Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Exakt och ett självmord är högst personligt för anhöriga och ska inte delas ut till gemene man, det finns säkert ett antal nekrofil klubbar där dessa kan få sina lustar tillfredsställda. Inte fan att min eller mina anhörigas dödsorsaker ska florera fritt på nätet.
Uugh, fy så hemskt. Hade inte ens tänkt på den aspekten.
Jag kan inte se heller vad det skulle tillföra tråden att få veta hur SD dog. Tråden handlar om mordet på Lena Wesström, och SD har tagit livet av sig, så mycket har vi kunnat förstå. En person var misstänkt för mord på SD, men det avskrevs. Det räcker väl?
Klart man är nyfiken, men jag anser inte att vi har rätt att veta.
Likalite som vi har rätt att veta alla detaljer om hur Lenas kropp såg ut. Det är väl skönt att det inte har visats eller beskrivits exakta detaljer från RMV om det. Möjligen kunde man fått se den kroppsskiss som man brukar använda för att markera skadorna på.
Offentlighetsprincipen har samtidigt varit till nytta i Lenas fall, då några skribenter i tråden har kunnat bidra med viktig info som har kunnat förmedlas till polsien. Jag tänker att det är oerhört viktigt att vi som medborgare känner oss trygga med att vi har insyn i vårt rättssystem, hur det går till, att vi själva kan delta i rättegångar och se att allt går rätt till. Det måste även vara av vikt för alla inblandade, t ex Lenas anhöriga, men även anhöriga på SDs sida.
Sist men inte minst är det viktigt att media kan undersöka, granska och förmedla sådant till oss medborgare .
Enormt viktigt!