2021-09-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Personnummer som börjar på 9 (fyra sista) betyder att personen var född utomlands. Möjligen har det ändrats på senare tid med tanke på hur det vällt in folk, men när invandringen var på någolunda rimliga nivåer så var detta helt givet. Precis som att folk som är födda i Stockholm har ett nummer som börjar på 0 och kvinnor har näst sista siffran som ett jämt tal. Så var det garanterad med 9xxx nummer på 1980 och 1990 talet. Vad som hänt efter det vet jag inte.

Menar du med ditt inlägg att informationen som SCB själva publicerar är fel, men det du skriver här på flashback är rätt?
Citera
2021-09-30, 22:46
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Att han är kommunist beror inte på Greiderfrillan (även om jag aldrig har sett någon till höger om Sosse med den frisyren) utan kom väl från en tidigare FUP.

”kom väl”…
Det gjorde det inte alls. Till skillnad från många här, har jag läst igenom alla de tre FUPar som var länkade och det nämns icke ett ord om vare sig politisk hemvist eller religiöst ursprung.
Det är en s.k. ”trådsanning” alltså helt taget ur luften.
Citera
2021-09-30, 22:47
Medlem
Drozds avatar
Lorentz*on ser onekligen klart muppig ut i sin Gustav Vasa-frisyr.

Hans psyke påminner nog en hel del om Ulf Borgströms (gryningspyromanen). Nån som vet om Mark rökt lika mycket hasch som Ulf? Långvarigt THC-bruk blir man ju som bekant paranoid av, ett vanligt drag hos rättshaverister.
Citera
2021-09-30, 22:47
Medlem
prominentens avatar
Var inte han.

Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Tror ni han vill ta sig till Norge? Kanske inte om det inte gick bra där?
Var det honom någon trodde sig se i ett nyhetsinslag, ca 16.10 in i sändningen?
Citera
2021-09-30, 22:48
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Det sprängs hela tiden i Göteborg, men i kontrollerade former...
https://www.trafikverket.se/vastlanken/korsvagen/uppehall

Någon granne skrev att det luktade "konstigt" från lägenheten. Kan det uppstå vid ev. "bombtillverkning"?
TPTD!
Luktar fruktigt och som aceton eller vinäger/surt/gammalt.
Fick lov att rådfråga en gammal svensk SOG medlem, det var hans tips.

Det behövs inte mycket för förödelse, bomben på Bryssels flygplats (där eld också uppstod efter sprängningen, dessutom om en del inte exploderat så uppstår en kraftig brand istället, dvs först kanske det bara brann i en liten del, sedan exploderade resten) var gjord av TPTD, 15kg sammanlagd, ganska stor förödelse.

TPDT kan du göra hemma, men det är sjukt ostabilt, inte ens jihadister använder skiten för det är så sjukt ostabilt.

Men någon som inte bryr sig kanske som sagt inte bryr sig.
Citera
2021-09-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Hur är det neurologiska tillstånfet hos morsan?
Hon är ju född -41.

Det här låter som ett skämt… men jag såg mark dra ut morsan ur lägenheten i rullstol, hon pruttar, han fnissar och klappar henne på kinden eller något liknande. Sen drar han in henne rätt våldsamt in i lägenheten rakt över en rätt hög tröskel. Hör kanske inte till saken men en av de lustigaste sakerna jag sett. Hon syntes aldrig till hemma, alltid inne, det var Mark som kom och gick sena nätter när hon bodde där. Antagligen för att se till henne som han sen gjorde när hon flyttades till boendet.
Citera
2021-09-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Fans det någon annan väg dit?
Det är väl hissen eller trapphuset.
Vet ej väg till vad du pratar om, men för att komma in till lägenhetsdörrarna finns de: Port på övre husar, port på innergård, port i garage
Citera
2021-09-30, 22:50
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
dannbaggen är bara sur för att bombmannen är invandrare, jude och vänster enligt förra FUP:en.

Två fel. Till skillnad från dig har jag läst igenom samtliga de tre FUPar som länkades, och det nämns icke ett ord om vare sig politisk läggning eller religiös åskådning.
Det brukar det heller inte göra i FUPar och det vet du nog egentligen. Så sluta sprida dessa ogrundade rykten.
Citera
2021-09-30, 22:51
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Enligt tidigare publicerade FUP så gick han väl på socialbidrag så något jobb tycks inte ha varit aktuellt den senaste tiden. Vad han eventuellt jobbat med tidigare och om han har någon studiebakgrund är så vitt jag vet okänt.

Oj oj. Det här verkar som en ganska sorglig individ. På sätt och vis är det rörande att han var så angelägen att ta hand om sin mor, även om det gick fullständigt över styr.

Jag har nyligen lyssnat på en podd om Palmemordet och ML låter som en person av samma kaliber som "33-åringen", Viktor Gunnarson, eller "GH", en annan misstänkt. Eller som Unabombaren fast inte lika smart och inte lika socialt kompetent (Unabombaren hade ju faktiskt både tagit en Masters och dessutom jobbat på UC Berkeley).

Hoppas de får tag på honom och spärrar in honom på psyket. När han väl fått i sig sin medicin så kommer han säkert förstå att han ballat hur fullständigt.

Alltså en relativt smart, enstörig person som dock har svårt att funka i en jobbsituation!

Jag tittade bara förbi Flashback för att se om detta var Allahs hämd mot oss otrogna... knarkgäng eller straff för obetalda skulder... Men så var det en vanlig svensk eller åtminstone nordeurpeisk galning! Vad jobbigt!

Men som sagt - han är uppenbarligen ändå inspirerad av gängen. Psyksjuka svenskar sprängde inte hus innan vi blev "berikade" från MENA.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Personnummer som börjar på 9 (fyra sista) betyder att personen var född utomlands. Möjligen har det ändrats på senare tid med tanke på hur det vällt in folk, men när invandringen var på någolunda rimliga nivåer så var detta helt givet. Precis som att folk som är födda i Stockholm har ett nummer som börjar på 0 och kvinnor har näst sista siffran som ett jämt tal. Så var det garanterad med 9xxx nummer på 1980 och 1990 talet. Vad som hänt efter det vet jag inte.

Kanske jobbade han för SÄPO under en tid och därav hans konstiga personnummer

Troligen är han en misslyckad konstnär/musiker eller misslyckad akademiker
men han kan ha en fin akademisk utbildning och haft ansvarsfulla arbeten kanske på en myndighet men sedan fick han psykiska problem.
Citera
Medlem
prominentens avatar
Bor själv 3 min från bombdådet och inga helikoptrar har hörts sedan ca 17.00.
Och då hörs helikoptrar jävligt ofta här!
Citera
2021-09-30, 22:53
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Det här låter som ett skämt… men jag såg mark dra ut morsan ur lägenheten i rullstol, hon pruttar, han fnissar och klappar henne på kinden eller något liknande. Sen drar han in henne rätt våldsamt in i lägenheten rakt över en rätt hög tröskel. Hör kanske inte till saken men en av de lustigaste sakerna jag sett. Hon syntes aldrig till hemma, alltid inne, det var Mark som kom och gick sena nätter när hon bodde där. Antagligen för att se till henne som han sen gjorde när hon flyttades till boendet.
Så bägge var rätt kufiska enligt intrycket du har fått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in