2021-09-28, 22:54
Avslutad
Någon som vet vad Kryptovalutaguiden.se är för något?
Såg sidan för första gången idag, sidan verkar inte länka till några källor över huvud taget, och synes drivas av endast en individ som jag inte ens är säker på är en autentisk person (men jag kan ha tokfel naturligtvis)?
Citera
2021-09-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Någon som vet vad Kryptovalutaguiden.se är för något?
Såg sidan för första gången idag, sidan verkar inte länka till några källor över huvud taget, och synes drivas av endast en individ som jag inte ens är säker på är en autentisk person (men jag kan ha tokfel naturligtvis)?

Kommer ihåg att jag hade ett nyfiket öga på Kryptovalutaguiden för något år sedan, då jag inte kunde förstå varför ingen hade satt upp en seriös svensk nyhetssida gällande krypto. Då såg den ut som skit och bestod av en blogg med lite innehåll, men nu ser jag att vederbörande har höjt standarden och verkar satsa lite mer seriöst.

Har själv haft ett intresse av att sätta upp en seriös svensk sajt om just krypto, då det givetvis med tiden finns bra pengar att tjäna på det. Men jag har inte tid, och varken behöver eller orkar sitta och harva på egen hand.

Iallafall, vet att personen bakom sajten har konto här på FB och gissningsvis även driver https://stockholmaffiliategroup.com/
Citera
2021-09-30, 12:00
Medlem
Leastons avatar
Bitcoin är ett steg närmare första ETF:en i vinter.
https://www.coindesk.com/policy/2021/09/29/gensler-reiterates-support-for-futures-based-bitcoin-etfs/

Känns nu oundvikligt att det inte godkänns tillslut va?
Citera
2021-09-30, 12:07
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bitcoin är ett steg närmare första ETF:en i vinter.
https://www.coindesk.com/policy/2021/09/29/gensler-reiterates-support-for-futures-based-bitcoin-etfs/

Känns nu oundvikligt att det inte godkänns tillslut va?
Förr eller senare, ja. Kan dock dröja. Känns som rätt mycket godtycke styr besluten.

Om vi inte får en ETF under Q4 och om inga Q3 kvartalsrapporter innehåller köp av btc så ser det mörkt ut på kort och mellanlång sikt. Vi behöver en boost som kickar igång spekulation.
Citera
2021-09-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Förr eller senare, ja. Kan dock dröja. Känns som rätt mycket godtycke styr besluten.

Om vi inte får en ETF under Q4 och om inga Q3 kvartalsrapporter innehåller köp av btc så ser det mörkt ut på kort och mellanlång sikt. Vi behöver en boost som kickar igång spekulation.

Tycker Bitcoin, tekniskt sett, ser riktigt motbjudande ut nu Bitcoins kurs
Citera
2021-09-30, 12:10
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novish123
På vilket sätt?
Citera
2021-09-30, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512

Tror det kan vara klokt att inte ha för höga förväntningar på krypto inom ett kortare spann, utan att det händer när det händer. Evolutionen är inte så mekaniskt självklar som många tycks tro. Dvs att vi ska upp till en topp nu i höst 2021 el vår 2022. Saker och ting kan mycket väl utveckla sig på ett helt annat vis.

Zooma ut, slappna av och ta profit när det går.
Citera
2021-10-01, 13:29
Medlem
📈 BTC rusar i dag från $44k till över 47k nu. Ser vi 50k+ före helgen är över? Några som köper mer nu? Jag är numera tveksam till 200k i år men 100k verkar fortfarande möjligt
Citera
2021-10-01, 13:35
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
📈 BTC rusar i dag från $44k till över 47k nu. Ser vi 50k+ före helgen är över? Några som köper mer nu? Jag är numera tveksam till 200k i år men 100k verkar fortfarande möjligt
Oktober är här. Time for take off!

Jag har köpt mer nu under dippen. Har inte mer fritt kapital att stoppa in. Tänkte sitta på händerna nu.

100k-150k i år. 300k nästa år.
Citera
2021-10-01, 13:53
Medlem
Såväl SHComp (Shanghai) och Hang Seng (Hong Kong) har ju tuffat på bra under dagen så där verkar ju en botten ha hittats; Evergrandedebaclet anses väl kunna lösas då på något vis. Janet Yellen har ju också meddelat att USA kan komma att få slut på pengar i mitten på månaden, så det är väl dags att trycka nya vilket såklart leder till köpyra för TradFi-dårarna.

Sammantaget: dags att köpa hard assets för cashen; buy bitcoin!

Edit: NYSE öppnar ju alldeles snart, så får vi en dubbelbotten på Daily så är all systems go - igen.
Senast redigerad av juniorobserver 2021-10-01 kl. 14:01.
Citera
2021-10-01, 13:58
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novish123

Det här inlägget åldrades inget vidare, sålde du dina bittar rakt i händerna på valarna?
Citera
2021-10-01, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Det här inlägget åldrades inget vidare, sålde du dina bittar rakt i händerna på valarna?

Välkomna till uptober mina damer och herrar. Tror ni vi sätter ett nytt ATH redan denna månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in