2021-09-30, 20:27
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Hur pratar jag, menar du?

Chansen/risken är dock minimal.
Men inget är omöjligt.

Vad tror du själv har hänt i detta fall?
Hur ser din bild ut?
Hur du formar ordet
Tänker "Lenka - Everything At Once" när jag läser.
Citera
2021-09-30, 20:37
Medlem
Citat:
Hon drog aldrig tillbaka "skilsmässoansökan", vilket var hela poängen....

Nu hängde jag inte med hur du menar?
Citera
2021-09-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ Tror att du har fel i att "flera av trådens medlemmar" avfärdar/ignorerar att HD kan ha varit medbrottsling. I varierande grad är nog de flesta här överens om

■ att hon åtminstone kände till och/eller förstod att SD hade mördat Lena.

■ Enligt medlemmen @notknapparen förstod ju stackars lilla H*nna Davidss*n ingenting.

■ Citat H*nna Davidss*n:
"Vad har han nu❗gjort" ? ... slut citat/

■ Citatet enligt ovan bevisar ju att H*nna Davidss*n varit helt ovetandes.

■ Enligt medlemmen @notknapparen så var ju den lilla stackars H*nna Davidss*n totalt och fullständigt söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n och på ett sådant vedervärdigt sätt, att hon till sist inte ens visste vad hon hette i förnamn.

■ Enligt medlemmen @notknapparen är det ju bevisat att St*fan Davidss*n var Djävulen själv och H*nna Davidss*n offret.

■ Citat H*nna Davidss*n: "Jag tycker att det är bra att St*fan har en annan kvinna, då slipper jag honom" ... slut citat/

■Citat H*nna Davidss*n: "Om han blir häktad nu ( Min lilla älskade St*fan Davidss:n ) så rasar hela min värld samman" ... slut citat/

■ Jo då, medlemmen @notknapparen har fullkomligt rätt i detta fallet, H*nna Davidss*n var endast ett fullständigt söndermanipulerat offer för St*fan Davidss*n som varken viste eller förstod någonting.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-30 kl. 20:40.
Citera
2021-09-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lillebrorsans vittnesmål om när Steffe slog honom och pappan stod och tittade, vände och gick?
Inte ens ett Naj Steffe.

Ja puckla på brorsan är väl rätt vanligt. Sen hur pappan där hanterade det säger kanske mer om honom än Steffe där.
Citera
2021-09-30, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu raljerar du lite med mig förstår jag.

Men ja, ganska farlig var han. För vissa. För Lena, barnen, HD; allt beroende på vad som hände i hans och deras liv.

Tror inte att grannar eller random person behövde oroa sig, men vem vet vem han hade "blivit", om han gåt fri även i HR.

Jag är inte främmande för att tro att tanken på att döda HD, handlade uteslutande om att "bli av" med problemet, med bortförklaringen att han ville hjälpa henne. Inte var han själv inräknad, även om han inte verkade värdera ens sitt eget liv särskilt högt. Även där togs döden lätt som en problemlösning.

Att få tillbaka HD, det måste ha varit planen där han inte blir avslöjad? Inte av någon.

Men i grunden tror jag inte att han tnker så långt riktigt.

Jag tror att hans känsla är för stark, hatet, irritationen, kaoset, stressen; allt detta tar överhanden ch konsekvenstänket uteblir.

För om man sätter sig ner och analyserar, då framträder ju precis allt det du tar upp. Riskerna att allt havererar och att HD inte blir hans igen.

Vet inte om det finns något som helst bevis för att Lena var i färd med att avslöja allt.
Det har varit mer en teori jag har haft, att Lena alltid vetat att ett avslöjande skulle vara slutet för förhållandet; där var hon inte ännu riktigt.

Men iom att hon känner sig starkare på slutet, vet att SD åker till USA (återföreningsresa) och hon själv skriver till SD att: vet du, det skulle var helt odramatiskt tt allt tar slut nu, visar hon att hon är kapabel till det som hon tidigare inte vågat. Och hämdgirig,d et vet vi ju att hon varit och det vet SD om. Det är ju det ständiga kriget. Dag ut och dag in.

Vem vet, kanske Lena aldrig skulle avslöjat något? Det är något som jag ändå tror att hon skulle undvika. För att hon i grunden skäms för sina hämdtankar och hon vet att det inte leder till något positivt. Men något som hon i tankarna känner en slags upprättelse av att få drömma om. Men även hon själv skulle ju dras ner av ett avslöjande. Så nej, jag tror inte att hon skulle ha gjort det.

