2021-09-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
från kvällsposten:

"2012 flyttade dottern Beata till Sverige för att skapa sig ett bättre liv för sig och sina då fyra barn. Där träffade hon en polsk man som hon gifte sig med och tillsammans fick de ett barn."

Hon hade fler barn än jag trodde.

Står även:
"I slutet av augusti hade Beata fått boende via socialen."

Konstigt då att hon var kvar på Professorgatan (där han hämtade upp henne) där även han var skriven.
Kan hon bara ha åkt dit där för att mannen skulle träffa barnet? Och då tvingade han med dom i bilen istället.
Man behöver inte bo i boendet man fått av soc. En bekant till mig hade boende via soc, bodde kvar hemma hos sin mor utan att vara i Soc lägenheten på 5år.
Citera
2021-09-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Helt klart fullt möjligt att han återvänt efter han ordnat barnen till soc, problemet är bara att då har kroppen förmodligen varit död ett tag och då borde likhundar känna doften, har en person varit död 15-20 minuter och sedan lagts i bilen känner hundarna det.
Problemet är väl att hundarna inte känner vilket lik som varit i bilen men helt klart besvärande för exet, bilen lär få ordentlig genomsökning iaf.
Jag får en känsla av att hon blivit strypt och då finns tyvärr inte massa blod, blod i stora mängder kan få en gm fälld för mord utan kropp.
Trodde iaf på att hon skulle hittats snabbt men verkar trögt, kan bli mer problematiskt om han strypt henne sedan har nån annan bil används och man inte hittar den.

Strypt henne kan han faktiskt ha gjort och blodet kan vara ifrån att hon har slagits för sitt liv.
Citera
2021-09-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
är det helt långsökt hon är i polen just nu och gömmer sig där från maken ?
Då brukar väl barnen hänga med också?
Citera
2021-09-30, 17:38
Medlem
Har Beata 5 barn???? 👀
Citera
2021-09-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Bråk om vårdnad är ofta infekterade, många kvinnor ser barnen som sina ägodelar och använder vårdnad om barnen som vapen mot mannen.

Nu vet varken du eller jag om kvinnan i det aktuella fallet gjort det men vi ska absolut inte lita på slaskpressen, de skriver mycket sällan hela sanningen.

Den idén har jag också hört men jag fick en förklaring att det är en uppfattning som har levt kvar sedan många kvinnor var hemmafruar. Men att i dagens samhälle när det ofta krävs två heltidsförsörjande föräldrar för att få familjens ekonomi att gå ihop så börjar just bilden av mammors "behov av att äga sina barn" försvinna. I det moderna Sverige pratar man ofta om egen tid som förälder. Det betyder snarare tacksamhet över att avlasta varandra i föräldraransvaret efter en skilsmässa. Men tyvärr är inte alla föräldrar bra för barnet. Att hota, slå och skrämma den andre föräldern det mår inte barn bra av.
Citera
2021-09-30, 17:54
Medlem
Min tanke:
Hon har fått stryk och gömmer sig hos nån bekant.
Optimistisk men känslan säger så.
Citera
2021-09-30, 17:57
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Håller med. Höga straff har marginell inverkan. Den som vill göra det bryr sig inte mycket om konsekvenserna.
Däremot socialtjänsten, familjerätten och familjerådgivningen har stort ansvar att ge paret de stöd som de behöver för att kunna tackla sina problem.
Tyvärr den biten är väldigt svagt. En familjerådgivning före skilsmässan (som är viktigast) är avgiftsbelagd! Men efter skilsmässan kostnadsfritt!
Då handlar det ändå inte om rådgivning och försoning utan om regler och överenskommelser om barnen.

När det gäller misshandel och mord på kvinnor så har det sällan att göra med att paret behöver stöd att lösa sina gemensamma problem. Det är ofta den misshandlande parten som har problem. Och det problemet är ofta svårt att behandla.
Senast redigerad av f30malmo 2021-09-30 kl. 18:37.
Citera
2021-09-30, 18:01
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Man hör helikoptrarna och dessa dagar har det varit helt tomt på stan. Man är rädd, säger Oxiebon Chloe Lukcs.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/oxiebon-det-har-varit-tomt-pa-torget-om-kvallarna
Citera
2021-09-30, 18:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
från kvällsposten:

"2012 flyttade dottern Beata till Sverige för att skapa sig ett bättre liv för sig och sina då fyra barn. Där träffade hon en polsk man som hon gifte sig med och tillsammans fick de ett barn."

Hon hade fler barn än jag trodde.

Står även:
"I slutet av augusti hade Beata fått boende via socialen."

Konstigt då att hon var kvar på Professorgatan (där han hämtade upp henne) där även han var skriven.
Kan hon bara ha åkt dit där för att mannen skulle träffa barnet? Och då tvingade han med dom i bilen istället.

Man brukar ju kunna bli skriven på en annan adress än där man bor i sådana ärenden, ibland står man kvar på senaste adressen bara för att inte kunna hittas. Men hämtade han upp henne där så vet jag inte.
Citera
2021-09-30, 18:30
Medlem
fattakanets avatar
Jag skulle gissa att barnen är antingen hos jourhem eller hos BRs syster som också verkar bo i Malmö. Jo@nn@ Jo@nn@ på Facebook, tyckte jag såg häromdagen att mamman lagt ut att hon hälsade på Jo@nn@ i Malmö.
Citera
2021-09-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
När det gäller misshandel och mord på kvinnor så har det sällan att göra med att paret behöver stöd att lösa sina gemensamma problem. Det är ofta den misshandlade parten som har problem. Och det problemet är ofta svårt att behandla.
Misshandlade eller misshandlare som har problem?
Hur tänkte du där nu då ?
Citera
2021-09-30, 18:36
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Jag skulle gissa att barnen är antingen hos jourhem eller hos BRs syster som också verkar bo i Malmö. Jo@nn@ Jo@nn@ på Facebook, tyckte jag såg häromdagen att mamman lagt ut att hon hälsade på Jo@nn@ i Malmö.

Alltså, stryk detta. Är helt slut i huvudet. Menade att jag tyckte att jag såg att mamman lagt ut för längesedan att hon var och hälsade på i Malmö, men att jag såg det när jag snokade på Facebook för nån dag sedan. Och jag är inte ens säker på det nu när jag tänker efter. Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in