Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag tror han har gömt sig i någon stuga på landet. Där det cirkulerar ganska lite folk. Och han behöver inte bank-kort utan han har lite gömda cash och någon bekant med mamman som skyddar honom och köper mat.
Jag har satt mig in i hans situation, det är bara så man skapar en profil, man kan inte tänka som en snut.
Det blir nog svårt att hitta honom. Men ta sig utomlands kan han nog inte. Även om han klipper håret är hans utseende ganska speciellt.
Vad tror ni? Dom kanske aldrig hittar honom.
En variant är att han är död (troligen inte då han valde en annan förstalösning som innebär att andra ska betala)
2 Han är långt borta i Polen
3 Han lämnar aldrig sin älskade mamma och tänker därför förhindra att hon vanvårdas något mer och bestämmer sig därför att färdas med henne till himmelriket med bomb som biljett om han nu tror på himmelriket. Det är ändå en lösning där han räddar sin älskade mor från mer lidande, vilket verkar ha vart huvudsyftet med många handlingar.
En rimlig gissning kan vara att den massiva polisinsatsen i Annedal på gården där mamman bor hänger samman med en skarp indikation på att han var där (mobilen lokaliserats dit eller någon har sett honom där)