2021-09-30, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Oj, är du där fortfarande?

Hopplöst fall alltså.

COVID19 is a Hoax!

Vad då hoax? Det är en pandemi som slaktar gamla och sjuka, inte barn.

Det är bara gå in på SIR själv och dubbelkolla den siffran.

Filtrera på:
Period=2020+2021
Ålder: 2-29 år
Vårdresultat: Avliden
Riskgrupp: Ingen

Du kommer få tre stycken vårdtillfällen. En 22-åring och en 27-åring som dog i första vågen (när man slängde alla i respirator) och en 14-åring som dog i vintras.

Om du är ung och frisk ska du inte vara rädd för covid19. Du ska vara rädd för att pandemin lämnar ett samhälle efter sig som du inte vill växa upp i.
Citera
2021-09-30, 11:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vad då hoax? Det är en pandemi som slaktar gamla och sjuka, inte barn.

Det är bara gå in på SIR själv och dubbelkolla den siffran.

Filtrera på:
Period=2020+2021
Ålder: 2-29 år
Vårdresultat: Avliden
Riskgrupp: Ingen

Du kommer få tre stycken vårdtillfällen. En 22-åring och en 27-åring som dog i första vågen (när man slängde alla i respirator) och en 14-åring som dog i vintras.

Om du är ung och frisk ska du inte vara rädd för covid19. Du ska vara rädd för att pandemin lämnar ett samhälle efter sig som du inte vill växa upp i.
Även om det nu vore så vilket det inte är - COVID19 dödar betydligt fler och ännu fler genomgår hemska umbäranden och får långsiktiga konsekvenser - så är jag betydlig mer rädd för ett samhälle där vi låter våra äldre och de riskgrupper dö på det mest otrevligaste sättet.

Få se nu! Det finns visst ett ord för det.

Javisst, fascism! Där har vi det!
Citera
2021-09-30, 11:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Kanske inte 15 år innan den slutliga produkten.

Men om vi tar t.ex. HPV-vaccin, som är det senaste vaccinet i vaccinationsprogrammet. Det började man testa på djur i början av 90-talet, och det tog mer än 15 år innan det godkändes. Då hade man bland annat gjort 48-månaders longitudinella studier på kvinnor i sena tonåren.

Då pratar vi ändå om ett vaccin som ger ett livslångt skydd mot livmodercancer, som dödade hundratusentals kvinnor per år, och där man av medicinska skäl behövde vaccineras i ung ålder.
Jag håller inte riktigt med om tidsperspektiven.

2004 tror jag det var studien av det färdiga vaccinet i alla fall pågick.
Om man då testat olika vaccin på djur sedan 1990 så kan man ju jämföra det med att mRNA-vaccin också testats på djur sedan 1990.

2008 skrev SBU så här
Dagens vacciner mot humana papillomvirus, HPV, riktas mot två virustyper av de minst tretton HPV som kan ge cancer i livmoder*halsen. Forskningen visar att en allmän barnvaccination idag skulle ge ett visst skydd mot cellförändringar, men det är inte känt hur länge virusskyddet varar eller vilken effekt en allmän vaccination kan ha på sjukligheten i livmoderhalscancer. Cellprovskontroller är fortsatt viktiga oavsett vilket beslut som fattas om allmän HPV-vaccination, enligt en ny vetenskaplig granskning.
https://www.sbu.se/sv/pressmeddelanden/tidigare-pressmeddelanden/pressmeddelande-2008/hpv-vaccin-loftesrikt-men-nyttan-delvis-oklar/

2010 infördes vaccinet i vaccinationsprogrammet i Sverige.
Oklart om man då hade en aning om hur effektivt vaccinet var.

Först 2020 kunde man visa att HPV-vaccinet ger ett starkt skydd mot cancer i livmoderhalsen.
https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa1917338

Cancer är en sjukdom som utvecklas förhållandevis långsamt jämfört med corona/covid så av den anledningen bedömer jag att utvecklingstiden och testtiden blir väldigt lång eftersom en del av populationerna måste utveckla cancer, eller inte utveckla cancer, innan man vet om man är på rätt väg.

Jag kan hålla med om att många säkert hade känt det bättre om covid-vaccinen testats under längre tid, men frågan är hur många som känt det bättre att vänta i ett antal år på vaccinet?
Citera
2021-09-30, 11:23
Medlem
Citat:
Även om det nu vore så vilket det inte är - COVID19 dödar betydligt fler och ännu fler genomgår hemska umbäranden och får långsiktiga konsekvenser - så är jag betydlig mer rädd för ett samhälle där vi låter våra äldre och de riskgrupper dö på det mest otrevligaste sättet.

