2021-10-01, 21:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Massor av saker, t.ex. så ljög hon och sa att hon var 18+ trots att hon var 16.
Hon ljög om att hon var oskuld trots att hon innan sagt att äldre män är bättre på sex.
Hon ljög om allt det hon anklagade Bali för.
Hon har tidigare anmält en kvinna för samma brott hon anmält Bali för.

Jag har ingen uppfattning om hon exempelvis uppgett fel ålder på en dejtingsajt, fuskat på prov eller ljugit för sina föräldrar om hur mycket hon druckit. När jag skrev att hon framstår som trovärdig, menade jag i det hon påstår om det som hänt mellan henne och HB.

Att hon uppenbart ljög i sina anklagelser mot HB håller jag däremot inte med om. (Men säger inte heller att hon inte ljugit.) Har du något exempel?

Strikt taget vet jag inte ens om HB anklagat henne för att ljuga. Han påstår att han inte efterfrågat opassande bilder, men vad som är opassande kan man ju ha olika åsikter om - det verkar ju hur som helst inte varit något brottsligt.

Med det sagt så visst, det kan vara så att HB visst utsatts för lögner, men att han sitter lite i en rävsax då han framstår som ännu mer oskön om han går in i en konfrontativ försvarsposition.
Citera
2021-10-01, 21:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har ingen uppfattning om hon exempelvis uppgett fel ålder på en dejtingsajt, fuskat på prov eller ljugit för sina föräldrar om hur mycket hon druckit. När jag skrev att hon framstår som trovärdig, menade jag i det hon påstår om det som hänt mellan henne och HB.

Att hon uppenbart ljög i sina anklagelser mot HB håller jag däremot inte med om. (Men säger inte heller att hon inte ljugit.) Har du något exempel?

Strikt taget vet jag inte ens om HB anklagat henne för att ljuga. Han påstår att han inte efterfrågat opassande bilder, men vad som är opassande kan man ju ha olika åsikter om - det verkar ju hur som helst inte varit något brottsligt.

Med det sagt så visst, det kan vara så att HB visst utsatts för lögner, men att han sitter lite i en rävsax då han framstår som ännu mer oskön om han går in i en konfrontativ försvarsposition.

Då är du dålig på att bedöma karaktären hos folk, ljuger man om en massa saker så är man inte trovärdig.
De här sexuella bilderna som hon skulle ha skickat finns det heller inga som helst spår av, hon ljuger om allt.
Citera
2021-10-01, 21:16
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Det stämmer.
Precis som många av oss förutspådde så ställer han inte upp för nominering till nästa val, eller rättare sagt han blev tvingad till det av M ledningen även om han blev friad.
Att han får sitta kvar till 2022 hänger nog ihop med förmåner som utfaller efter man suttit 2 valperioder i sträck i riksdagen.
SD har nog även insett att M tänker blåsa dom på inflytande efter valet.
SD:s utspel om pensionerna är som en direkt invit till Socialdemokraterna tyder på ett ny taktik.
Slösa inte bort er röst på Uffe, han är ingen garant för minskad massinvandring.
Det sitter i Moderaternas DNA att översvämma Sverige med billig, lönesänkande arbetskraft och bidragstagare.

Bali kom in i riksdagen 2010 och hade Kent Ekeroth som "bänkgranne". Således är han i slutet av sin tredje mandatperiod.
Citera
2021-10-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Bali: "jag har bevis"

Så bra fråga: Återigen, vart finns bevisen?

Var är flickans bevis då? Hanif har ingen skyldighet att uppvisa någonting..flickan däremot har det. Varför tjatar du inte om henne?

Varför skall han agera 13 år och visa något han inte behöver. Åklagaren har sagt sitt.

Kan inte bara ni vänstersvin gå och svälja era egna huvuden? Ni förstör allt som kommer i er väg. Varje samhälle, varje land. Försvinn bara.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Och då hamnar det upp till folket..

Hur mycket ville Hanif ha 16-åringen i sängen..

Bevis från Hanif..

byter parti till SD?

Kan inte se hur det skulle vara "upp till folket". Vårt rättsväsende har sagt sitt, och på vilket sätt anser du att Hanifs bevis för sin oskyldighet förändrar något? Han har redan ansetts oskyldig efter rättslig utredning. Eller menar du att hans bevis han säger sig ha skulle ligga honom i fatet nu trots att han är friad? Det vore konstiga bevis det.

