Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Du har fortfarande inte uppfattat hur begrepoet mortality rate bör användas märker jag, trots att detta diskuterats många hånger.
Fast det har ju ingen betydelse hur du använder begreppet för det är fortfarande ett par hundra miljoner bekräftat smittade i covid och cirka fem miljoner bekräftat döda i covid-19.
Med tanke på att det dör cirka 50 miljoner människor varje år har det ju ingen betydelse att fem miljoner människor dör i covid-19.
Vi har konstaterat sedan länge att du är dum i huvudet.
Du kan inte heller ta till dig hur Mortality Rate ska beräknas. Jag har brutit ned den så enkla ekvationen till lågstadienivå men inte ens det hjälpte... du kanske är duktig i något annat men matematik och logik är inte dina starka sidor.
Självklart har jag hänvisat till officiella källor med formler... utan att det lyckats tränga igenom din tjocka skalle.
Dessutom justerar vi till dina siffror lite så de blir rätt
1. ca 60 Miljoner dör årligen inte 50 M (ja jag vet att du tycker de inte spelar så stor roll men det är trots allt en diff på ca 20%)
2. ca 4.55 M har dött med C19 inte 5 M.. återigen en diff på hela 10%
https://www.theworldcounts.com/populations/world/deaths
"3: Lower respiratory infections (3.2 percent)
Lower respiratory infections is a range of conditions that include pneumonia (infection of the lungs) as well as infections in the airways such as acute bronchitis and influenza. "
Då vi lyckats med konststycket att "utrota" influensa förra året så kan du själv dra dina slutsatser kring C19 mortalitet... jag har mina klara för mig.