Han var väl fotbojad till både LenaW och Hanna.
De kontrollerade honom kanske ?
Gissar kvinnorna var betydligt smartare än honom.
Vad menar du exakt med att ”kvinnorna var smartare än honom” och”kontrollerade” honom?
Om detta ens varit i närheten av sanningen hade Lena levt idag….
Med det skrivet säger jag inte att Lena var ”osmart” - tvärtom! Men detta öde hade hon nog inte tänkt sig 😳.
Vad gäller HD så kan nog dom flesta sunda människor inse att hon inte är så oskyldig som flera verkar för att hon ska vara!
Jag är 100 % övertygad om att HD är 100 % medskyldig och delaktig i mordet på Lena och personligen tror jag att SD:s egna val att ”ta sig av daga” mycket var för att ”skydda Hanna” så att deras gemensamma barn inte skulle bli ”helt föräldralösa” i framtiden (en förälder död, den andra - HD - inlåst på livstid)…..
Jag håller med i allt.
Triangeldramat som han startat
växte till något så stort att han inte längre kunde bemästra det.
Och ja, han upplevs både som naiv och med extrem övertro, som hos ett barn.
Som tror han vet allt
men som omöjligt har förmågan till helhetsförståelsen.
Som också tror han äger...
Samtidigt van att få som han vill.
På ena eller andra sättet.
De spelkort han har, har han lärt sig spela väl med.
Problemet är att många kort i kortleken saknas....
Det blev för komplicerat. Komplext.
Bra metafor med kortleken (mobilen skrev korkeken, haha!)
Han är extremt naiv i vissa lägen, rent korkad, och blir som sagt arrogant förnärmad i nästa andetag. Den inre hjälten med superkoll får sig nog en törn. Han kan inte alls bedöma vad som försiggår på på ett mer emotionellt eller interpersonellt plan, det ses väldigt väl då han var chef.
Han tycks tro att universum roterar kring hans egen navel.
Han är bekymrad över HD och snokar enligt sedvanlig rutin, men verkar förvånas att hon är så storsint och tycker hon borde ha gjort en Lorena Bobbitt.
JS ser han snudd som en kompanjon som tar hand om hennes psykiska välbefinnande både före och efter mordet.
Att han pushar HDs "vänskap" med JS tror jag beror på hans egen otrohetshistorik i kombination med hur HD framställer att JS bara är en vän. Han förefaller ha köpt det hon säger med hull och hår.
Han är van att bestämma, men är osedvanligt laidback ang just JS.
JS: "Stefan har påtalat att han förstått att kontakten mellan J och Hanna varit viktig och uppmanat Hanna att fortsätta kontakten."
Föga troligt att han vill uppmuntra, han verkar köra nåt plus minus noll, att det nog jämnar ut sig mer på skuldkontot? Hans försök att återställa nån sorts ekvilibrium.
Han till och med synkar åt HD så barnen inte ska se JS:
"Stefan har vetat om att de är vänner efter separationen. T.ex. pratade Stefan och Hanna på telefon när de var på eventet under lakritsdagen och synkade när han kom med barnen så att de inte skulle springa på varandra." Ab 150
Han är som sagt helt uppe i huvudet , en stelbent analytiker. Känslor, helhetsbedömning och läsa av människor är inte hans cup of tea.
Hjärnhalvorna verkar bråka mer än samverka när han processar intryck.
Senast redigerad av develi 2021-09-30 kl. 01:34.
Ja för risken fanns att hon skulle ta livet av sig. Men frågan är om han hade inlett relationen med LW även om HD var frisk?:
Nu blev det SD istället som tog livet av sig när HD kunde klara sig själv s a s.
En hypotetisk fråga?
När HD var opasslig i sängen vid höggravid med andra barnet flirta han med brudar på dykarklubben efter sex. HD var endast opasslig i sängen med frisk i övrigt,
■ 1: ) Ja i min bok VET hon - därför beter hon sig som hon gör i förhören, vägrar i oroande stor utsträckning att ens besvara frågor.
■ ”Det tänker inte jag kommentera”,
■ ”Jag tänker inte säga nåt mer”.
■ Citerar även Malin.Nilsson: ” (skrattar), (skrattar till), (fnissar), (suckar), (fnyser), följt av hånfulla svar.”
■ Huruvida hon var närvarande vid mordet, nja...men hon har hjälpt till med undanröjandet av blodspår efteråt.
