2021-09-30, 13:37
Medlem
Venators avatar
Så anhållen i sin frånvaro och försvunnen... Det är inte precis väder att ligga och trycka i Änggårdsbergen. Han har heller ingen bil som det verkar. Svårt att inte fundera på möjligheten att han tagit sitt liv om han är skyldig...
Citera
2021-09-30, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Igår skrev jag att GM har tvist med hyresvärden. Jag fick rätt.

GM är född i Sverige 🇸🇪 svenskt namn.

Han har väl inte DNA testats, så vi vet var bombgenerna kommer ifrån.
Citera
2021-09-30, 13:38
Medlem
Nån bild på göken?
Citera
2021-09-30, 13:39
Medlem
Förmodligen har ML (GM) planerat fälla för polisen. Han har säkert automatvapen och fler bomberna gömda på annat ställe.

Det kommer bli bli ett blodigt avslut.
Citera
2021-09-30, 13:39
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Ändå märkligt. Killen växte upp där och känner de äldre grannarna sedan 70-talet, de som bor kvar.

Ja, snubben är född i Sverige, Mark Lorenz*n heter han, har säkert lekt där på gården som barn och kände alla äldre som bor i huset.

Snacka om att det brunnit i skallen på denne svennebanan. Jag tror inte att han är i livet just nu....
Citera
2021-09-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Absolut, han har dock ett mellannamn som antyder att han skulle kunna ha ett ursprung från Polen. Men skit i det, snubben är svennebanan och mellannamnet kan lika gärna komma från föräldrar som gillar någon av de kända historiska polacker som haft namnet.

Maciej Gumkowski bytte namn till Mark Lorentzon
Citera
2021-09-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ja, snubben är född i Sverige, Mark Lorenz*n heter han, har säkert lekt där på gården som barn och kände alla äldre som bor i huset.

Snacka om att det brunnit i skallen på denne svennebanan. Jag tror inte att han är i livet just nu....

Mark Maciej Lorentzon - "svennebanan"? Jo tjena!

Gumkowski

Utländsk härkomst. Som alltid.
Citera
2021-09-30, 13:43
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:

Jo. Så är det nog. Vet inte var han växte upp men man tänkte på honom som en helt vanlig svenne iofs.
Citera
2021-09-30, 13:43
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Mark Maciej. Polack. Invandrare från mammans sida.

Bruna eller ej. Alltid folk med utländsk härkomst som kaosar

maciej gumkowski

har bytt till ett svenskt namn i vuxen ålder
Citera
2021-09-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Mark Maciej Lorentzon - "svennebanan"? Jo tjena!

Gumkowski

Utländsk härkomst. Som alltid.
Född i Sverige för 50 år sedan är väl en svennebanan? Annars kan man säga att nästan alla har utländsk härkomst om man ska gå tillbaka flera generationer.
Citera
2021-09-30, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så de var inga blattar?

Fan lite pinsamt för flashback nu då :P
Egentligen inte. I ett välfärdssamhälle med god psykvård borde en sån här person tas omhand innan denne spränger ett hyreshus i luften. Men givet de stora hål i välfärdsnätet som de senaste decenniernas politik har åstadkommit så fanns ingen uppsökande verksamhet som fångade upp killen. Jag har en person i min närhet som borde få vård men där vården, myndigheter osv tittar bort så länge de orkar. Den närmaste familjen får bära bördan. Den dag familjen inte orkar eller kan så kommer garanterat saker att hända.
Citera
2021-09-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Annars kan man säga att nästan alla har utländsk härkomst om man ska gå tillbaka flera generationer.

Utländsk härkomst enligt SCB = en eller två av föräldrar födda utomlands..

Mannen har utländsk härkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in