2021-09-30, 12:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Till nästa pandemi föreslår jag att vi gräver fjordar mellan alla Sveriges städer, och river stambanorna.

Vår huvudstad borde flyttas, och byggas som ett långt snöre runt en fjord.

Alla andra städer borde också förläggas i fjordar.

Sen fyller vi hela Sverige inland med en 2 kilometer hög bergskedja.

Då lär inte viruset spridas särskilt effektivt.

Lycka till med det projektet. En enklare lösning är karantän för hemvändande resenärer.
Citera
2021-09-30, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Din poängställning är helt absurd, typ "vi inte ska skydda barn mot okända risker för att många redan är smittade". Darwin-awards.

Nej men visst, de som vill får väl vaccinera sina barn. Min uppfattning är att de här barnen i mycket stor utsträckning redan har haft covid och oftast inte blir särskilt sjuka av den. Att covid skulle ändra deras DNA är ju bara rena fantasier. Förstår inte ens var det kommer ifrån eller vilka som tror det?
Citera
2021-09-30, 12:31
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Din poängställning är helt absurd, typ "vi inte ska skydda barn mot okända risker för att många redan är smittade". Darwin-awards.
Vaccinet är väl en otroligt mycket större okänd riskfaktor på lång sikt för barn än vad covid är.
Citera
2021-09-30, 12:32
Medlem
Mackan52s avatar
Jag kommer sakna pandemin, all rolig galenskap man sett på nätet, bråken, paniken, stollinga politiker...

Men mest av allt kommer jag sakna att det i över ett år inte bara var socialt acceptabelt utan en hjälteinsats att sitta inne flera dagar i sträck och undvika mänsklig kontakt
Citera
2021-09-30, 12:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Vaccinet är väl en otroligt mycket större okänd riskfaktor på lång sikt för barn än vad covid är.

Nej. Vi vet vad vaccinet gör, vi vet inte vad covid gör. Vaccinet är inte patogeniskt. Vaccinet påverkar inte arvsmassan. Vi vet att proteinerna försvinner inom 3 veckor.
Citera
2021-09-30, 12:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Jag kommer sakna pandemin, all rolig galenskap man sett på nätet, bråken, paniken, stollinga politiker...

Men mest av allt kommer jag sakna att det i över ett år inte bara var socialt acceptabelt utan en hjälteinsats att sitta inne flera dagar i sträck och undvika mänsklig kontakt

Det kommer fler pandemier, inget att hänga läpp för, fast kanske inte under din livstid.
Citera
2021-09-30, 12:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Att covid skulle ändra deras DNA är ju bara rena fantasier. Förstår inte ens var det kommer ifrån eller vilka som tror det?

Många virus gör det och vi vet att SARS-CoV-2 kan göra det.
Citera
2021-09-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Vad skall alla de pojkar som redan haft covid göra då? Det är så spritt redan så vaccination gör, vadå? Hela grejen med att barn och ungdomar ska vaccineras är för att vuxna inte vaccinerat sig i tillräcklig grad.

Statistiska analyser visar att vi får ner spridningen i samhället om barnen också blir vaccinerade. Tro inte en sekund att det är för barnens bästa, det är för att vi ska få ner riskerna så att inte de äldre, sköra och sjuka ska dö med covid och belasta sjukvården som redan är på fallrepet.

Precis! Vi ska inte ens vara oroliga över om barnen får Covid. Tvärtom, det är bara bra för deras skull. Som sagt, det är inte barnen man har i åtanke.
Citera
2021-09-30, 12:40
Bannlyst
Citat:
Många virus gör det och vi vet att SARS-CoV-2 kan göra det.

Att HIV kan påverka det vet vi, men SARS-CoV-2? Det är väl inte bevisat vad jag vet?
Citera
2021-09-30, 12:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är den förväntade medellivslängden som troligtvis har förkortats enligt undersökningen som inte verkat ta hänsyn yill att Sverige de senaste åren tagit emot betydligt fler invandrare än våra grannar har!
Du menar alltså att de i huvudsak unga människor har kommit till Sverige för att dö.

Tror inte man räknar in de med uppehållstillstånd heller.
Citera
2021-09-30, 12:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Du vet inte riktigt vad fascism är va ?
Det är du som står för fascismen här med dina idéer.
Så fascism är att ställa sig på de mest utsatta i samhället genom att de friska och starka får maka på sig lite.

De var en ny definition det.
Citera
2021-09-30, 12:48
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Är väl precis tvärtom. Vi ska skydda barnen från okända risker som vaccinet kan ge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in