Citat:
Ursprungligen postat av
Pinkwotz
Hur många friska personer i Sverige under 50 år har dött av Covid? Kan du ge mig den siffran? Jag känner inte en enda. Vill inte höra en massa anekdoter, utan cold hard facts. Vi snackar alltså om en superduperpandemi som stängt ner hela världen och fått idioter som du att kräva att vi alla ska låsa in oss och tvingas till skitliv. Så säg mig, hur många under dessa TVÅ ÅR. Det borde ju vara minst 300.000 med tanke på de drakoniska tvångslagar och skit som fascister som du förespråkar.
Du kallar mig idiot och fascist samtidigt ber du mig leta reda på upplysningar som du är intresserad av.
Är det då inte du som är idioten som inte ens vet vad du hittar denna infon?
Och du har mycket fel det är bra mycket mindre en 300 000 unga friska dom avlidit i covid i Sverige. Det har ju inte ens dött 300 000!
Men jag tänker vara snäll mot dig och lära dig hur du själv tar fram den slags infon du frågar efter.
Mer eller mindre alla unga, friska som avlidit i covid har gjort det på IVA.
SIR, Svenska Intensivvårdsregistret har fantastiskt detaljerad statistik på de som läggs in på IVA. Du kan se ålder om de avlidit om de varit vaccinerade och om de hade kända riskfaktorer. Samt mycket annat.
Använd denna länk
https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vtfstart
Ikonen på vänster sida: visa urval.
Det är där du gör dina urval, som enbart välja de utan riskfaktor och ålder m.m.
Blålinjen högt upp: rapporter- coronafall- rapporterade.
Här kan du välja om du vil se antal eller vaccinationsstatus m.m.
Om det är något du undrar fråga vem som i tråden. Jag tror alla här i tråden är vana att hitta information på SIR.