Öh, nej. Fascism är att ta ifrån andra människor deras rättigheter, för att du ska känna lite större trygghet när du åker buss.

Det finns ett vaccin nu för äldre och riskgrupper. Så man behöver inte oroa sig för att "äldre och riskgrupper ska dö på det mest otrevligaste sättet". Vaccinet skyddar riskgrupperna jättebra mot svår sjukdom.
Citera
2021-09-30, 11:26
Medlem
Citat:

Livslängden i Sverige har påverkats för första gången på länge i negativ riktning och jag skulle tro att en hel del konvalescenter får finna sig en förkortad livslängd med sämre livskvalitet för en del.
Det är den förväntade medellivslängden som troligtvis har förkortats enligt undersökningen som inte verkat ta hänsyn yill att Sverige de senaste åren tagit emot betydligt fler invandrare än våra grannar har!
Citera
2021-09-30, 11:29
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart det inte är skitsnack vilket även worldcount påpekar!
"Limited testing and challenges in the attribution of the cause of death means that the number of
confirmed deaths may not be an accurate count of the true number of deaths from COVID-19"
Den meningen visar ju inte att de Nordiska länderna har helt olika sätt att rapportera covid-dödsfall på som du påstår.

Jag håller med om att det kan vara svårt att jämföra rapporterade coviddödsfall i Afghanistan med Sverige och i sådana lägen brukar överdödlighet användas istället.

Överdödlighet kan användas även mellan de Nordiska länderna och resultatet blir att Sverige toppar dörsfallsligan.
Citera
2021-09-30, 11:36
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:

Du vet inte riktigt vad fascism är va ?
Det är du som står för fascismen här med dina idéer.
Citera
2021-09-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Tror du på det själv?

I så fall är det 0,05% som inte klara sig. Du kanske bor i Norge, Finland eller Danmark? I de länderna kan du ju komma undan med en sådan siffra. Men här i Sverige har det dött betydligt fler redan nu.

Jag vet 6 länder där det redan avlidit 0,3% av hela befolkningen. Men du kanske tänker att alla i de länderna har varit smittade redan 6 gånger?

Hur många friska personer i Sverige under 50 år har dött av Covid? Kan du ge mig den siffran? Jag känner inte en enda. Vill inte höra en massa anekdoter, utan cold hard facts. Vi snackar alltså om en superduperpandemi som stängt ner hela världen och fått idioter som du att kräva att vi alla ska låsa in oss och tvingas till skitliv. Så säg mig, hur många under dessa TVÅ ÅR. Det borde ju vara minst 300.000 med tanke på de drakoniska tvångslagar och skit som fascister som du förespråkar.
Citera
2021-09-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag håller inte riktigt med om tidsperspektiven.

2004 tror jag det var studien av det färdiga vaccinet i alla fall pågick.
Om man då testat olika vaccin på djur sedan 1990 så kan man ju jämföra det med att mRNA-vaccin också testats på djur sedan 1990.

2008 skrev SBU så här
Dagens vacciner mot humana papillomvirus, HPV, riktas mot två virustyper av de minst tretton HPV som kan ge cancer i livmoder*halsen. Forskningen visar att en allmän barnvaccination idag skulle ge ett visst skydd mot cellförändringar, men det är inte känt hur länge virusskyddet varar eller vilken effekt en allmän vaccination kan ha på sjukligheten i livmoderhalscancer. Cellprovskontroller är fortsatt viktiga oavsett vilket beslut som fattas om allmän HPV-vaccination, enligt en ny vetenskaplig granskning.
https://www.sbu.se/sv/pressmeddelanden/tidigare-pressmeddelanden/pressmeddelande-2008/hpv-vaccin-loftesrikt-men-nyttan-delvis-oklar/

2010 infördes vaccinet i vaccinationsprogrammet i Sverige.
Oklart om man då hade en aning om hur effektivt vaccinet var.

Först 2020 kunde man visa att HPV-vaccinet ger ett starkt skydd mot cancer i livmoderhalsen.
https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa1917338

Cancer är en sjukdom som utvecklas förhållandevis långsamt jämfört med corona/covid så av den anledningen bedömer jag att utvecklingstiden och testtiden blir väldigt lång eftersom en del av populationerna måste utveckla cancer, eller inte utveckla cancer, innan man vet om man är på rätt väg.

