2021-09-30, 21:00
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Varken familjen, vänner eller polisen tror på sånt.

Men var ju inte alls det jag skrev heller.
Citera
2021-09-30, 21:02
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Kanske hade umgänge och skulle överlämna barnet via socialtjänsten då mamman bodde på skyddad adress

Det kan vara svaret.
Citera
2021-09-30, 21:07
Medlem
Han är väl bara anhållen nu? Om så är fallet, när blir det tal om häktning?
Citera
2021-09-30, 21:09
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Han är väl bara anhållen nu? Om så är fallet, när blir det tal om häktning?

Han är häktad
Citera
2021-09-30, 21:09
Medlem
Vad jag hört om fem barn är att hon har tre i Sverige och två i polen.
Citera
2021-09-30, 21:13
Medlem
Jag tycker det här fallet känns väldigt skumt. Eller snarare börjar tycka det, för tänkte först ”Jaja känns solklart. Svartsjuk exmake som slagit ihjäl BO och gömt kroppen” och varit övertygad om att han utförd allt ensamt eftersom det inte är lätt att få vem som helst med på ett mord, men finns saker i fallet som inte går ihop med det.

Jag är ingen expert, är väldigt nyfiken på om det är vanligt att gå ut med ”Människorov” när en kvinna försvinner och hennes exmake misstänks. Varför tror man att hon är kidnappad? Är det lättare med resurser om man använder ”människorov” eller varför har de angett detta?

MGM och BO går ut ur bilen, tidig kväll, för att ta en promenad medan barnet är kvar i bilen. De möter på ett annat par på vägen som hälsar på dem, BO hälsar tillbaka men MGM är tyst och tittar bara (var han förvånad? Var det jobbigt för att han inte hade räknat med att någon skulle se dem?)
Vad hände sedan? Blev han så arg att han dödar henne? Vad händer med kroppen då? De har precis mött på andra människor i området, han vet om att han inte bara kan lämna kroppen tills han lämnar pojken någonstans och sedan komma tillbaka, eftersom att det finns människor som promenerar i området då. Han hinner inte åka iväg någon annanstans (ifall han nu hade en extra bil undangömd om han hade planerat det) för pojken kan inte vara ensam kvar i bilen i över en timme (eller mer) medan MGM far runt och gör sig av med liket. En pojke i den ålder hade fått panik och någon borde märkt av det. Tror inte MGM skulle riskera det.
Han har inte knuffat ner henne i dammen eller grävt ned henne i jorden där för polisen verkar ha eftersökt hela området väldigt noga och inte hittat någon kropp än.

Så nej, nu börjar jag faktiskt tro det finns någon mer inblandad. Någon väldigt nära honom (bror, kusin, bästa vän) för en vanlig kollega eller kompis hade aldrig gått med på att hjälpa till vid ett mord eller ev kidnappning. Och kan det då vara anledningen till att polisen uppger människorov?
Citera
2021-09-30, 21:16
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikkipikki
Vad jag hört om fem barn är att hon har tre i Sverige och två i polen.

Nej, hon bara tre barn men hon kom ensam till Sverige så pojkarna bodde i Polen. De kom till Sverige senare. Så hon har tre barn.
Citera
2021-09-30, 21:17
Medlem
Varför är hon inte på missing peoples hemsida?
Citera
2021-09-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag tycker det här fallet känns väldigt skumt. Eller snarare börjar tycka det, för tänkte först ”Jaja känns solklart. Svartsjuk exmake som slagit ihjäl BO och gömt kroppen” och varit övertygad om att han utförd allt ensamt eftersom det inte är lätt att få vem som helst med på ett mord, men finns saker i fallet som inte går ihop med det.

Jag är ingen expert, är väldigt nyfiken på om det är vanligt att gå ut med ”Människorov” när en kvinna försvinner och hennes exmake misstänks. Varför tror man att hon är kidnappad? Är det lättare med resurser om man använder ”människorov” eller varför har de angett detta?

MGM och BO går ut ur bilen, tidig kväll, för att ta en promenad medan barnet är kvar i bilen. De möter på ett annat par på vägen som hälsar på dem, BO hälsar tillbaka men MGM är tyst och tittar bara (var han förvånad? Var det jobbigt för att han inte hade räknat med att någon skulle se dem?)
Vad hände sedan? Blev han så arg att han dödar henne? Vad händer med kroppen då? De har precis mött på andra människor i området, han vet om att han inte bara kan lämna kroppen tills han lämnar pojken någonstans och sedan komma tillbaka, eftersom att det finns människor som promenerar i området då. Han hinner inte åka iväg någon annanstans (ifall han nu hade en extra bil undangömd om han hade planerat det) för pojken kan inte vara ensam kvar i bilen i över en timme (eller mer) medan MGM far runt och gör sig av med liket. En pojke i den ålder hade fått panik och någon borde märkt av det. Tror inte MGM skulle riskera det.
Han har inte knuffat ner henne i dammen eller grävt ned henne i jorden där för polisen verkar ha eftersökt hela området väldigt noga och inte hittat någon kropp än.

Så nej, nu börjar jag faktiskt tro det finns någon mer inblandad. Någon väldigt nära honom (bror, kusin, bästa vän) för en vanlig kollega eller kompis hade aldrig gått med på att hjälpa till vid ett mord eller ev kidnappning. Och kan det då vara anledningen till att polisen uppger människorov?
Håller med, mycket märkligt.
Citera
2021-09-30, 21:42
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Ja, de får mest resurser om de har belägg för att hon är mördad förstås, men då ska det finnas något slags bevis på att hon kan vara avliden. Typ stora mängder blod. Därför antar jag att människorov ligger närmast till hands.
Citera
2021-09-30, 21:45
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Kan dom döma eller ens hålla honom häktad när dom inte hittar henne? Att hon är vid liv är knappast sannolikt, skulle han ”bara” låst in henne skulle han ju sagt ngt vid det här l

Ja, om det finns något som tyder på att han vet något i bevisväg, fast det blir ju svårare.
Citera
2021-09-30, 22:09
Medlem
Citat:

Anledningen till människorov kan vara att det är enda sättet för husrannsakan hos MGM. Det måste vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in