Citat:
Ursprungligen postat av
CoolGenerator
Kan komma på flera skäl t e x
Friheten att lättare byta boende om ett jobberbjudande dyker upp beläget långt ifrån hemkommunen,det är lättare att bryta ett bostadkontrakt man hyr vs äger
Skulle en sk bostadskrasch infinna sig och man betalar av amortering på en bostad vars värde kraschat är det väldigt mycket lättare att bo i en hyrbostad man "bara" betalar vanlig månadshyra på
Ränteläget kan förändras i ett svep om Riksbanken beslutar att höja repon, då banker också följer rådande räntenivåer i ett sådant klimat
😂 så jävla korkad.
Jag har ägt och betalat 6% ränta på 9@ talet, hyrt ut i andra hand när jobb dykt upp på annan ort, köpt fler lgh mm. Krasch har folk alltid pratat om. Tillgång o efterfråga!
ALLTID tjänat mycket pengar på att äga. ALLTID!!!!
Ha det bra i din hyres lgh. Fint att veta att hyran alltid går upp. Din boende kostnad kommer aldrig bli lägre. Minst 2% om året. Som att slänga bort tusenlappar varje månad.
Ränte kostnad så jävla låg. Avbetala på 15-30 år. Innan du är 60 klart. Billigt boende på äldre dar. Miljoner du kan sälja för som du amorterat till dig själv plus värdestigning.
Samma månads kostnad genom åren som hyres, med skillnad att värdet går upp, samt amortering.
Men varför föklarar jag detta för dig? Du fattar inte. Ung eller dum eller både.
Fortsätt intala dig själv att kraschen kommer, räntan går upp och knäcker folk som lånat, smidigt att hyra, 😂
Ha ha jävla sosse.
Ha det. Nu ska jag tvätta porschen och åka till starbucks. Vilket är möjligt Tack vare att jag började med att köpa en liten etta. Sedan fler o fler lgh. Har tjänat miljoner.
Sedan flytt till usa och förvaltat kapitalet!!
Life is good