Man kommer alltid kunna dra sina egna slutsatser utefter vad man VILL ska ha hänt. Oavsett vilka bevis som presenteras. Vissa vill bara hålla igång frågan tror jag då de nu hoppas det ska så tillräckligt tvivel för att han ska bli av med stolen. Personligen tror jag inte det fungerar. Bättre att motståndarna till Bali erkänner sig besegrade och börjar fila på en ny plan.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tänker så här:

- Den typ av bilder som HB eventuellt efterfrågat är inte sådana bilder som det är brottsligt att efterfråga. Bilderna som hon säger att hon skickat är heller inte sexualiserade på det viset att innehavet skulle kunna utgöra ett brott. Så, med all säkerhet var det rätt att lägga ned utredningen.

- Tjejen ger ett trovärdigt intryck. Hade hon velat sätta dit HB för något han inte gjort skulle hon kunnat beskriva någon mer explicit typ av bild.

- Inget tyder på att hon gjort sig skyldig till falsk tillvistelse. Det hon påstår att HB gjort är ju inte ens brottsligt.

- Jag håller det för ganska sannolikt att HB faktiskt efterfrågat bilder. Dock inte den typ av bilder som det är brottsligt att efterfråga. Man kan på ett plan diskutera det lämpliga i att en 30-35 årig riksdagsman ber om bilder på en ungdomsförbundare i hennes ålder. Eller att bjuda hem henne för läxläsning.
Jag håller det för sannolikt att Hanif Bali nu är bevisats oskyldig. Vad som är olämpligt och inte ligger i betraktarens öga. I allt större utsträckning används "olämplighet" som ett redskap för att sänka personer man inte gillar. Den här tonåringen (som nu inte är tonåring längre) var ett verktyg för att sänka Hanif Bali. Det har nu lyckats - efter 2022 försvinner han från politiken. Det kommer missgynna Moderaterna i det grövsta.
Citera
2021-10-01, 21:18
Medlem
Citat:

Du ska faktiskt ha cred för ett väldigt sakligt inlägg i den här debatten! Skönt att se att det finns vettigt folk här
Citera
2021-10-01, 21:19
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Läste just detta.
” Men det finns en gräns för hur mycket man kan agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar, anser Hanif Bali.”
Detta uttalande verkar bädda för ett partibyte!

https://marcusoscarsson.se/just-nu-staller-inte-upp-for-omval-rasar-mot-anonyma-moderater/

Lol. Nej, Bali kommer inte engagera sig i något nytt parti. Särskilt inte i sossiga SD.
Citera
2021-10-01, 21:22
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Han kör en bra huskur verkar det som. Snart i högform igen gissar jag.
Citat:
Skivade äpplen med ringlad honung, en Balvenie whiskey, brasan tänd och barnen tittar trollbundet på Harry Potter för första gången.

Nu tar vi kväll!
Citera
2021-10-01, 21:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Då är du dålig på att bedöma karaktären hos folk, ljuger man om en massa saker så är man inte trovärdig.
De här sexuella bilderna som hon skulle ha skickat finns det heller inga som helst spår av, hon ljuger om allt.

Hon har visat en bild och beskrivit en bild för åklagaren. Mycket möjligt att det är dessa, kanske utmanande, bilder hon skickat till HB.
Men att hans förfrågan och bilderna hon skickat inte utgör brott.

Alltså, hon hade kunnat ljuga om bilderna och säga att de var mer nakna än de var. Då hade
”ord stått mot ord”, och HB hade friats. Men han hade framstått i sämre dager.
Citera
2021-10-01, 21:23
Medlem
dotslashs avatar
Moderaterna är förlorarna. Kvar står hala Uffe som fortfarande vägrar tala klarspråk. Sverige är av allt att döma ett förlorat land. Här finns inte mycket att hämta. Syltryggar och den löjligaste oppositionen någonsin.
Citera
2021-10-01, 21:23
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
En folkvald lagstiftare om det är lämpligt för en 40-åring att vilja ha sexuella kontakter med en 15-åring..

Det är i min NEJ-box för vem jag tycker ska vara lagstiftande.

Varför gav du inte dina bevis till åklagaren, för du har väl bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in