2021-09-30, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Kanske för att hade halva tråden varit där så hade vittnesmålen låtit så här:
”Ja alltså, jag såg bara en vit snubbe som luktade krut och var insmord i bajs, inte en endaste gäng kriminell blatte så långt ögat kunde se, så jag har typ inte sett något som kan tillföra utredningen”.

Om man fortsätter slå in på ”gängspräng” - spåret.

Jag tror MSM och Bonnier är besvikna nu, gängrelaterat säljer som fan, vem är intresserad av att läsa och höra om en udda knäppgök. 🤑
Citera
Medlem
En rättshaverist är inget orimligt spår.

De är ofta intelligenta människor som är kapabla att genomföra även komplicerade planer.
Därför kan sådana människor vara väldigt farliga om de spårar ur helt.
"bombmannen" var ett praktexempel på den saken.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Kanske något "spårade ur" hos honom, när mamman drabbades av stroke och hamnade på hem?

Det är möjligt, men som sagt vi tappade kontakten efter ett par år och jag såg aldrig honom i kvarteret längre.
Citera
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Bor i lägenheterna som var direkt påverkade.

Vet att det fanns brandfarliga burkar(målarfärg) i ett källarförråd. Dock inte tillräckligt för att skapa en sådan kraftig explosion som gör att dörrar 6 våningar upp sprängs in av trycket. Förrådet är förseglat med tjock ståldörr. Det var alltså ingen brand i nån lägenhet utan röken kom från trapphuset in i lägenheterna vars dörrar flög upp av tryckvågen. (Jag har pratat med flera grannar som verifierat detta)

En iakttagelse som är gjord är att en man som bor i området sågs utanför nr 22 sekunder efter explosionen. Mannen bor inte i den uppgången och har inget där att göra mitt i en regnig kall natt iförd enbart tshirt och byxor/skor. Han ska också helt oberört rört sig ifrån området och har varken igår eller idag befunnits på några av informationsmöten som varit i Saronkyrkan. Märkligt när han inte kan få information på annat sätt eller ens komma tillbaka till sin lägenhet. Mannen i fråga skulle jag beskriva som väldigt underlig/”kufig” och lite som en enstöring.

Vill inte spekulera för mycket men det finns ingen anledning av honom att befinna sig på den platsen exakt vid tidpunkten av explosionen. Polisen vet om detta och gissningsvis sitter han inne eller så undviker han området helt och hållet, men varför går inte säga…

Om någon annan som bor där såg honom i samband med detta så hör gärna av er. Polisen vill säkert veta mer

Var en aning skeptisk till detta men det verkar vara helt spot-on!
Vikten av att inte låsa sig på en specifik lösning utan vara open-minded.

Trist start på din FB-karriär att behöva berätta om ditt sprängda hus
Citera
2021-09-30, 13:30
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Bra då kanske nån Polsktalande kan komma in och säga om det där verkar Romskt eller inte, Z.E. eller nån, tills dess får till och med Richmoney och dom andra acceptera att MGM är Polack inte Svensk.

Hur har han blivit MGM i tråden?

Fel lägenhet. Mark Lorenz*n (mistänkt MGM) bor i lägenheten bredvid.
Citera
2021-09-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
En rättshaverist är inget orimligt spår.

De är ofta intelligenta människor som är kapabla att genomföra även komplicerade planer.
Därför kan sådana människor vara väldigt farliga om de spårar ur helt.
"bombmannen" var ett praktexempel på den saken.
Skulle detta var en komplicerad plan? Bomba sitt eget hus man bor i och redan efterlyst? Denna man är ju psyksjuk.
Senast redigerad av -2 2021-09-30 kl. 13:57.
Citera
2021-09-30, 13:31
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Absolut, han har dock ett mellannamn som antyder att han skulle kunna ha ett ursprung från Polen. Men skit i det, snubben är svennebanan och mellannamnet kan lika gärna komma från föräldrar som gillar någon av de kända historiska polacker som haft namnet.

Bara att konstatera, den obefintliga psykvården lämnar en hel del i övrigt att önska.
Citera
2021-09-30, 13:32
Medlem
Stones avatar
Detta var alltså inte gängrelaterat. Bra. Då vet vi det. Samma kväll så skedde en skjutning i Stockholm. Igår var det ytterliggare en skjutning så skiten fortsätter. Nästa gång är det en till bomb.
Citera
2021-09-30, 13:33
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Varför är det viktigt för dig att ”rädda” invandringsspåret?
Jag var lite ironisk.
Citera
2021-09-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
hur hittade du hans gamla namn?

Står i Sveriges Befolkning 1980. https://www.rotterbokhandeln.se/product.html/sveriges-befolkning
Citera
2021-09-30, 13:34
Medlem
Igår skrev jag att GM har tvist med hyresvärden. Jag fick rätt.

GM är född i Sverige 🇸🇪 svenskt namn.
Citera
2021-09-30, 13:36
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Igår skrev jag att GM har tvist med hyresvärden. Jag fick rätt.

GM är född i Sverige 🇸🇪 svenskt namn.

Ändå märkligt. Killen växte upp där och känner de äldre grannarna sedan 70-talet, de som bor kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in