Men SD förbannad på att hon moppsar upp sig, tar ton, åker iväg, kaxig att det gör inget om det tar slut nu (jag kan avslöja er skit). Skickar en till möjlig avloggning som en varningssignal? Går inte att styra henne längre med RT och hot. Skaffar ny älskare som hon ska åka till Norge med. Hon tror att hon kan göra vad hon vill (Förresten åker jag till Norge samtidigt som ni åker).

Jag tror inte att SD tänker logiskt alls, han går efter hatkänslan. Du ska alltid lyda blint och omedelbart, skrev han en gång (vid RT). Inget konsekventtänk som är på ett djupare plan.

Det blir lite skissande där.
Sånt som man får fixa sen.
I morgon typ.

Nu gör jag så här, och sen så här.
Ok, nu ska allt bli så bra.

Frågan är ju om LW ”underskattar” HD:s reaktion om hon berättar.

De är i lite fejd. Läser man av HD så kan man tänka att hon håller sig lojal med LW för att visa henne att sorry inte ens det bet. ”Det är mig han vill vara med och åka på drömresa med, jag är beredd att leka lojal för att jävlas med dig vad du än avslöjar”.
Citera
2021-09-30, 20:44
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu hängde jag inte med hur du menar?

Hon lämnade in ansökan för att sätta press på S att förändra sig/sitt beteende!

Upp till bevis. Bollen är din. Hur vill du ha det?
Satsa ALLT eller så blir det INGET.
Bevisa för mig!

S var medveten om att det ännu fanns en möjlighet...
Därför var datumet i augusti viktigt.
Citera
2021-09-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En viktig poäng.

Vid det här laget måste ändå HD vetat att henes vittnesmål oavsett om hon var gift eller inte skulle ses som att hon var nära anhörig och att hon inte måste vittna under ed.

Hon kunde ju ha sålt sin lägenhet, gift om sig med SD och flyttat tillbaka. Då oavett utfall i HR...

Så varför gjorde hon inte det?

Hon kanske ville avvakta den rättsliga processen?
Citera
2021-09-30, 20:52
Medlem
Citat:

Bevisa för mig!

Jo det var ju då han menar att han planerade avslöja sin relation med LW också. Så märkligt. Genom att regga cacher de tagit och berätta att de varit ”vänner” hela tiden. De hade nåt datum trodde han också i förhör osv.
Citera
2021-09-30, 20:54
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hur du formar ordet
Tänker "Lenka - Everything At Once" när jag läser.

Du svarade ej på vad du tror hänt i detta fall.

Oj. Jag är nog allt för trött för att tolka.
Menar du att jag vill behärska mer än jag är förmögen till?
I så fall, inte alls omöjligt!

Det var i övrigt en vacker text.
Citera
2021-09-30, 20:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Bevisa för mig!

För ovanlighetens skull tror vi olika, vilket förstås inte betyder att du har fel.

Jag tror ju att HD menade allvar av tillitsproblemen och att hon kände att han inte beteede sig ok mot äldsta dottern t ex. Det är ju inte bara papper som skickas in, utan en flytt också.

Om hon velat sätta press på honom kunde en flytt ha räckt till en början?

Min starka övertygelse är att hon är lika bunden till SD som Lena var, men att hon i samband med att hon började m bättre, fick en knuff av SDs lögner, kollande i hennes enheter och förnekande av det. Sedan har vi ju fått se lite av hur SD varit mot hD och barnen. Ingen kul gubbe...

Nu vet jag inte vilket datum i augusti du hänvisar till, men om det är då som som SD och Lena skulle avslöja allt, tror jag det bara är ett påhitt fån SDs sida.

Vi har väl aldrig sett något om det fån lenas sida? Hon hade ju sin vänner som ho pratad med och skulle säkert ha nämnt det till dom. Hon skriver ju också mycket ill SD, men inte där heller har något sådant synts. Jag tycker SD verkar väldigt svävande när han tar upp det här, och verkar osäker på datum osv.
Senast redigerad av notknapparen 2021-09-30 kl. 21:00.
Citera
2021-09-30, 20:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Frågan är ju om LW ”underskattar” HD:s reaktion om hon berättar.

De är i lite fejd. Läser man av HD så kan man tänka att hon håller sig lojal med LW för att visa henne att sorry inte ens det bet. ”Det är mig han vill vara med och åka på drömresa med, jag är beredd att leka lojal för att jävlas med dig vad du än avslöjar”.

Hm, kanke det.
Det är ju lite av ett försvar av ett revir. Oavsett om reviret är värt att bevakas.

Deras fajt har börjat leva sitt eget liv.
Citera
2021-09-30, 20:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hon kanske ville avvakta den rättsliga processen?

Jo, så kan det ha varit.
Och så hann hon inte mer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in