2021-10-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Oavsett vad vårt rättssystemet säger så skadas i praktiken en politiker som anklagas för något sånt här för det är inte bara en fråga om juridik och politik utan också om ett förtroende.

Tror det var en riktigt dum sak att göra, att tala om det offentligt. Hade han varit tyst nu så hade folk inte haft på näthinnan det han själv har sagt om saken.
Citera
2021-10-01, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Tror det var en riktigt dum sak att göra, att tala om det offentligt. Hade han varit tyst nu så hade folk inte haft på näthinnan det han själv har sagt om saken.

Åter igen, sluta förväxla din upplevelse med Folk. Folk fattar att detta varit ett mobbdrev.
Citera
2021-10-01, 19:05
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Nej, men för att bli friad i den meningen måste man först bli åtalad. Om man inte ens blir åtalad är man alltså i ett avseende "mer friad" än den som blir friad eftersom åklagaren bedömer att bevisen inte håller.

Åklagaren fann att hennes version inte stämde alls.

Nej, det kom inte ens så långt. Man kan uttrycka det som att både anmälan och bevisen var skräp.
Nej, åklagaren fann inte att hennes version inte stämde.
Åklagaren hörde flickan men konstaterar baserat på flickans redogörelse att inget brottsligt gjorts. Åklagaren har inte behövt värdera sanningshalten i flickans beskrivelse.

Citat:
Maria Sterup har tagit del av en av bilderna och fått en beskrivning av den andra.

– Jag har förhört målsäganden som beskrivit det som förekommit mellan parterna. Jag har också fått ta del av bildinnehållet, som målsäganden uppger att hon skickat på begäran av mannen, och kan konstatera att det inte rör sig om nakenbilder, säger Maria Sterup i ett pressmeddelande.
Det rör sig därmed inte om något brott, enligt åklagaren.
– Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering och därför har jag i dag lagt ner förundersökningen.
Senast redigerad av crocodilelilo 2021-10-01 kl. 19:07.
Citera
2021-10-01, 19:08
Medlem
Citat:
Det är väldigt sällsynt att män på trettio bast flirtar med femtonåringar när de är på tu man hand. Så det har väldigt troligt aldrig hänt.
Nä men det finns ändå många som kallar sig pedofiler..nä mentor skulle det vara.
Citera
2021-10-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Nä men det finns ändå många som kallar sig pedofiler..nä mentor skulle det vara.

Mentorer det är ju mer vanligt än att män 30+ flirtar med en tonåring förstås. Det är flera hundra varje dag som pluggar matte med okända tjejer för att de är mentorer och inget annat. Behovet att vara mentor drabbar de flesta män i den ålderskategorin.
Citera
2021-10-01, 19:28
Medlem
Citat:

Nej, han är väl inte direkt den vassaste kniven i lådan...
Citera
2021-10-01, 19:58
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Naturligtvis har han uppträtt oklanderligt mot flickan. Hur kan man ens tro något annat?

Det säger jag inte. Jag säger att de bevis som finns är helt förenliga med ett oklanderligt beteende.

Håller du inte med?
Citera
2021-10-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Det säger jag inte. Jag säger att de bevis som finns är helt förenliga med ett oklanderligt beteende.

Håller du inte med?

Mja men vilka beteenden är det du avser då? Annars blir det svårt att svara.
Citera
2021-10-01, 23:02
Medlem
twoeggss avatar
Så det hela visade sig bara vara ett smutsigt politiskt spel för att försöka peta bort Bali från nomineringslistan. Är inte förvånad.
Citera
2021-10-02, 00:45
Medlem
Citat:
Mentorer det är ju mer vanligt än att män 30+ flirtar med en tonåring förstås. Det är flera hundra varje dag som pluggar matte med okända tjejer för att de är mentorer och inget annat. Behovet att vara mentor drabbar de flesta män i den ålderskategorin.
Snälla lämna medeltiden och dina porrfilmsfantasier. Känner du 1 tjej under 18 som studerar matte på sommarlovet med en nyseparerar +30 gubbe? Eftersom det är vanligt.
Citera
2021-10-02, 01:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Ja grattis. Du gillar gubbar som ber 15åringar skicka bilder. Läs på om grooming. Tur för flickan att han skaffade flickvän. Då fick han annat stt fokusera på. Vem faan ber en unge skicka bilder? Slempropp.

Det känns ruttet nu va när Hanif Bali är friad?

Vi vet inte ens om Hanif Bali överhuvudtaget bett om några bilder, han blev inte ens förhörd läste jag idag.

Att han bett om bilder är den unga kvinnans påståenden och det säger nog allt om den här illaluktande soppan. Hon har kanske lärt sig en läxa nu?
Citera
2021-10-02, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Så det hela visade sig bara vara ett smutsigt politiskt spel för att försöka peta bort Bali från nomineringslistan. Är inte förvånad.

Ja det är fruktansvärt att det finns samvetslösa människor och unga kvinnor som låter sig gå mörka krafters ärenden men det är samtidigt bra att rättssamhället satte ned en fot här för nu är Hanif Bali friad från smutsiga påståenden om bilder och fan vet allt han blev anklagad för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in