Citat:
Ursprungligen postat av
Gracefulmind
Hon lämnade in ansökan för att sätta press på S att förändra sig/sitt beteende!
Upp till bevis. Bollen är din. Hur vill du ha det?
Satsa ALLT eller så blir det INGET.
Bevisa för mig!
S var medveten om att det ännu fanns en möjlighet...
Därför var datumet i augusti viktigt.
För ovanlighetens skull tror vi olika, vilket förstås inte betyder att du har fel.
Jag tror ju att HD menade allvar av tillitsproblemen och att hon kände att han inte beteede sig ok mot äldsta dottern t ex. Det är ju inte bara papper som skickas in, utan en flytt också.
Om hon velat sätta press på honom kunde en flytt ha räckt till en början?
Min starka övertygelse är att hon är lika bunden till SD som Lena var, men att hon i samband med att hon började m bättre, fick en knuff av SDs lögner, kollande i hennes enheter och förnekande av det. Sedan har vi ju fått se lite av hur SD varit mot hD och barnen. Ingen kul gubbe...
Nu vet jag inte vilket datum i augusti du hänvisar till, men om det är då som som SD och Lena skulle avslöja allt, tror jag det bara är ett påhitt fån SDs sida.
Vi har väl aldrig sett något om det fån lenas sida? Hon hade ju sin vänner som ho pratad med och skulle säkert ha nämnt det till dom. Hon skriver ju också mycket ill SD, men inte där heller har något sådant synts. Jag tycker SD verkar väldigt svävande när han tar upp det här, och verkar osäker på datum osv.