2021-10-01, 19:59
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
1.Suarez
2.Salah
3.Torres
Prime Owen före skadehelvetet var nog bättre än alla tre.
https://m.youtube.com/watch?v=dvZgzcTjaNg
Citera
2021-10-01, 20:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Historielös Scouser. Ingen anfallare har varit i närheten av Henry och det tror jag alla kan skriva under på. Men du blev väl supporter typ 2013 så du har säkert inte sett kungen spela.

Suarez va grym dock.

Henry var en helt klart bättre spelare såklart. Räknade inte han som en nr 9 när jag skrev det. Men suarez säsong slår Henrys bästa säsong men med det sagt så var inte suarez en bättre fotbollsspelare.

Jag är inte direkt ute efter att hävda mig på något sett men jag har sedan födseln varit liverpoolfan pga familj och släkt.

Är 30+.
Senast redigerad av Imbaz 2021-10-01 kl. 20:06.
Citera
2021-10-01, 20:13
Medlem
EastClintfoods avatar
Han som var bäst av alla då?

George Best.

Är 100+
Senast redigerad av EastClintfood 2021-10-01 kl. 20:15.
Citera
2021-10-01, 20:16
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Henry var en helt klart bättre spelare såklart. Räknade inte han som en nr 9 när jag skrev det. Men suarez säsong slår Henrys bästa säsong men med det sagt så var inte suarez en bättre fotbollsspelare.

Jag är inte direkt ute efter att hävda mig på något sett men jag har sedan födseln varit liverpoolfan pga familj och släkt.

Är 30+.

Okej, då förstår jag. Respekt till dig för det erkännandet Mjo, det kan man absolut argumentera för. Suarez hade 31+17 sin bästa säsong och Henry hade 24+25. Henry ett par matcher fler spelade dock. Så absolut. Men Henry var så unik och gjorde många helt sjuka säsonger. Ett jävla skämt att han inte vann Ballon D’or det året Nedved vann.

Då minns du ju definitivt den gamla goda PL-tiden Den saknar man.
Citera
2021-10-01, 20:29
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Han som var bäst av alla då?

George Best.

Är 100+

Berbatov förtjänar också att nämnas, som med henry var det som att se på konst.

Aguero är dock fortfarande den bästa (utländska spelaren) stats dont lie.

// PoK
Citera
2021-10-01, 20:37
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab

// PoK

Agurro var en sniper, berba livsnjutare😉

Edit: sitter med halvtrasig lur, skriver allt kort
Senast redigerad av EastClintfood 2021-10-01 kl. 20:43.
Citera
2021-10-01, 20:59
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Okej, då förstår jag. Respekt till dig för det erkännandet Mjo, det kan man absolut argumentera för. Suarez hade 31+17 sin bästa säsong och Henry hade 24+25. Henry ett par matcher fler spelade dock. Så absolut. Men Henry var så unik och gjorde många helt sjuka säsonger. Ett jävla skämt att han inte vann Ballon D’or det året Nedved vann.

Då minns du ju definitivt den gamla goda PL-tiden Den saknar man.

Ja men Henrys lag var bra mkt bättre också synd att suarez spelade pre klopp, tänk att han typ ensam kompenserade för försvaret som bestod av spelare som Enrique, skrtel, toure, Johnson och mignolet.

Henry var ju enastående, så som många andra spelare som tagits upp här senaste timmarna, dem borde inte jämföras ens, de borde bara applåderas och uppskattas.

Ja, jag tror vi alla kan enas om när det gäller det mesta, att det var bättre förr. tyvärr fick man ju genomlida säsongerna efter cl förlusten mot Milan 07 tills Suarez säsong 13/14, dem var knappast vackra.
Senast redigerad av Imbaz 2021-10-01 kl. 21:02.
Citera
2021-10-01, 21:00
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

// PoK

Vilka stats? Rent av nyfiken om du går på antal mål exempelvis , då killen spelat många mer säsonger i pl än de andra som tagits upp.
Citera
2021-10-01, 21:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Intressant fråga, jag anser dock att suarez är den absolut bästa anfallaren jag sett i Premier League, tror inte många kan säga emot där, han bar hela Liverpool, att vi kom 2a den säsongen alltså, jag såg varje match den säsongen och han var den som gjorde att vi kom 2a, utan honom hade vi inte ens kommit topp 4.

