2021-10-02, 08:00
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja det är fruktansvärt att det finns samvetslösa människor och unga kvinnor som låter sig gå mörka krafters ärenden men det är samtidigt bra att rättssamhället satte ned en fot här för nu är Hanif Bali friad från smutsiga påståenden om bilder och fan vet allt han blev anklagad för.

Lawnoverman2011;
Du tycks vara den i särklass mest pålästa om människan och politikern Hanif Bali.
Berätta;

Varför lämnar Hanif Bali politiken? Moderaterna?
Varför ett så hastigt beslut i frågan?

Han är ju ”helt” juridiskt friad. Etiskt och moraliskt, ja det vet du säkert bättre.
Varför Bali då, så utan alternativ, helt lämna politiken och Moderaterna??

Jag förstår ingenting av detta.
Hjälp mig att förstå.

Citera
2021-10-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Öh? Så det spelar ingen roll att anklagelserna visat sig felaktiga? Man är skyldig ändå?

Gäller den regeln alla, eller bara moderater?
Läs lite historia så ser du att det gäller alla regimkritiker med låg social status. Hanif Bali må vara populär bland folket, men inte i globohomo-woke M.

Hanif Bali kom in i riksdagen som alibiblatte, men när han röstade för att IS agerande skulle klassas som folkmord förstod M att han var en rasförrädare och petade honom ur Arbetsmarknadsutskottet. Anne Ramberg: "Samtalstonen hos Hanif Bali (M) hör hemma i rännstenen och han är även en taltratt åt bruna råttor."

För Stridshingstens lärjungar är Hanif Bali en kättare. Historiskt brukade kättare brännas på bål eller deporteras till Sibirien.
Citera
2021-10-02, 09:03
Medlem
BalleAnkas avatar
Nu vill jag veta namnen på de ledande personer som är ansvariga för komplotten. Är det M-riksdagsmän så kommer jag att stryka dem från valsedeln.
Citera
2021-10-02, 09:52
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Mja men vilka beteenden är det du avser då? Annars blir det svårt att svara.

Allting i den här soppan. Att ge läxhjälp. Att umgås och titta på serier. Tillochmed att superlajka tjejen.

Allt det är förenlig med ett beteende som avser ett platonskt förhållande
Citera
2021-10-02, 10:52
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Nu vill jag veta namnen på de ledande personer som är ansvariga för komplotten. Är det M-riksdagsmän så kommer jag att stryka dem från valsedeln.

Shit!!
Nu ryter BalleAnka
M:s ”judas” bör ligga jääävligt lågt om dom vill gå hela ur det här!!

Citera
2021-10-02, 12:43
Medlem
Citat:
Det känns ruttet nu va när Hanif Bali är friad?

Vi vet inte ens om Hanif Bali överhuvudtaget bett om några bilder, han blev inte ens förhörd läste jag idag.

Att han bett om bilder är den unga kvinnans påståenden och det säger nog allt om den här illaluktande soppan. Hon har kanske lärt sig en läxa nu?
Kan de finnas nån mer som har lärt sig en läxa? Ja fira nu segern med Hannen Ballenif. Vilken härlig seger för han. Vilken stolthet han måste känna att han bjuder hem minderåriga som nyseparerad. Segern gör ju att han får en skjuts i moderaterna eller kanske inte? Vet du jag känner glädje också. Nu slipper vi drägget som istället för göra sitt jobb i riksdagen ägnar sig åt twitter och annat självförverkligande onani.

Bra också för nu får han mer tid på sommarloven att hjälpa 15åringar räkna matte.
Citera
2021-10-02, 13:08
Medlem
Citat:
Sluta fantisera nu. Hanif Bali är friad.

Rättvisan har segrat 😁

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4OK2R/forundersokning-mot-hanif-bali-nedlagd

Ja att någonting direkt brottsligt skulle ha ägt rum visste ju redan de flesta att det förmodligen inte skulle gå att bevisa,
dock var det bra gjort av den utsatta minderåriga flickan att göra en anmälan så att det uppmärksammades.

