2021-09-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ja, det behöver inte vara planerat för att vara mord. Det stämmer.
Men bevisningen går ut på att det var planerat. Att SD har lurat BO bakom bullerplanket (planerat) och därefter tagit hennes liv genom trubbigt våld.
Jag anser att både brottsplatsen ( mitt i ett bostadsområde) samt sättet att begå brottet är totalt ogenomtänkt.
Därför tyder detta på att mordet med stor sannolikhet begåtts oplanerat.
Fortfarande ett mord oavsett om det var planerat eller inte.
Det uppstår en annan fråga. Om mordet var oplanerat och det är SD som har gjort det hur kommer det sig att det är genomfört med ett mordvapen?!
Fråga nr 2: om det var planerat och om det är SD som gjorde det varför är ingen passande plats och mindre riskabelt mordsätt är valt?!
Så att säga det är nånting som inte stämmer om det var SD som är den riktiga gärningsmannen.

Tycker det framgår ganska tydligt hur SD tänkt angående planeringen, radering av geodata, planteringen av falska ledtrådar etc. Dessutom hopar sig alla indicier och lögner på ett sätt som knappast kan vara en slump. Att LW skulle träffat någon annan vid den tidpunkten bakom bullerplanket än SD låter faktiskt helt j-la osannolikt. Att den rätt usla planen inte räckte för granskning av riktiga jurister i HR är sen inte speciellt konstigt. Domar i TR brukar alltid ha lite av Kiviks marknad och Galne Gunnar över sig när det gäller lite mer komplexa mål.
Citera
2021-09-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Som jag förstått det är ju de andra männen Lena hade relationer med, både noggrant utredda och avförda från utredningen? Man har heller inte hittat någon annan som har motiv till att mörda Lena. Den enda man funnit som har motiv är ju... SD? Och ju mer man granskat honom ju mer har man funnit... Som sagt 14.000 sidor...

Tillägg:

Tror SD haft tankar om att ta livet av Lena en längre tid, och att det det måste ske innan resan, därav stressad och "stingslig". Han väntade bara på rätt tillfälle, enkelt lura ut henne med att knacka på rutan. 17 slag i blint raseri tyder starkt på att starka känslor är inblandade. Som jag ser det kan det omöjligt vara någon "random" rånare som mördar så brutalt för en mobil.
Citera
2021-09-29, 17:02
Medlem
■ Var Yodísan HD verkligen beredd eller inställd på att St*fan Davidss*n skulle begå självmord om han vid det aktuella tillfället skulle bli dömd av Göta Hovrätt ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-29, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Var Yodísan HD verkligen beredd eller inställd på att St*fan Davidss*n skulle begå självmord om han vid det aktuella tillfället skulle bli dömd av Göta Hovrätt ?

Mvh/JM.
Hon verkar inte direkt ledsen över det iallafall
Citera
2021-09-29, 17:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Tillägg:

Tror SD haft tankar om att ta livet av Lena en längre tid, och att det det måste ske innan resan, därav stressad och "stingslig". Han väntade bara på rätt tillfälle, enkelt lura ut henne med att knacka på rutan. 17 slag i blint raseri tyder starkt på att starka känslor är inblandade. Som jag ser det kan det omöjligt vara någon "random" rånare som mördar så brutalt för en mobil.

Vi vet ju hur "stingslig" SD blev när han blev svartsjuk. Fotade utanför, skrev hotfulla sms, hängde ljuslyktor på dörre mm.

Det hade nog inte undgått SD att Lena skulle åka till Norge med BeholderX, vilket han kan ha uppfattat som att hon gjorde för att han skulle till USA. Hon deklarerar samtidigt att hon inte är rädd för att det ska ta slut. Hotfullt på två sät; risk att Lena ska avslöja allt och att hon är på väg in i en ny kärleksrelation, dvs avslut med honom.

Minns KN vittnesmål där han berättar hur konstig SD blev när han konfronterade SD med att Lena nog hade en sexuell relation med Beholder. Det"tålde" att höra om det.

Här blir det ju även lite konstigt, för SD måste väl veta att Lena hade ett förhållande med ML?

A150/505-506

"K*enneth berättade för Stefan att han har läst på nätet att Lena har haft sexuella kontakter med
ett par andra senaste tiden. Stefan reagerade på det och sa att hon inte hade sex med någon
annan utan bara med honom. K*ennet tyckte det lät konstigt, det lät ansträngt, K*enneth
uppfattade det som en jättestark trigger för Stefan och att han blev upprörd.
"

//

"Igår sa K*ennet till Stefan att Lena hade en relation med J*immy och Mats och att hon även
varit med flera andra. K*enneth nämnde K*enneh Johansson och AL Flashback för Stefan.
Stefan sa att hon inte haft sex med någon annan än honom. Stefan blev upprörd och sa att hon
inte haft någon relation med Mats. Stefan sa att han inte tror att J*immy haft sex med Lena.
K*enneth tror att det kan ha varit en trigger för Stefan när han fick reda på att hon hade en
relation med J*immy. Stefan sa till K*enneth att han tyckte synd om J*immy att han blivit lurad
av Lena. Stefan sa flera gånger att Lena fört J*immy bakom ljuset.
"

Det kanske var därför SD inte klarade av att åka till USA? Att han krånglade ända in i det sista? Han kände på sig att Lena var på väg från honom och att om han inte åkte så kanske han kunde hindra resan till Norge eller på något annat sätt hindra den?

