2021-09-26, 19:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Har du en bättre granskning att luta dig mot med dina påståenden?

Region Stockholm bedömde att 8 procent av äldre egentligen dog av nåt annat. Sen har vi en genomgång förra året som visade 15 procent.

I övriga fall, 8 procent, bedömer man att annan sjukdom orsakat att personen avled. Totalt har 228 journaler gåtts igenom.

Regionen säger dock att man inte kan dra några säkra generella slutsatser än, då det finns brister i exempelvis journalanteckningar.

”Vården vid särskilda boenden för äldre har varit omdiskuterade och nu finns en bredare analys och underlag för åtgärder”, uppger chefsläkaren Johan Bratt i ett pressmeddelande.

Liknande genomgångar av dödsfall har gjorts i bland annat Östergötland. Där konstaterade man att i 15 procent av de granskade fallen bedömdes covid-19 ha varit den direkta dödsorsaken, i 70 procent bidrog det till att personen avled och för 15 procent bedömdes andra sjukdomar vara dödsorsaken.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/coviddoda-kan-ha-avlidit-av-andra-orsaker

Att dödsfallen i covid19 redovisas med hög säkerhet tyder tex fohm jämförelse med överdödligheten. Tyder ju på att antalet döda i covid redovisas bra om det stämmer med överdödligheten.

Korrelationenen mellan avlidna bekräftade fall och överdödlighet är 0,91 och mellan dödsorsak covid-19 och överdödlighet 0,95. Staplarna längst till vänster i Figur 2 visar det totala antalet covid-19-dödsfall i hela Sverige under vecka 12–50, utifrån de tre måtten.
Citera
2021-09-26, 20:19
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Varifrån kommer alla dessa trams-siffror om virusets dödlighet? Det finns länder där 0,3% av hela befolkningen har stupat i Covid-19. Trots det så fortsätter vissa sprida siffror som handlar om att dödligheten skulle vara långt mycket lägre än 0,3%. Det är ju helt uppenbart att dessa siffror är trams, men fortfarande så finns vissa som går på bluffen.
Har redan förklarat mig. Överdrifter åt dödlighet är okej & inte så noga, men inte tvärt om. Och har alla med covid som inte brytt sig om att testa sig, som jag själv antagligen, är dessa med i statistiken? Finns många faktorer man kan ta med eller inte till sin för eller nackdel med statistik. Oavsett verkar det inte särskilt farligt alls för de flesta.

Stanna halva samhället som man gör på många håll, låsa in folk, eller affärer och verksamheter, förstöra folks ekonomi, få vissa att gå i konkurs... rekommendationer om avstånd och samlingar är en sak men om det går mot lockdowns och böter för att träffa folk här med är det bara stört. Det är redan stört. Det går att göra en längre lista men poängen är låt folk välja själva. Varför verkar folk vilja ha det kriminellt att inte ha en mask på sig utomhus med böter för olydnad mot lockdowns och såna "regler". https://m.youtube.com/watch?v=n89J9HHQx-s vill man ha det såhär, och vad är nästa steg? Tillbakagång eller åtstramning, vilket är troligast. (Jag vet inte, väljer att vara optimistisk när det gäller det) För hur skulle det bli om folk t.ex. inte hade kameror på sig hela tiden och kunde filma, dokumentera och sprida ordet? En för hårt åtstramad polisstat som kan vara riktigt inskränkande på ens liv och riktigt svår att få bort är nödvändigtvis inte så många steg bort. Bättre att inte acceptera skeva regler som inkräktar på livet som det här, rekommendationer är en sak, böter och göra småsaker som att vara ute olagligt. Fuck that.

Det kanske inte ses som troligt, men hur många länder får man inte böter redan i bara för maskvägrande eller att smita ut när staten sagt att man inte får? (Jag vet inte men har sett flera exempel, UK verkar ha varit så under lockdowns) och att bli kollad hela tiden kanske bara är lite irriterande för många som ändå inte bryr sig mer än att få sitta i soffan och se tv, men varför ska man chansa, det verkar ha gått fort på flera håll, här med & för vad blir nästa grej. Spoiler = off topic och fylleprat.
Senast redigerad av Room531 2021-09-26 kl. 20:31.
Citera
2021-09-26, 20:35
Medlem
barkies avatar
Skrämmande att se folk heja fram vaccinationstvång.

Folk gör precis vad de vill. Vill man, gör det, vill man inte, gör det inte.

Oavsett val, gör din egen research, dra dina egna slutsatser och pissa på alla som attackerar ditt beslut.

Jag gnäller inte på folk som röker, sysslar med extremsporter, dricker alkohol, äter en pissdålig kost, är överviktiga eller på andra sätt belastar samhället och vården. Exakt samma skit.

Sluta med dessa grejer så lättar trycket på vården - precis som era resonemang om att covidvaccinen ska få allt på fötter igen. Idioti.

Man har sitt eget val och ingen ska med tvång (som det görs överallt nu) eller hot om begränsad frihet, tvingas ta ett experimentellt vaccin som kommer, tror jag, göra allting värre och få dramatiska effekter på världen och oss som lever i den, i framtiden.
Citera
2021-09-26, 20:44
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Jag tror inte vaccinen är någon fara direkt, men vem hålls ansvarig om någon får biverkningar om de är så "säkra och bra" - (ha, vissa ser ju ut som ren placebo,! "60-80% effektivitet" hade väl något av de mindre bra sa man i början), - men inte heller viruset är något vidare att bry sig om och för mig därför helt onödigt för min del.

