2021-10-01, 20:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Bali: "jag har bevis"

Så bra fråga: Återigen, vart finns bevisen?

Han behöver inte slänga fram personligt material då han redan fått rätten på sin sida.
Om du varit intresserad av bevis och inte bara skvaller hade du givetvis efterfrågat bevis på att händelsen ens har inträffat. Det är så det brukar gå till, att bevisbördan ligger hos den som anklagar och påstår något och inte tvärtom. Goddag yxskaft.
Citera
2021-10-01, 20:58
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Men Bali gjorde misstaget att säga att han HADE BEVIS..

Och inga bevis har presenterat..

För oss har de inte presenterats nej. Men om det anses nödvändigt att ens kalla honom till förhör (vilket inte behövts alls tydligen) så är han säkert beredd att lägga fram vad han nu har. Säga vad man vill om Bali och han internetbeteende, men när det hettar till håller han skallen iskall och ballar inte ur på nätet.

Han har kanske rådgivare runt sig som hjälper honom eller så inser han att ett internetkrig är dödsdömt i hans position.
Citera
2021-10-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du måste skämta, trovärdigt intryck var då någonstans?
Hon är en mytoman som bevisligen ljugit flera och har inte bevis för någon anklagelse.
Vad har du fått det ifrån? Ingen av hennes anklagelser har motbevisats, det som hänt är att se inte kunnat styrkas. Det bevisar inte att hon ljugit.
Citera
2021-10-01, 20:59
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad har hon ljugit om menar du?.

Massor av saker, t.ex. så ljög hon och sa att hon var 18+ trots att hon var 16.
Hon ljög om att hon var oskuld trots att hon innan sagt att äldre män är bättre på sex.
Hon ljög om allt det hon anklagade Bali för.
Hon har tidigare anmält en kvinna för samma brott hon anmält Bali för.
Citera
2021-10-01, 21:00
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
ok, vi utgår ifrån hans egen version då.
Han har bjudit hem henne för Netflix och chill, samt håller kontakten med henne under lång tid...

En 16årig flicka.
Hur kan någon tycka det är okej?
Vad är problemet?

Om det skulle leda till sex så är det fullt lagligt.

Notera fö att stöld är olagligt, men riksdagen är full av politiker som sitter och godkänner stöld (skatt).

Om Bali haft sex med henne är det betydlig mindre klandervärt än det riksdagsledarmötena ägnar sig åt.
Citera
2021-10-01, 21:01
Medlem
Citat:
Oj om denna korta person gjort något mot mig så hjälp dvärgen..

Men Bali sa att han hade BEVIS..

Men vad har Bali bevisat?

Du vet det där inlägget du citerade och svarade på i det här inlägget jag nu citerae? Exakt där skrev jag att Hanif Bali inte hade några bevis för sina påståenden.

Berätta nu vad du har för bevis att Hanif Bali gjort något omdömeslöst?
Citera
2021-10-01, 21:01
Medlem
Hanif gjorde helt rätt i att outa feminist-grupperingen inom moderaterna. De måste kasta ut alla feminazister ur moderaterna innan valet.

Om inte moderaterna gör sig av med vänstermoderaterna kommer detta inträffa igen.
Att en feminist ljuger är ingen hemlighet, men väljarna har inte förstått är att moderaterna har dessa ljugande feminister i sina ungdomsförbund.

Förvänta er inte att Hanif är den enda politikern som blir utsatt för kvinnors priviligierade position i Sverige, inför valet 2022.
Citera
2021-10-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFap4Life
Om flickans mål var att sätta dit Hanif, varför visade hon inte upp några faktiska nakenbilder hon kunde ha fotat på sig själv?

Hon kanske talar sanning.

Ja många tycks automatiskt utgå från att den minderåriga flickan haft som mål att sätta dit Hanif Bali.

Det kan ju istället vara precis så som hon säger, att hon faktiskt kände sig utnyttjad och att det var därför hon amälde.

Det måste ju inte alltid ligga en komplott och konspiration bakom alla eventuella motgångar
även om det för egocentriska och narcissistiska personer kan upplevas så.

Hanif Bali är medlem i Moderaterna och har ofta predikat individens eget ansvar för andra.

Då vore det klädsamt om Hanif Bali själv kunde följa just den principen han predikat åt andra.

Han bör sluta skylla ifrån sig på alla andra och för en gångs skull ta just eget ansvar.
Citera
2021-10-01, 21:04
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vad har du fått det ifrån? Ingen av hennes anklagelser har motbevisats, det som hänt är att se inte kunnat styrkas. Det bevisar inte att hon ljugit.
Och jag kan exempelvis påstå att användaren "Pankeborg" är en seriemördare och det kan bli svårt att "motbesvisa" mina påståenden eller att jag fabulerar.
Citera
2021-10-01, 21:09
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, han behöver ju inte presentera några bevis ö.h.t då bevisbördan inte är på honom. Så jag håller med om att han gjorde en miss där.

Nej det var väl klokt att berätta att han har bevis men att visa upp dem och begå förtal skulle vara korkat. Bättre då att ge bevisen till åklagaren.
Citera
2021-10-01, 21:09
Medlem
Citat:
Hanif säger att han har BEVIS..

Och jag frågar dig och alla andra som pratar om Hanif Balis omdömeslöshet vad ni har bevis för denna omdömeslöshet, och ingen av er har kunnat svara. Vad tyder det på? Jo, att han inte har gjort något omdömeslöst utan att det är önsketänkande från er sida.
Citera
2021-10-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, han behöver ju inte presentera några bevis ö.h.t då bevisbördan inte är på honom. Så jag håller med om att han gjorde en miss där.
Jadå, han gjorde en miss. Men att därifrån dra slutsatsen att han ändå gjort en massa omdömeslösa saker är som att dra slutsatsen att Carl Bildt och Göran Persson måste haft sex med varandra eftersom de satt i samma Riksdag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in