2021-10-01, 22:05
Medlem
Ok..vi säger han har flytt sverige...då har han ganska snart EUROPOL efter sig så varför inte bara ge upp?!
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror också att han är död. Det enda som får mig att tvivla är det starka bandet till mamman.
Jag tror också att han är död, finns tecken som tyder på det

Han bad ju vännerna följa med till mamman och då var han uppriven och grät. Väl hos modern satte han på en skiva av en opera (som förmodligen betydde mycket för honom och modern) och han satt med huvudet mot sin mors kind. Vännen Lennart hade aldrig sett honom så förut. Jag tror det var ett farväl till modern.
Han betalade också en skuld till en annan vän och gav honom en kram
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Det är absolut inget psykopatiskt drag att vilja skydda sin mor mot att bli mördad av sjukvårdspersonal - https://www.facebook.com/acahling/posts/10158994274288937
Men kamma till dig, det är ingen vårdpersonal som vill mörda hans gamla dräggel mamma, vad skulle man överhuvudtaget ha för uppsåt till att dräpa gamlingar?

Hur fan är det fatt med dig människa? Eventuellt inte ett psykopatiskt drag att skydda sin mamma, att spränga ett hus i luften och skita i sina 160 grannar är däremot en liten ledtråd till att eventuellt så hade det blivit en liten glödbrand i säkringscentralen uppe i huvudet.
Citera
2021-10-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
Enligt facebook, Flashback, Twitter och andra sociala medier så är det tusentals runt om i landet som sympatiserar 100% med Mark. Sista stället han lär gå till är till en bekant eller släkting. I.o.m. att hans mobilnummer cirkulerat på nätet så har han med stor sannolikhet fått hjälp från någon och ligger lågt i någons källare på helt annan ort.

Han har blivit fuckad hårt av staten, som många andra. Han lär ha tagit ut det sista han hade på kontot och växlat till Euro. Troligtvis ligger han lågt en månad innan han drar utomlands, via Finland och Ryssland.

Det är min teori iaf.
Danmark/Tyskland lär han inte komma förbi gränserna till.

Jag tror det är ytterst få som skulle vilja ha honom i huset. Vad skulle han göra utomlands och hur skulle han komma dit utan pengar och alla vet att han är efterlyst?
Han är troligen död.
Citera
2021-10-01, 22:10
Medlem
Citat:
Enligt facebook, Flashback, Twitter och andra sociala medier så är det tusentals runt om i landet som sympatiserar 100% med Mark. Sista stället han lär gå till är till en bekant eller släkting. I.o.m. att hans mobilnummer cirkulerat på nätet så har han med stor sannolikhet fått hjälp från någon och ligger lågt i någons källare på helt annan ort.

Han har blivit fuckad hårt av staten, som många andra. Han lär ha tagit ut det sista han hade på kontot och växlat till Euro. Troligtvis ligger han lågt en månad innan han drar utomlands, via Finland och Ryssland.

Det är min teori iaf.

Detta var en bra analys. Men jag tror han måste gömma sig i Sverige upp emot ett halft år för att kunna ta sig utomlands. Ja Finland kan vara ett genomgångsland och kanske han till slut hamnar i Litauen eller Vitryssland (Belarus). Att gå under jorden en månad skulle inte jag satsa på.
Citera
2021-10-01, 22:10
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror han har gömt sig i någon stuga på landet. Där det cirkulerar ganska lite folk. Och han behöver inte bank-kort utan han har lite gömda cash och någon bekant med mamman som skyddar honom och köper mat.

Jag har satt mig in i hans situation, det är bara så man skapar en profil, man kan inte tänka som en snut.
Det blir nog svårt att hitta honom. Men ta sig utomlands kan han nog inte. Även om han klipper håret är hans utseende ganska speciellt.

Vad tror ni? Dom kanske aldrig hittar honom.

En variant är att han är död (troligen inte då han valde en annan förstalösning som innebär att andra ska betala)
2 Han är långt borta i Polen
3 Han lämnar aldrig sin älskade mamma och tänker därför förhindra att hon vanvårdas något mer och bestämmer sig därför att färdas med henne till himmelriket med bomb som biljett om han nu tror på himmelriket. Det är ändå en lösning där han räddar sin älskade mor från mer lidande, vilket verkar ha vart huvudsyftet med många handlingar.

