2021-10-01, 18:14
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Åklagarens egna ord är: "Det kan då konstateras att det inte är frågan om nakenbilder."

Samt
Det är fortfarande bilder på en 16åring och inget som en riksdagsman ska sitta och fiska efter.
Ja, nakenbilder som inte tycks finnas och som det inte finns något som helst belägg för att någon efterfrågat eller någon skickat.

Det är ju stor humor att läsa artiklar i efterhand, t ex skräpet Aktuellt Fokus.
Citat:
Enligt uppgifter till Aktuellt Fokus innehåller polisanmälan mot Hanif Bali nya bevis och berättelser som tidigare inte kommit fram i medierna eller till Moderaternas partistyrelse. Skulle Hanif Bali dömas för utnyttjande av barn för sexuell posering riskerar han två års fängelse, skulle rätten finna att brottet är grovt kan påföljden bli sex års fängelse.
https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-polisanmald-for-utnyttjande-av-barn-for-sexuell-posering/

Riktigt bra bevis det där.
Citera
2021-10-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Du engagerar dig i en diskussion där rubriken innehåller orden "17-åring" och "sexbilder". Helt klart suspekt. Hur vet vi att du inte är en snuskgubbe?
Om du tycker det är ett skäl så visst, gå omkring och tro det. Men jag är varken förtroendevald eller har bjudit hem 16-åringar för att se film, så det spelar ju inte så stor roll vad du tror.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vad tror du själv har hänt, att han bjöd hem henne för att lära henne integraler eller för att han var intresserad av henne?
Du får ha i åtanke att bara för att du skulle kunna tänka dig att lura hem unga tjejer för sex betyder det inte att alla andra också tänker så. Dina fantasier är din ensak, du kan inte använda dem som argument mot Hanif.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
OK, låt mig gissa, hans favoritdryck är Monster, han heter Kevin, gick fordon på gymnasiet och trivs i mjukisbyxor?

Är det mindre äckligt att en obegåvad wt ligger med tonåringar än att en utbildad advokat gör det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej detta är dina fantasier. Du borde söka hjälp för dessa tvångsmässiga fantasier du går och bär på.
Tror du att alltså han bjöd hem henne för att hjälpa henne med matteläxan? Du undviker hela tiden att svara.
Citera
2021-10-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Ja, nakenbilder som inte tycks finnas och som det inte finns något som helst belägg för att någon efterfrågat eller någon skickat.

Det är ju stor humor att läsa artiklar i efterhand, t ex skräpet Aktuellt Fokus.

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-polisanmald-for-utnyttjande-av-barn-for-sexuell-posering/

Riktigt bra bevis det där.
Men det är ju fortfarande bilder i ett sexuellt syfte förstår du väl?

Eller varför tror du Hanif bad om bilder?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Nu finns det ju inte som säger att han inte är en snuskgubbe. Han har trots allt haft kontakt med tjejen enligt egen utsago. Tror du själv att det var 100% platoniskt? Syftet var verkligen "läxläsning"?
DET. SPELAR. INGEN. ROLL.

För övrigt. Är du någonsin ute och spelar boll eller burken med grannungarna?
Citera
Avslutad
Citat:
Fast de flesta tycker ju inte det, det förstår ju du också. Varför tror du han är så mån om att få det att verka som att han inte alls var intresserad av henne, om det är "helt ok"?
Det är helt ok, sluta försöka framställa dina snuskgubbefantasier som alla andras åsikt. Det är dig det är fel på, inte alla andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Är det mindre äckligt att en obegåvad wt ligger med tonåringar än att en utbildad advokat gör det?
Mindre äckligt? Du menar "mer äckligt"?

Det är alltid äckligt, min poäng var att det inte är socialt accepterat för en advokat att göra det, medan det möjligen är OK i WT-land. Har aldrig varit där själv, men tydligen.
Citera
2021-10-01, 18:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Tror du att alltså han bjöd hem henne för att hjälpa henne med matteläxan? Du undviker hela tiden att svara.

Varför ska jag gissa om det?

För egen del hjälper jag dock en 16 årig tjej med studierna i mitt hem regelbundet och det är inte det minsta konstigt med det. Ni har snuskiga fantasier som tror att alla män vill knulla 16-åringar, hur är ni skapta egentligen?
Citera
2021-10-01, 18:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Det stämmer inte att hon är falskanmälare. Vad åklagaren säger är ju att den gärning hon påstår inte utgör brott. Beslutet innebär varken att hon är eller inte är falskanmälare. Det är en annan sak att ljuga om vad som faktiskt har hänt. Och har jag inte missat något saknar vi kännedom om den saken.
Hon har faktiskt en HISTORIA av att vara falskanmälare, eller tramsanmälare snarare.
Citera
2021-10-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
DET. SPELAR. INGEN. ROLL.

För övrigt. Är du någonsin ute och spelar boll eller burken med grannungarna?
För mig spelar det ju roll, och det är massa folk här inne som låtsas att de tror att han hade helt oskyldiga intentioner.

Om HB hade spelat boll på gården med grannbarnen hade jag inte heller misstänkt honom för något. Men nu är det ju inte det han har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in