Citat:
Ja, det behöver inte vara planerat för att vara mord. Det stämmer.
Men bevisningen går ut på att det var planerat. Att SD har lurat BO bakom bullerplanket (planerat) och därefter tagit hennes liv genom trubbigt våld.
Jag anser att både brottsplatsen ( mitt i ett bostadsområde) samt sättet att begå brottet är totalt ogenomtänkt.
Därför tyder detta på att mordet med stor sannolikhet begåtts oplanerat.
Fortfarande ett mord oavsett om det var planerat eller inte.
Det uppstår en annan fråga. Om mordet var oplanerat och det är SD som har gjort det hur kommer det sig att det är genomfört med ett mordvapen?!
Fråga nr 2: om det var planerat och om det är SD som gjorde det varför är ingen passande plats och mindre riskabelt mordsätt är valt?!
Så att säga det är nånting som inte stämmer om det var SD som är den riktiga gärningsmannen.
Men bevisningen går ut på att det var planerat. Att SD har lurat BO bakom bullerplanket (planerat) och därefter tagit hennes liv genom trubbigt våld.
Jag anser att både brottsplatsen ( mitt i ett bostadsområde) samt sättet att begå brottet är totalt ogenomtänkt.
Därför tyder detta på att mordet med stor sannolikhet begåtts oplanerat.
Fortfarande ett mord oavsett om det var planerat eller inte.
Det uppstår en annan fråga. Om mordet var oplanerat och det är SD som har gjort det hur kommer det sig att det är genomfört med ett mordvapen?!
Fråga nr 2: om det var planerat och om det är SD som gjorde det varför är ingen passande plats och mindre riskabelt mordsätt är valt?!
Så att säga det är nånting som inte stämmer om det var SD som är den riktiga gärningsmannen.
Tycker det framgår ganska tydligt hur SD tänkt angående planeringen, radering av geodata, planteringen av falska ledtrådar etc. Dessutom hopar sig alla indicier och lögner på ett sätt som knappast kan vara en slump. Att LW skulle träffat någon annan vid den tidpunkten bakom bullerplanket än SD låter faktiskt helt j-la osannolikt. Att den rätt usla planen inte räckte för granskning av riktiga jurister i HR är sen inte speciellt konstigt. Domar i TR brukar alltid ha lite av Kiviks marknad och Galne Gunnar över sig när det gäller lite mer komplexa mål.