Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Enligt tidigare publicerade FUP så gick han väl på socialbidrag så något jobb tycks inte ha varit aktuellt den senaste tiden. Vad han eventuellt jobbat med tidigare och om han har någon studiebakgrund är så vitt jag vet okänt.
Oj oj. Det här verkar som en ganska sorglig individ. På sätt och vis är det rörande att han var så angelägen att ta hand om sin mor, även om det gick fullständigt över styr.
Jag har nyligen lyssnat på en podd om Palmemordet och ML låter som en person av samma kaliber som "33-åringen", Viktor Gunnarson, eller "GH", en annan misstänkt. Eller som Unabombaren fast inte lika smart och inte lika socialt kompetent (Unabombaren hade ju faktiskt både tagit en Masters och dessutom jobbat på UC Berkeley).
Hoppas de får tag på honom och spärrar in honom på psyket. När han väl fått i sig sin medicin så kommer han säkert förstå att han ballat hur fullständigt.
Alltså en relativt smart, enstörig person som dock har svårt att funka i en jobbsituation!
Jag tittade bara förbi Flashback för att se om detta var Allahs hämd mot oss otrogna... knarkgäng eller straff för obetalda skulder... Men så var det en vanlig svensk eller åtminstone nordeurpeisk galning! Vad jobbigt!
Men som sagt - han är uppenbarligen ändå inspirerad av gängen. Psyksjuka svenskar sprängde inte hus innan vi blev "berikade" från MENA.