Jag skrev också det flera gånger att förundersökningen om brott skulle komma att läggas ner framöver.

Hanif Bali är dock däremot inte friad från den ursprungliga anklagelsen om olämpligt uppträdande.

Där har Moderaterna tvärtom gjort bedömningen att han egentligen inte är lämpad
att fortsätta som riksdagsledamot under nästa mandatperiod.

Han gick själv ut på Facebook och skrev att han avsåg att inte längre ställa upp för omval.
eftersom många i Moderaterna numera saknar förtroende för honom.

Alltså har väl rättvisan segrat i den bemärkelsen eftersom det är en bekräftelse på att han agerade dumt och olämpligt
och därför inte längre har partiets fulla förtroende och därmed tvingas avgå när mandatperioden är över.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-02 kl. 13:23.
Citera
2021-10-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Det säger jag inte. Jag säger att de bevis som finns är helt förenliga med ett oklanderligt beteende.

Håller du inte med?

Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Mja men vilka beteenden är det du avser då? Annars blir det svårt att svara.

Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Allting i den här soppan. Att ge läxhjälp. Att umgås och titta på serier. Tillochmed att superlajka tjejen.

Allt det är förenlig med ett beteende som avser ett platonskt förhållande

Att som 30+ man ge läxhjälp åt en flicka på femton år som man knappt känner hemma hos sig själv kan så klart vara helt platonskt. Det kan ju vara det.

Men frågan är hur smart det är?

Även att se filmer med en tjej på femton som man knappt känner kan också vara helt oklanderligt beteende.

Men är det så smart?

Han har väl kanske kompisar där kontakt inte riskerar att bli märkligt. Varför var han inte med vänner i stället för att lägga tid på en tjej som han inte känner?
Citera
2021-10-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka

Ja men då får du först bevisa att det ens föreligger en komplott och konspiration emot Hanif Bali.

Jag har fortfarande inte fått se ett endaste sådant konkret bevis, det förefaller vara någon påhittad efterhandskonstruktion?

För övrigt tror jag inte vare sig Hanif Bali eller Moderaterna bryr sig nämnvärt vilka du stryker eller inte stryker från din valsedel.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-02 kl. 13:24.
Citera
2021-10-02, 13:23
Medlem
Anktalares avatar
Tur att han ska sitta kvar hela mandatperioden för "väljarnas" skull. Han gör ju inte ett skit i riksdagen ändå, han företräder bara sitt eget bankkonto.
Citera
2021-10-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Shit!!
Nu ryter BalleAnka
M:s ”judas” bör ligga jääävligt lågt om dom vill gå hela ur det här!!

Ja jag ser framför mig hur Moderaterna verkligen darrar av skräck när någon random på Flashback
minsann ska stryka någon från en valsedel och därmed basta.

Jag förstår mig inte riktigt på den här aggressiviteten och ilskan mot alla som inte behandlar just Hanif Bali som en helig profet.

Det brukar gå bra att ifrågasätta de flesta andra makthavare och politiker, men just Hanif Bali
kanske är någon slags utvald frälsare och Jesus figur inom vissa kretsar och då blir det blasfemi.
Citera
2021-10-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Tur att han ska sitta kvar hela mandatperioden för "väljarnas" skull. Han gör ju inte ett skit i riksdagen ändå, han företräder bara sitt eget bankkonto.

Har inte satt mig in i hur mycket han jobbar som politiker, men hör från flera håll att det inte är mycket. Han verkar mest vara en sån där som snackar och skriver en massa. Lite som Trump fast han inte har pengarna att köpa sig framåt i den politiska och mediala världen. Och inte heller en sån bakgrund där han haft populära shower på teve i flera års tid.

Har han åstadkommit något politiskt alls? Vad för han för frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in