Jag vet var jag skulle lägga ansvaret för biverkningar av vaccinerna. Jag klandrar virusinstitutet i Wuhan. Det var deras virus som skapade behov av vaccinerna till att börja med. Ifall virusinstitutet hade lyckats hålla sina virus inlåsta, så hade det inte uppstått brådska att ta fram nya vacciner på kort tid.

WHO's generaldirektör, Tedros Adhanom Ghebreyesus, är medskyldig, eftersom han insisterade på att Världens länder skulle fortsätta att ta emot resenärer från Kina. En viss skuld ligger också hos dom myndigheter i Europa, som följde WHO's råd att hålla gränserna öppna för resenärer från Kina.

Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Det kan dessutom tänkas vara mindre viktigt när det behöver bli klart och ut snabbt - för att vaccintillverkare X redan blev klara med sitt vaccin. För att få sin del av kakan alls och inte losa allt som investerats behöver man ju köra ut sitt med när det anses tillräckligt säkert så snart man kan...

Det var inte i första hand konkurrensen som skapade tidspress att ta fram vaccinerna. Tidspressen berodde på smittspridningen, som i sin tur berodde på att virusinstitutet i Wuhan inte hade lyckats hålla sina virus instängda.
Citera
2021-09-26, 20:56
Medlem
Dödligheten ja, CFR är 1.29% i Sverige och 2.05% i världen. Och underligt nog har CFR knappt förändrats sedan världen börjat med massvaccinationerna.
Var det någon som sa placebo?

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-01-01..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=Case+fatality+rate&Interval=Cumula tive&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=f alse&country=SWE~OWID_WRL~ARE~ISR~PRT~ESP
Citera
2021-09-26, 21:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det skall aldrig vara tillåtet eller accepterat att bedriva ”appartheid” … inte ens förtäckt under ”personligt val”

Hoppas att det går åt helvete för alla de som ger sig i kast att skilja på folk

Så var det med det ”allas lika värde”

Lol! "snörvel, snörvel" Däremot så tycker jag synd om alla gamlingar som har potentiella MÖRDARE som "skall ta hand om dom"!
Citera
2021-09-26, 21:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det här handlar mer om offentlig verksamhet som avser att införa regler för särbehandling av medarbetarna. Vet inte om de har missuppfattat FHMs råd och tagit på sig mer än ansvar än de bör. FHM kanske ålägger arbetsgivare ansvar?

Nej, de SKR kommer, tyvärr, inte att införa regler för särbehandling. Det kommer, tyvärr, många åldringar att få betala med sitt liv för!
Citera
2021-09-26, 21:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Länka till you tub. Som bekräftar propagandan. De som är skeptiska tas ner direkt.

Tja, en IVA sköterska som berättar om sin arbetssituation.

Men hitta gärna en IVA sköterska som är "skeptisk".
Citera
2021-09-26, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, de SKR kommer, tyvärr, inte att införa regler för särbehandling. Det kommer, tyvärr, många åldringar att få betala med sitt liv för!

Är du säker?
Citera
2021-09-26, 21:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
The Testimonies Project skapades då MSM i Israel inte tar upp de som fått biverkningar så läser man mainstream så är det ganska självklart att risken för biverkningar är minimal. Hur stor risk det är kommer vi aldrig att få reda på eftersom all kritik stämplas som foliehattsteorier.

Människor berättar om vilka diagnoser de fått efter vaccination. Blodproppar, hudproblem, hjärtskador, tinnitus, blödningar i underlivet, inflammationer och neurologiska skador.]
https://www.vaxtestimonies.org/en/

Jag misstänker, starkt, att svenska, europeiska och globala myndigheter vet liiiittte mer om biverkningar än, totalt lösryckta vittnesmål. För visst finns det folk dom råkat illa ut, det förnekar ingen. Frågan är bara vilken risk som är störst: Insjukna i Covid-19 eller vaccinera sig. Här litar jag på våra experter. Inte för att de är ofelbara "gudar" utan för att de har så mycket större kunskap än du och jag.
Citera
2021-09-26, 21:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag vet var jag skulle lägga ansvaret för biverkningar av vaccinerna. Jag klandrar virusinstitutet i Wuhan. Det var deras virus som skapade behov av vaccinerna till att börja med. Ifall virusinstitutet hade lyckats hålla sina virus inlåsta, så hade det inte uppstått brådska att ta fram nya vacciner på kort tid.

WHO's generaldirektör, Tedros Adhanom Ghebreyesus, är medskyldig, eftersom han insisterade på att Världens länder skulle fortsätta att ta emot resenärer från Kina. En viss skuld ligger också hos dom myndigheter i Europa, som följde WHO's råd att hålla gränserna öppna för resenärer från Kina.

Det var inte i första hand konkurrensen som skapade tidspress att ta fram vaccinerna. Tidspressen berodde på smittspridningen, som i sin tur berodde på att virusinstitutet i Wuhan inte hade lyckats hålla sina virus instängda.

Glöm inte bort Eco health alliance som finansierade o var inblandad i forskningen på covid viruset.
Citera
2021-09-26, 21:46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Är du säker?

Ja, enligt vad de uttalat idag är att de bara vill informera medarbetarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in