Jag älskade torres också ,dock så var han inte lika bärande i laget under prime(ish) Gerrard.

Salah har ju varit såklart en otrolig spelare för oss och har under sina år gjort det makalöst, men han har inte riktigt burit laget så som suarez gjorde, vi har nu ett helt lag som spelar som en av världens bästa tränare vill, vi är på ett vis mer ett självspelande piano, under BR tid så var det mer Suarezshow.

1.Suarez
2.Salah
3.Torres

Dock när vi summerarkarriärerna så tror jag att salah kommer att vara större än suarez lfc kretsar.

Tror du har rätt i att Salah kommer ses som den störste av dem med tanke på lagets storhetsperiod under hans tid i klubben, även fast laget var/är mycket bättre idag än under Torres/Suarez. Varpå vi som varit med en stund kommer säga ”jaaaa men du skulle sett Suarez, han var ännu bättre…”

Haha, frågar lite för skojs skull vem man håller högst av tre bra Liverpool-forwards, sen går hela tråden igång med ”jaså du säger X är bäst genom tiderna, din idiot? Y var mycket bättre än X!”… borde sett den utvecklingen. Jag har varit naiv.
Citera
2021-10-01, 21:22
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tror du har rätt i att Salah kommer ses som den störste av dem med tanke på lagets storhetsperiod under hans tid i klubben, även fast laget var/är mycket bättre idag än under Torres/Suarez. Varpå vi som varit med en stund kommer säga ”jaaaa men du skulle sett Suarez, han var ännu bättre…”

Haha, frågar lite för skojs skull vem man håller högst av tre bra Liverpool-forwards, sen går hela tråden igång med ”jaså du säger X är bäst genom tiderna, din idiot? Y var mycket bättre än X!”… borde sett den utvecklingen. Jag har varit naiv.

Ja, även carragher har sagt att salah kommer bli inskriven i lfc all time XI mtp att han räknas som en winger och har stats i jämförelse med spelare som Henry.

Jag vet att frågan var riktad mot oss andra lfc supportrar och jag visste vad mitt svar skulle sätta igång, har varit med ett tag här.

Men ja, vi kommer kunna säga att vi såg Suarez under 13/14 säsongen, jag såg han varje spelminut det året och även live, det kommer jag kunna återberätta för evigt
Citera
2021-10-01, 21:37
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Vilka stats? Rent av nyfiken om du går på antal mål exempelvis , då killen spelat många mer säsonger i pl än de andra som tagits upp.

Citat:
The Manchester City striker's Premier League record 12th hat-trick took his tally to 177 goals in the competition, beating Henry's 175.

Aguero took 255 Premier League fixtures to reach 177 goals. Henry took 258.

The South American averaged a goal every 106 minutes compared with the Frenchman's 122.

Aguero has also struck at least 20 goals for six seasons, one more than Henry, and could potentially make it seven as he has 13 for 2019/20.

Fast detta är så dumt, Dessa tre spelare som vi skriver om är alla olika varandra. Denna diskussion kommer inte leda någonstans då vi alla tycker om en spelare mer än den andra så klart.

// PoK
Citera
2021-10-01, 21:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Fast detta är så dumt, Dessa tre spelare som vi skriver om är alla olika varandra. Denna diskussion kommer inte leda någonstans då vi alla tycker om en spelare mer än den andra så klart.

// PoK

Varför börjar du jämföra dem då ?

Det där är ju aguero vs Henry stats, inget som har med diskussionen att göra.

Men dock har du rätt i att det aldrig kommer att komma fram till ett svar i detta då alla är övermäktigt bra bara, så vi kan ju bara komma överens över att dem alla har gjort ok för sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in