bild har efterfrågats ens.
Den kan ha skickats eller visats utan uppmaning ens.
Det enda du vet är att tjejen visat upp en bild utan explicit sexuellt innehåll.
Du menar utan att veta kontext att vilken bild som helst kan vara sexuell.

Så ditt resonemang är irrelevant för tråden

Om bilden har ett sexuellt innehåll vet vi inte. Men vi vet att den inte utgör sexuell posering.

Gällande resten har du rätt, och det går därför inte att påstå att tjejen ljuger.
Citera
2021-10-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoppTorskMM
Får jag fråga. (Nu är det över 1000 inlägg här och ni kanske redan har pratat om det). Men, menar du på att du tror på allt tjejen säger, förutom då att bilderna skulle varit olagliga? Hanif har raggat på henne och bett om dessa bilder? Du utgår från att det hon säger är sant, och inte det han säger? (Jag är genuint intresserad av din utgångspunkt för din ståndpunkt här).
Nej, som jag varit inne på tidigare tror jag inte alls att hon är någon oskyldig liten ängel som blivit förförd av monstret Bali, allt som kommit fram om henne tyder på motsatsen. Samtidigt tror jag inte nödvändigtvis att hon medvetet ljuger eller att hela situationen är påhittad.

Min teori är att hon är rätt sexuellt frigjord, har varit intresserad av HB och han har varit intresserad tillbaka. De har flörtat online och träffats några gånger. Han har varit väldigt intresserad och säkert velat ha sex. Vet inte om de faktiskt har haft det, han kanske ändrade sig, eller så gjorde hon det.

Sedan är det någon som hört om relationen som pushat på henne att anmäla honom, om det är den där Ario så är det väl för att han ogillar invandringskritik, och så har fienderna i M tagit fasta på det för att bli av med Bali.

Så jag tror inte nödvändigtvis att HB varit något rovdjur, men även om det är ömsesidigt så är det helt och hållet olämpligt att ha någon som helst romantisk/erotisk/sexuell relation med en 16-åring. Antingen är han naiv och infantil, och det är illa nog, eller så är han ett gubbslem. I vilket fall så är han inte en lämplig riksdagsman.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Varken vänster eller incel, så moralpolis ligger väl närmast. Jag står ju för att jag tycker det är extremt obehagligt om en gubbe flörtar med en 16-åring, och att sådana inte ska sitta i riksdagen. Det är ju en ”moral”-fråga, så visst, moralpolis.

Sedan tror jag iofs att det är vanligare bland incels och andra kufar att tycka det är OK att ragga 16-åringar. Ja, det är naturligt att föredra yngre kvinnor, men inte 16-åringar. Om du sitter på AW på Riche med advokatbyrån och kollegan som är 35 berättar om sin 16-åriga flickvän så kommer ingen enda tycka att det är OK, men det är säkert annorlunda på ett LAN-party i Säffle med 30-åriga tjockisar som bor hemma och spelar world of warcraft hela dagarna, eller utanför kiosken i Bollnäs på raggarträffen.

Något säger mig att ni som med näbbar och klor försvarar rätten att ha sex med 16-åringar kanske inte bor innanför tullarna.

Men att Bali flörtat med henne är ju bara dina fantasier.
Det är ju DU som är gubbsjuk
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Va? Hon påstår att han utnyttjat henne för sexuell posering inkl bilder i polisanmälan. Det visade sig falskt.

Hon har anmält honom för brott. Det betyder inte att hon har tagit ställning till om han är juridiskt skyldig.
Citera
2021-10-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om bilden har ett sexuellt innehåll vet vi inte. Men vi vet att den inte utgör sexuell posering.

Gällande resten har du rätt, och det går därför inte att påstå att tjejen ljuger.

Nej givetvis kan det ha varit en bild på hennes svettiga fötter vilket ju kan vara sexuellt för vissa. Ja med din definition av sanningen som något subjektivt utifrån varje individs tycke och smak så har hon ju inte ljugit. Men i den vuxna världen som är verkligheten har hon det eftersom bilden inte anses vara av sexuell karaktär.
Citera
2021-10-02, 11:50
Medlem
fittslems avatar
Snart kommer förtals anmälan in och Hanif kan casha in några hundra tusen

Det här är ett grovt brott att anklaga någon för.
Citera
2021-10-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men att Bali flörtat med henne är ju bara dina fantasier.
Det är ju DU som är gubbsjuk
Det är inte en ”fantasi”, det är vad hon påstår, och det är en rätt rimlig förklaring till varför han velat umgås med henne. Nej, jag har inga bevis för det, det verkar bara troligt. Nej, det är inte olagligt.
Citera
2021-10-02, 11:52
Medlem
Citat:
Hon har anmält honom för brott. Det betyder inte att hon har tagit ställning till om han är juridiskt skyldig.

En åsikt som är vanlig och farlig idag. Bara man upplever att man blivit utsatt för något även om det är helt uppåt väggarna pga ens egna psykiska sjukdom ska det ändå inte betraktas som felaktigt utan ”du har rätt till din sanning”. Den filosofin är ju en grogrund för slik smutskastning. Vi måste kunna avfärda ogrundade anklagelser som falska.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Man behöver inte vara så intelligent för att inse vad sexuell posering kan bestå i.
Nu hade det inte landat i ett åtal ens om det hade varit en bild med sexuellt innehåll vilket folk här inte verkar ha fattat men det är en annan sak.
Nu visade det sig inte ens vara en bild med sexuellt innehåll.

När det gäller lagtillämpning så kan du hitta bortåt 5-6000 inlägg här i tråden som var absolut säkra på att:
1. En nakenbild hade efterfrågats
2. En nakenbild hade skickats

Ingetdera har varit fallet

Om bilden har ett sexuellt innehåll är något som åklagaren bedömt. Vad som bedömts är om bilden utgör sexuell posering, och så är det alltså inte.

De som i tråden påstått att en nakenbild skickats hade med all säkerhet fel. Finns heller inget stöd för att HB efterfrågat det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Ok, inget brott kan styrkas. Om vi alla är överens om det kan ju vi moraltanter fortsätta diskutera ”olämpligt beteende” så kan ni rättshaverister som bara bryr er om lagbrott lämna tråden nu. Ok?

Du kanske skulle ha påtalat det runt de första 10.000 inläggen i tråden som behandlat just det som var orsaken till anmälan både till M och polisen nämligen en anmälan om uppmaning till sexuell posering som är ett brott.

En anmälan till M ledningen hade knappast rönt någon uppmärksamhet vare sig internt inom M eller i pressen om det rört en like på Tinder som anmälningsunderlag.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Det är bara du som tror att det är en betydande skillnad här och en åklagare skulle åtala om det var ett gränsfall för att få saken prövad men nu blev han inte ens misstänkt för brott.

PS. Ska du backa från din förra lögn som jag avslöjade dig med?
(FB) Hanif Bali anklagad för olämpligt sexuellt beteende mot 16-åring (Utredn nedlagd)
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Kanske OT i denna tråd. Men vem är den där Ari som ska vara "hjärnan" bakom allt? Och vad har han att vinna på att Hanif avgår? Är det mer av personlig agenda eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in