Kanske han inte klarade av det helt enkelt att hon åkte, medan han satt på planet med HD.

Han kunde inte ha total kontroll. Kaos.
Han hade inte kontroll på något alls längre.

Varken kaninburar, barn, strösselätning, skola, HD och Lena.
Ingen ville ha honom längre.
Citera
2021-09-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mmm men av tusen svenska män med sjuk fru hur många använder det som ursäkt?

Hur många av dessa mördar sin älskarinna? SD dömdes för mordet av enig HR. SD är ingen "normal" man.
Senast redigerad av Remark 2021-09-29 kl. 17:30.
Citera
2021-09-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
SD var uppenbarligen en bra och manipulativ lögnare. Han lyckades ju få HD att tro att det var henne det var fel på i flera år när hon misstänkte att det var något mellan SD och LW. Och JG trollade han ju bort fullständigt, och fick honom att smyga runt i huset och radera meddelanden mitt under förhör. Osv.

Sen kan man ha hur många åsikter som helst om LW:s agerande. Jag tycker personligen inte att det är snyggt alls. Men hon mådde uppenbarligen inte bra. Och det är väl det som krävs för att en van manipulatör som SD ska gå all-in. HD, LW. Två psykiskt instabila människor, som knappast blev bättre genom att utsättas för SD:s behandlingar.

SD hade när som helst - om han verkligen valt HD - kunnat avsluta relationen med LW. Men det gjorde han inte. Han fortsatte att träffa henne för sex ända fram till hennes död.
Först genom att mörda henne kunde han avsluta relationen.

Frågan är nog snarast: hur i helvete kan du försvara det?

Precis. Han kunde inte låta bli henne, inte heller acceptera att andra var med henne! Därför mördade SD henne.
Citera
2021-09-29, 17:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon verkar inte direkt ledsen över det iallafall

Skulle inte jag heller vara om jag vore i HDs kläder, En narcissist mindre är inte mycket att gråta över.
Citera
2021-09-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Skulle inte jag heller vara om jag vore i HDs kläder, En narcissist mindre är inte mycket att gråta över.

Nåja, allt hat fokuserade HD på LW liksom glädje efter mordet, slutligen sörjde hon inte SD heller när han tog sig av daga.
Citera
2021-09-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som sagt så var han lika missnöjd som dig om val av BP.
I all sin gränslöshet, bristande sociala kompetens, arrogans och troligen desperat så var hans sista ord i rätten en beklagan över denna plats.

Han hade nog tänkt en viss tid om hur han skulle gått till väga, hur han skulle lösa triangeldramat och ältat.
Han är uppenbart stressad i tiden upp till mordet, likt en åsna mellan två hötappar.
HD vill åka men han backar.
LW finns som potentiell hotbild att ställa till ännu mer av den brist på tillit som HD åberopar.
En plan vilket möjligen kan ses drag av helgen innan. Planerat men lika weird som SD är som person.
Nöden har ingen lag och det var som sagt tidsbrist innan resan och LW har barn hemma.
Eller hade du tänkt dig en kamp på trappan, vilt slagsmål, skrik och att ett kidnappningsdrama vore mer lämpligt?

Återigen kokar det ner till resan vilket passar med mitt förra inlägg till dig.

Han vill troligen se tiden an om HD kan tänkas ändra sig under betänketiden.
Så hans plan var att hålla LW gömd tills augusti, vilket LW gått med på.
Hon loggar inte Nordsjön, en typiskt deal de har att inte visa HD sitt umgänge.
Kan du smyga hit är ordvalet.
.. men hon börjar tröttna, träffar Bx och hon upplevs mer farlig av SD.
Han tappar således kontrollen.
Han är livrädd att HD ska tappa den gnutta tillit som finns kvar.
Resan riskerar avslöja den fortsatta relationen med LW, om nu LW skulle få för sig att säga nåt. SD tror som sagt att HD är mer ovetande än hon är och för SD är det skarpt läge efter skilsmässan och det stegras när resan närmar sig.
Vilken version av romanen är du inne på?
Det blir säkert en fin roman.
Det jag håller på med är mer fakta och det som går att bevisa svart på vit.
Citera
2021-09-29, 19:49
Medlem
develis avatar
Vem är den där "annan" som svävar över åtalet som en osaklig ande ända sen stämningsansökan?

Rätten rev sig nog i huvudet vid bevisprövning ang SD och hans Mållgan, det var inget presenterat.
hahaha! 😃

"Hovrättens prövning
Åklagaren har gjort gällande att Stefan Davidsson, ensam eller tillsammans med annan, berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och
ansiktet, varav i vart fall merparten med tillhygge."
Citera
2021-09-29, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vilken version av romanen är du inne på?
Det blir säkert en fin roman.
Det jag håller på med är mer fakta och det som går att bevisa svart på vit.
Del 48. Kommer troligen med del 49 till dig eftersom du har så extremt kass motargumentation.

...eller kan det vara så att även du kan se att resan får en annan status direkt efter mordet?

Jag vill inte, jag vill inte jag vill inte.
Mord.
Det ska bli så bra nu, min drömkvinna.
Äntligen ska vi iväg på drömresan tillsammans! ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in