En rimlig gissning kan vara att den massiva polisinsatsen i Annedal på gården där mamman bor hänger samman med en skarp indikation på att han var där (mobilen lokaliserats dit eller någon har sett honom där)
Citera
2021-10-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag tror också att han är död, finns tecken som tyder på det

Han bad ju vännerna följa med till mamman och då var han uppriven och grät. Väl hos modern satte han på en skiva av en opera (som förmodligen betydde mycket för honom och modern) och han satt med huvudet mot sin mors kind. Vännen Lennart hade aldrig sett honom så förut. Jag tror det var ett farväl till modern.
Han betalade också en skuld till en annan vän och gav honom en kram

Ok..det var ju en till vändning till i det hela! Då ÄR det ju så att detta är ett självmordsdåd till och med! Polisen kommer hitta honom som död i såna fall men det som förvånar är varför han inte sprägnde sig själv i bitar då?!
Senast redigerad av Mistyarrow 2021-10-01 kl. 22:13.
Citera
2021-10-01, 22:12
Medlem
Han skulle kunna jobba som jordbruksarbetare i något östland, han kanske inte har så stora krav på levnadsstandarden när allt gått åt helvete för honom.

Försök att tänka som han troligen tänker. Skit i snuten, dom tänker inte. Se hur illa man skötte Palme-mordet, fy FAN.
Citera
2021-10-01, 22:13
Medlem
Citat:

Det är min teori iaf.

Någon länk till stödet? Jag har inte sociala medier.
Citera
2021-10-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Några fakta som folk inte vet som styrker misstankarna mot honom…

2 personer observerar honom i anslutning till explosionen iförd bara tshirt/byxor på en plats som är helt orimlig att vara på klädd på det viset vid den tidpunkten. Det regnar och är kallt ute och det finns ingen rimlig anledning att han skulle befinna sig där.

Han syns inte till under evakueringen öht, ingen polis eller ambulanspersonal har hjälpt eller pratat med Mark under den tiden

Han var inte med på några av informationsmöterna som hölls efteråt för alla drabbade

Allt detta är innan han ens kommer ut som MGM i media. Så varför skulle han försvinna från platsen om han inte var utsagt misstänkt? Jo enkelt svar, det är Mark. Punkt slut.

Ja det är självklart att hans frånvaro gör honom mer misstänkt.
Men det du skriver om hans klädsel tyder snarare på motsatsen. Om han tänkte utföra ett attentat och sedan fly så borde han väl ha tagit på sig varma kläder och någon väska.
Citera
2021-10-01, 22:14
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Källa på att det rent Flashback -statistiskt är som du säger gällande den typiska FB-användaren, eller är den en produkt ur egen fantasi?

Du kan själv se det i vilka trådar som blir Popular här på forumet och hur folk uttrycker sig.

Skulle man bara kolla på Flashback så skulle man kunna tro att 50% av Sveriges befolkning tycker att Covid-19 är att likställa med en förkylning, håller på Alternativ Från Sverige, tycker "allt var bättre förr", och är rättshaverist utanför samhället.

Ungefär där verkar vi hitta Mark Lorentzon, att döma av hur han uttrycker sig i mail som han skickat till myndigheter enligt den förundersökning som vi har.
Citera
2021-10-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det enkla svaret är att Mark Lorentzon uppvisar alla drag som gör en typisk Flashbackare (rättshaverist, isolerad, små-rasistisk, covid-19-förnekare, medelålders gubbe som tycker bättre förr).

Just därför håller jag det för otroligt att han inte är reggad på Sveriges största forum för sådana kufar.

Kanske! Vi har ju haft minst en annan aktiv flashbackare i allmänfarlig-ödeläggelse-branschen, dessutom med en osund relation till sin mor.
(FB) "Kissemurran" - doktorand som förgiftade kollegor på Stockholms Universitet 2005
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in