2021-10-01, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Eller också kände inte någon igen honom för att han var inte GM. Det är också en märklig grej att de som säger sig ha sett GM pratar om smalt ansikte, kort avstånd mellan ögonen, mörkt hår, vältränad, 30-45 år. Inget stämmer egentligen in på SE.

Han brukade jobba övertid så det är egentligen inte så konstigt att han råkade stämpla ut just då. Det som är ödets ironi är att LOP korsar Sveavägen. Hade de ej gjort det hade kanske mordet skett på andra sidan Sveavägen eller längre bort och då hade ingen vetat vem Stig Engström är.

Hade inte LOP korsat vägen så hade inte heller SE varit någon GM..

Jag tror på spontandåd o att han inte hade någon flyktplan o fick panik när han såg blåljus o att han helt enkelt tog "skydd" på Skandia efter 15min...

Jag tror att han helt enkelt handlade i affekt o sen i panik o chock...
Citera
2021-10-01, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Hade inte LOP korsat vägen så hade inte heller SE varit någon GM..

Jag tror på spontandåd o att han inte hade någon flyktplan o fick panik när han såg blåljus o att han helt enkelt tog "skydd" på Skandia efter 15min...

Jag tror att han helt enkelt handlade i affekt o sen i panik o chock...

Hur får du ihop signalementen som jag beskrev?
Citera
2021-10-01, 04:39
Medlem
Citat:
Hur får du ihop signalementen som jag beskrev?

Oj...

Där har lämnats så mkt signalement så jag lämnar helt den frågan öppen...
Citera
2021-10-01, 04:42
Medlem
Citat:
Oj...

Där har lämnats så mkt signalement så jag lämnar helt den frågan öppen...

Tänkte på de detaljer som jag skrev
Citera
2021-10-01, 05:01
Medlem
Citat:

Såg Lisbeth smalt ansikte ?
Citera
2021-10-01, 07:46
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Citat:
Såg Lisbeth smalt ansikte ?

SE's korpulenta nuna måste ju ha lyst upp hela korsningen
Citera
2021-10-01, 09:16
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, här är vi helt överens.

Om vi sen tittar på vad SE säger till RB, tidningar och förhör den 1 mars så finns ju i stort sett allt i hans uppgifter stöpta som i media, förutom då mannen i gränden. Där lämnar SE dock några märkliga historier som du varit inne på. I både Aftenposten och till SVD riks så verkar det ju som han sett mördaren springa iväg.

https://gunnarwall.files.wordpress.com/2021/04/20210406_145024-svd-860302-4-stjarnor-inlaga.jpg

https://imgur.com/a/oqKwtYS

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/stig-engstrom-forsta-forhor-fran.html
Senast redigerad av csvens 2021-10-01 kl. 09:43.
Citera
2021-10-01, 12:42
Medlem
Citat:
Eller också kände inte någon igen honom för att han var inte GM. Det är också en märklig grej att de som säger sig ha sett GM pratar om smalt ansikte, kort avstånd mellan ögonen, mörkt hår, vältränad, 30-45 år. Inget stämmer egentligen in på SE.

Han brukade jobba övertid så det är egentligen inte så konstigt att han råkade stämpla ut just då. Det som är ödets ironi är att LOP korsar Sveavägen. Hade de ej gjort det hade kanske mordet skett på andra sidan Sveavägen eller längre bort och då hade ingen vetat vem Stig Engström är.
Vilka vittnen menar du såg ansiktet på GM?
Citera
2021-10-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Vilka vittnen menar du såg ansiktet på GM?

Var lite otydlig där kanske. Den förmodade/misstänkta GM tecknades av några konstnärer. Behöver ju inte vara GM men jag tror han såg ut så ungefär.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2lovO/hemliga-i-tjugo-ar
Citera
2021-10-01, 13:23
Medlem
Citat:
Var lite otydlig där kanske. Den förmodade/misstänkta GM tecknades av några konstnärer. Behöver ju inte vara GM men jag tror han såg ut så ungefär.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2lovO/hemliga-i-tjugo-ar

Är AB som dom tecknat..

Ser ju vem som helst..
Citera
2021-10-01, 13:35
Medlem
Citat:
Är AB som dom tecknat..

Ser ju vem som helst..

Ha ha så AB var nere på Smala Gränd? AB kanske var GM?
Citera
2021-10-01, 13:56
Medlem
MOPspanarens avatar
Följande är uppgifterna till och enligt Roland B ca.11:30-11:40, lördagen den 1 mars.
  • Att SE "innan hade ringt Rolands chef Ingemar Börjesson" (för att få hjälp med utstämplingstiden)
  • Att SE "påstod då att polisen och journalister ville veta en exakt tid eftersom det förekom olika tidangivelser."
  • Att "man ringde från tidningar i Oslo bland annat."
  • Att han(SE) "gav intryck av att det ringde från många håll"
  • Att han(SE) "verkade väldigt,ja, han verkade, inte chockad kanske men ändå ganska omtumlad."
  • Att han(SE) "berättade just då att han hade gått ut från Skandia, när han kom vid Götabanken så hade det här skottet hörts. Han tänkte inte så mycket på att det var ett skott utan trodde mer att det var något oljud från trafiken."
  • Att "det han(SE) då meddelade mig så hade han alltså varit en av dom första framme hos Palme."
  • Att "det var inte särskilt mycket(blod) sade han utan han låg på rygg och han blödde ur munnen."
  • Att "vi vände honom i framstupa sidoläge. Då sade jag(Roland), var du(SE) med och gjorde det. Ja, just det, vi var några stycken sade han som gjorde så.
  • Att "Det verkade inte vara någon större fara med henne(Lisbeth) sade han för hon rusade ut i gatan ett par gånger och viftade på bilar och sade någonting om ''att min man har blivit skjuten''."
  • Att "Så frågade jag(Roland) honom också om han såg att det var Palme."Nej, sade han , det gjorde jag inte. Det blev jag inte klar över förrän det var någon flicka där som frågade mig om jag såg vem det var" . Nej, hade han svarat. såg du inte att det var Olof Palme hade hon sagt då flickan."
  • Att "I den här vevan så berättade han(SE) då också att , han berättade att det var en bil som var nära här. Och som jag(Roland) uppfattade det så var det en taxibilen han syftade på."
  • Att "..han(SE) berättade också att när polisen kom, och han sa att de kom väldigt snabbt. Så sprang han in efter dom in i Tunnelgatsgränden och motivet att han sprang efter det var att han fick uppfattningen att de hade fått ett felaktigt signalement på gärningsmannen. Just det här med kepsen och trenchcoat. Så sade han så var ju jag klädd och jag sprang efter dem för att tala om att det var fel''. Men han hann inte ifatt dom utan hade väl återvänt då utan det."
  • Att "Sedan berättade han då också att han hade ju missat sitt tåg. Och jag, dessa tider är jag säker på, det jag säger nu är jag nästan säker på, och det är att jag fick intrycket av att han senare ringde efter en taxi och åkte hem. Att han sade till mig att han fick ta taxi. Men jag är inte hundra procent säker just på den uppgiften."
  • Att "..han hade återvänt till Skandia också."
    -"Och då sade jag(Roland) det att gick du direkt ut på gatan då, stannade du inte och prata med vakterna någonting. Nej, jag(SE) gick direkt ut."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in