2021-10-01, 21:46
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filiip
Lägenheten var hans mors. Hans mor fick en god man när hon blev inlagd dock om jag uppfattat rätt. Denna gode man har sedan skitit i att betala de

Ja och sedan april har de beslutat att lägenheten ska ges till någon annan. Hade inte spelat någon roll om han betalat efter april.
Citera
2021-10-01, 21:49
Medlem
Till er som delat teorier om att media i själva verket vilseleder svenska folket då det här hade uppfattats som alldeles för starkt är ju frågan: vart är Mark då?

Varför håller han sig undan när han enkelt kan ge sin version av historien?

Faktumet att Mark håller sig borta (utöver att han skulle vräkas) är den främsta anledningen till att jag personligen tror det är han.
Citera
2021-10-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Du kanske kan ställa upp?

Snyggt fintat med "jag bor utomlands och kan således inte göra det jag ber andra göra"

Om han lyckas ta sig till Estland, så visst
Citera
2021-10-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
De hittar honom tro mig.

Men tror det blir försent, han går nog hela vägen.

Dom borde redan ha hittat honom. Det har ju gått flera dygn nu. Någon säger han hade en cykel. Om cykeln är borta har han tagit sig ut på landsbygden och detta innan man utpekade honom som gärningsman.

Polisen är för långsam, jämför med Palme-mordet. Dom klarar inte detta. Du förstår jag tänker lite rollspel. Han vill hålla sig undan och jag tror inte han är "dum".

Men jag är inte 100% på att han ville åstadkomma så stora skador som det blev. Jag tror han ville åstadkomma en liten eldsvåda men gaserna exploderade.
Citera
2021-10-01, 21:54
Medlem
Med tanke på att han håller sig undan så undrar jag om han verkligen bara är misstänkt! Har han rent mjöl i påsen så borde han ju kontakta polisen omedelbart! Men visst..jag fattar...han anser att hela samhället är emot honom och han är redan stämplad innan rättegång! Men hur som haver...vad än tycker om samhället och allting så är det bättre för han att han överger sig till myndigheterna! Fast..ok! Han tror ändå inte att han kommer få en schysst rättegång!

Vilken djävla soppa!
Citera
2021-10-01, 21:58
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Med tanke på att han håller sig undan så undrar jag om han verkligen bara är misstänkt! Har han rent mjöl i påsen så borde han ju kontakta polisen omedelbart! Men visst..jag fattar...han anser att hela samhället är emot honom och han är redan stämplad innan rättegång! Men hur som haver...vad än tycker om samhället och allting så är det bättre för han att han överger sig till myndigheterna! Fast..ok! Han tror ändå inte att han kommer få en schysst rättegång!

Vilken djävla soppa!

Mark Lorentzon är inte misstänkt, han är gärningsmannen. Totalt allt pekar mot honom, Expressen var först med att publicera namn och bild men jag misstänker att det är på alla media inklusive SVT imorgon om han inte är fast då.

Tre alternativ finns för hans befinnande just nu (i sannolikhetsordning):
- Trycker någonstans i Göteborg, eller i området runt
- Död genom självmord
- Lyckats ta sig utomlands
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Man borde lyfta fram hans humana sida då han sprängde huset 04:45 då det är väldigt få människor i trappuppgångarna. Han ville skada fastigheten och fastighetsbolaget.
Det blev ju inte så bra, eller hur?
Fastigheten kommer byggas upp igen! Fastighetsägaren kompenseras av försäkringar!
MEN MÄNNISKORNA, HYRESGÄSTERNA, HAR FÅTT ETT LIVSLÅNGT TRAUMA OCH I VISSA FALL ÄVEN SKADATS FYSISKT!
Ingen smart GM!
Senast redigerad av DEF1 2021-10-01 kl. 22:01.
Citera
Medlem
Alltså, försök nu tänka som denne Mark. Låt säga att det var en sorts hämnd på samhället. Han upplever en massa oförrätter, kanske också känner att mamman blivit felbehandlad och ja...inte fan vet jag.

I hämnden på samhället ingår att dom inte skall kunna ställa honom inför rätta.

Ett finger i luften mot samhället.

Han kan ha någon okänd bekant som sympatiserar med honom. Är han inte i en sommarstuga kan han vara i någon lägenhet och vill han ha frisk luft får han gå ut på balkongen där. Kompisen köper mat till honom.

Kära flashbackare....ni måste försöka tänka er in i hans situation. Ja jag sympatiserar inte med honom utan jag försöker bara förstå.
Citera
2021-10-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Mark Lorentzon är inte misstänkt, han är gärningsmannen. Totalt allt pekar mot honom, Expressen var först med att publicera namn och bild men jag misstänker att det är på alla media inklusive SVT imorgon om han inte är fast då.

Tre alternativ finns för hans befinnande just nu (i sannolikhetsordning):
- Trycker någonstans i Göteborg, eller i området runt
- Död genom självmord
- Lyckats ta sig utomlands

Nej ta sig utomlands verkar omöjligt. Han är ju efterlyst. Norge i så fall enda chansen om han är terrängcyklist.
Citera
2021-10-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow

Vilken djävla soppa!

Det är ju meningslöst att hålla sig undan. Han har inga pengar och alla vet hur han ser ut. Antingen så lämnar han in sig själv ganska snart eller så är han död.
Citera
2021-10-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Alltså, försök nu tänka som denne Mark. Låt säga att det var en sorts hämnd på samhället. Han upplever en massa oförrätter, kanske också känner att mamman blivit felbehandlad och ja...inte fan vet jag.

I hämnden på samhället ingår att dom inte skall kunna ställa honom inför rätta.

Ett finger i luften mot samhället.

Han kan ha någon okänd bekant som sympatiserar med honom. Är han inte i en sommarstuga kan han vara i någon lägenhet och vill han ha frisk luft får han gå ut på balkongen där. Kompisen köper mat till honom.

Kära flashbackare....ni måste försöka tänka er in i hans situation. Ja jag sympatiserar inte med honom utan jag försöker bara förstå.

Enligt facebook, Flashback, Twitter och andra sociala medier så är det tusentals runt om i landet som sympatiserar 100% med Mark. Sista stället han lär gå till är till en bekant eller släkting. I.o.m. att hans mobilnummer cirkulerat på nätet så har han med stor sannolikhet fått hjälp från någon och ligger lågt i någons källare på helt annan ort.

Han har blivit fuckad hårt av staten, som många andra. Han lär ha tagit ut det sista han hade på kontot och växlat till Euro. Troligtvis ligger han lågt en månad innan han drar utomlands, via Finland och Ryssland.

Det är min teori iaf.
Danmark/Tyskland lär han inte komma förbi gränserna till.
Citera
2021-10-01, 22:03
Medlem
Några fakta som folk inte vet som styrker misstankarna mot honom…

2 personer observerar honom i anslutning till explosionen iförd bara tshirt/byxor på en plats som är helt orimlig att vara på klädd på det viset vid den tidpunkten. Det regnar och är kallt ute och det finns ingen rimlig anledning att han skulle befinna sig där.

Han syns inte till under evakueringen öht, ingen polis eller ambulanspersonal har hjälpt eller pratat med Mark under den tiden

Han var inte med på några av informationsmöterna som hölls efteråt för alla drabbade

Allt detta är innan han ens kommer ut som MGM i media. Så varför skulle han försvinna från platsen om han inte var utsagt misstänkt? Jo enkelt svar, det är Mark. Punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in