2021-09-30, 13:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Vaccinet är väl en otroligt mycket större okänd riskfaktor på lång sikt för barn än vad covid är.
Vad jag kan förstå vet man lika lite om corona/covid:s effekter på sikt som om vaccinens effekter på sikt och detta oavsett ålder.
Citera
2021-09-30, 14:06
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Svara på vilka vaccin du eller dina barn fått då och vad som var i dem. För du vet väl exakt vilka vaccin de fick?
Nu är mina barn i fyrtioårsåldern så har ingen koll alls. Men jag tycker det är skillnad på detta och de gamla vaccinen. Allra helst pga påverkanskampanjer som är totalt ologiska och där de flyttar ribban hela tiden. Men vaxxa dina barn nu eftersom du är säker på att alla vaccin är lika bra.
Citera
2021-09-30, 14:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Nu är mina barn i fyrtioårsåldern så har ingen koll alls. Men jag tycker det är skillnad på detta och de gamla vaccinen. Allra helst pga påverkanskampanjer som är totalt ologiska och där de flyttar ribban hela tiden. Men vaxxa dina barn nu eftersom du är säker på att alla vaccin är lika bra.

Jag påstår inte att alla vaccin är lika bra, jag insinuerar att du inte vet ett jävla skit om varken det ena eller det andra vaccinet och att du inte ens verkar ha någon aning om vilka du själv använt tidigare. Om du dessutom är äver 60 år och ändå inte vaccinerat dig måste jag väl anta att du dessutom har en IQ under normalnivå.
Citera
2021-09-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Sorry, missade att det var vaccination av barn det gällde.

Där håller jag med dig och andra som inte anser att barn ska vaccineras mot covid-19.
Jag vet inte hur jag hade agerat om jag haft barn nu, men ungefär så här tror jag.
Barn under 15 år hade jag inte låtit vaccinera och inte ens tillåtit om de själva ville.
Barn över 15 år skulle jag nog låtit vaccinera sig om de ville (eller låtit dem avstå) efter att de fått ta del av rimliga fakta i dagens kunskapsläge.
Aah ok. För att det inte ska bli några oklarheter menade jag bara barn.

Jag är verkligen inte emot vaccin för alla. Jag tycker det kunde varit rimligt att rekommendera enkeldos från typ 35 år, två doser från 50 år (samt för riskgrupper i alla åldrar inklusive barn). Antikroppar borde likställas med att vara vaccinerad.

Sen kunde man göra vaccinet tillgängligt för yngre personer också, men utan särskild rekommendation, och betona att risk/nytta balansen fortfarande är en öppen fråga. Det kan ju finnas psykologiska skäl till varför en ung person måste få chans att vaccinera sig, som när den inte ens vågar lämna hemmet.

Och inte under några omständigheter borde man ens vidröra frågan att man skulle ha nåt sorts ansvar för att andra blir smittade. Det är en riktig can of worms. Dels ska ungdomar gå runt med ångest för att de vill vara normala ungdomar. Dels kanske den vars anhöriga dör av influensa, covid m.m. bestämmer sig för att börja smittspåra och beskylla andra. Nej tack.
Citera
2021-09-30, 14:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det borde man ju göra om de dör i Sverige! Sen så är det så klart många äldre redan sjuka och handikappade som har kommit till Sverige som flyktingar etc
Nej, det är det inte. Har du inte hört om alla ensamkommande "barn"?
Citera
2021-09-30, 14:16
Medlem
Skrämmande scener från Stockholm, risken finns att IVA är fullt innan julen ifall man inte fortsätter ta detta på allvar.
Citera
2021-09-30, 14:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vad jag kan förstå vet man lika lite om corona/covid:s effekter på sikt som om vaccinens effekter på sikt och detta oavsett ålder.

Nej, förstår inte hur du ens kan tro något sånt.
Citera
2021-09-30, 14:20
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag påstår inte att alla vaccin är lika bra, jag insinuerar att du inte vet ett jävla skit om varken det ena eller det andra vaccinet och att du inte ens verkar ha någon aning om vilka du själv använt tidigare. Om du dessutom är äver 60 år och ändå inte vaccinerat dig måste jag väl anta att du dessutom har en IQ under normalnivå.
Förstår att du måste ta till personangrepp eftersom det måste vara förbannat nervöst att spruta in något i sina barn som är oåterkalleligt. Men du har rätt i att jag inte har koll på vad som sprutats in i mig som barn men det betyder inte att jag än en gång tänker injiceras med något som jag inte vet vad det är.
Citera
2021-09-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det är det inte. Har du inte hört om alla ensamkommande "barn"?

Migranterna har många släktingar som anhörig-invandrar, hört talas om det ?
Citera
2021-09-30, 14:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Migranterna har många släktingar som anhörig-invandrar, hört talas om det ?
Inte i den omfattningen och som sagt, jag tror inte man räknar in de med uppehållstillstånd.
Citera
2021-09-30, 14:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Förstår att du måste ta till personangrepp eftersom det måste vara förbannat nervöst att spruta in något i sina barn som är oåterkalleligt. Men du har rätt i att jag inte har koll på vad som sprutats in i mig som barn men det betyder inte att jag än en gång tänker injiceras med något som jag inte vet vad det är.

Nej och därav den uppenbara paradoxen där du hellre väljer det större okända viruset med bevisad skadeverkning på en cellulär nivå vs en rent hypotetisk risk av en mycket mindre mängd proteinpartiklar som bara existerar i tre veckor i kroppen.
Citera
2021-09-30, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Skrämmande att se folk heja fram vaccinationstvång.

En del gör sin plikt, andra inte, räknar med att om Sverige blev invaderat så va du förste man att lämna skutan som en ynklig skäggafghan och lämna barn och kvinnor åt sitt öde. Som tur väl är de flesta i detta land inte samma ynkryggar som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in