Jag kan hålla med om att många säkert hade känt det bättre om covid-vaccinen testats under längre tid, men frågan är hur många som känt det bättre att vänta i ett antal år på vaccinet?
Det är inte vaccin mot cancern, utan mot den kroniska könssjukdomen som ger cancer. Därför behöver man vaccinera helst innan sexdebut, så att man är skyddat mot HPV. Man kände sig ganska säker på att viruset orsakade cancern, och man hade säkerhetstestat vaccinet under längre tid, vilket är det viktiga.

Det går inte heller att säga att "mRNA-vaccin" har studerats i 15 år, för att man kom på teknologin för 15 år sen. Andra vaccinteknologier har ju studerats i 100 år. Det betyder inte att man har 100 års säkerhetsdata att luta sig emot.

Alla vacciner är olika. Vaccinets syfte är att orsaka permanenta förändringar i immunförsvaret, och vad den förändringen är beror helt på vad man vaccinerar med/mot. Tidigare studier på mRNA-vaccin är kanske tillräckliga för att man inte ska känna sig orolig för kemikalieförgiftning av vaccinets innehållsförteckning. Men ingen har ju en susning om ifall de här förändringarna av immunförsvaret är bra eller dåliga på lång sikt.

Det hade varit ett helt annat läge om 1% av barnen dog. Men när det bokstavligen är en på miljonen som avlider så finns det ingen anledning att stressa fram ett sånt här beslut. De här barnen har 80 år på sig att vaccinera sig mot covid.
Citera
2021-09-30, 11:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hört talas om isolerat folk på öar, där det är rena massmordet att kliva i land eftersom de inte blivit utsatta för dina virus och bakterier tidigare? Det är det som de med kompetens i ämnet åsyftar med flockimmunitet. Det är inget ”experiment” utanför dina vanföreställningar, utan ren vetenskaplig fakta om hur vårat geniala immunförsvar fungerar. Med ålder och trötthet börjar det fungera lite sämre. Likaså om allmänhälsan är försvagad av andra sjukdomar eller av vanskötsel. Därför bör vi skydda dessa. Att tro att det är vettigt att hela befolkningen ska vara beroende av ett syntetiskt immunförsvar är vansinne. Det vet Tegnell. Tyvärr har han haft lite övertro till befolkningens förmåga att använda sitt egna intellekt bara när han har kommunicerat. Samtidigt som media har sitt eget incitament att hålla skräcken vid liv. Och läkemedelsindustrin sitt.

/Vaccinerad

Ingen fåraherde med sina sinnen i fullt bruk sparkar in ett vildsvin med svininfluensa i sin grisflock för att uppnå flockimmunitet, då har man nämligen inga grisar kvar. Det finns folk som bor på öar där det är förbjudet för oss andra att kliva iland, och skulle vi vara dumma nog att försöka så ser vi snart ut som ett piggsvin genomborrade av pilar och sparkas resolut tillbaka i havet. Hela befolkningen är redan beroende av exempelvis MPR-vaccinen.
Citera
2021-09-30, 11:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tragikomiskt att du kallar flockimmunitet ett experiment när det är just flockimmunitet som hjälpt människan genom årtusenden medan vaccinexperiment ger ett trubbigt och ojämnt skydd.

Man låter inte ett okänt virus skölja över sin befolkning om man har möjlighet att stoppa det med exempelvis så enkla medel som karantän. Det är en gammal beprövad kunskap som Tegnell gav blanka fan i. Norrmännen använde det, bara att jämföra våra dödstal så ser du misslyckandet. Men man ser vad man vill se.
Citera
2021-09-30, 11:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det hade varit ett helt annat läge om 1% av barnen dog. Men när det bokstavligen är en på miljonen som avlider så finns det ingen anledning att stressa fram ett sånt här beslut. De här barnen har 80 år på sig att vaccinera sig mot covid.

Det kan finnas andra anledningar. Röda hund ger bältros många år efter att man insjuknat. Det finns andra sjukdomar med okända orsaker som vi misstänker kommer från virus men vi inte vet vilka. Vi vet att SARS-CoV-2 kan koda om DNAt och därmed arvsmassan i åtminstone infekterade män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in