■ Möjligen andra saker tvätt av kläder ettc.
■ Att hon är inblandad på något sätt tycker jag blir allt tydligare allteftersom materialet i FUP plöjs igenom.
■ Ja det var sannerligen ett bra namn ”Golvbrunns-Hanna”.
Kanske starta egen städfirma om det blir för stressigt på USÖ?
Nej jag skojar inte. Hon verkar ju vara särdeles noggrant iallafall...
■ 1: ) Ja, då står det skrivet med samma text i både din och min bok.
■ Yodísan HD:s tidigare beteenden genom de olika gjorda polisförhören, talade sitt tydliga klarspråk.
■ Att Yodísan HD var inblandad i mordet på sin rival L*na Wesstr*m råder det ingen som helst tvivel om, det finns en hel del som pekar på att hon varit sin Yodánske Riddare St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.
■ Absolut var Yodísan HD sin Yodánske Riddare SD behjälplig då hon bland annat under Fredagen den 25 Maj 2018 tokskurade husets golvbrunn för att sålunda undanröja blodspår, detta under tiden som Páter SOA toksotade St*fan Davidss*n:s skorsten.
■ Ja, "Golvbrunns-H*nna tyckte jag var ett bra namn på just denna mycket märkliga och säregna kvinna.
■ Det är nog väldigt troligt att Yodísan HD även hjälpt sin Yodánske Riddare SD med att ha tvättat en del av hans klädesplagg samt mycket mer därtill.
■ Den som agerar mest onormalt av alla i tiden inför mordet och efteråt, är utan tvekan Hanna. Hon höjer insatsen och sitter med trumf, snart skrattar hon hela vägen till banken
■ Kan man tänka sig att Yodinnan HD hade ett starkt begär efter hämnd ?
■ Enligt ovan skrivet: Om så var fallet, kan man då tänka sig att L*na Wesstr*m aldrig hade bragts, om livet, om inte❗Yodinnan HD varit så hämndlysten ?
■ Det är klart som korvspad att inte ens hovrätten utesluter att Stefan hade en medhjälpare.
■ 1: ) Jag förstår inte varför HDs uppenbart märkliga beteende samt vetskap, om Lenas försvinnande, ska tonas ner?
■ 1: ) Ja, det är ytterst märkligt rent ut sagt att flera av trådens medlemmar total-ignorerar H*nna Davidss*n som en tidigare medbrottsling till sin Yodánske Riddare St*fan Davidss*n.
Jag lägger mig i lite som vanligt....
Ja jag håller med dig.
Och poängteras kan återigen göras att S INTE trodde H visste om den fortsatta relationen.
Därför är det ett hot!
Som du sagt flera gånger nu.
Han vet inte om att hon misstänker!
Och likaväl som han TROR att H är ovetandes så har han också svårt att TRO att H har inlett en sexuell relation med JS.
Han har också svårt att TRO att L har sexuella relationer.
Han blev upprörd när folk påstod det...
Så han är naiv mitt i allt. Eller har en extrem övertro på sig själv och sin betydelse!
Men han har börjat fatta nu att saker glider ur händerna och det behövs en snabb åtgärd.
L har hotat med att avslöja ALLT för H om han reser!!!
Det sa hon direkt till honom!
Och han fick en sista chans 2017 av H och får hon nu veta ALLT som hänt efter det
jaa då är det en gång för alla KÖRT.....
Därav är läget HÖGST akut.
Att han sedan inte kan förutse konsekvenserna i flera led, det kan inte hjälpas!
Han var utöver sin problematik sönderstressad mentalt.
Det går inte att förvänta sig att han skulle agera smartare än så.
Han har inte förmågan till överskådlig överblick, är min tro.
Fetade. Då är frågan varför SD berättar om relationen för HD strax efter deadline? Alltså när de sitter på planet.
Jag pratar om motiv till mordet pga av ett mångårigt triangeldrama.
Inte helgen innan.
Om du inte begriper motiv föreslår jag att du läser den delen i hovrättsdomen som bas och ser mina citat som ytterligare komplement med uppgifter från vittnen.
Resten ses via LW själv. Att avslöja nåt vore ren katastrof för SD och hon skrattar åt hans naivitet vad det beträffar HDs relation till JS.
Tyvärr missbedömer hon att hon fortfarande är ett hett ämne för HD, som orsak till skilsmässan tex.
Det är ju just det som det INTE är.
SD har hybris, tror han är smartare än sina kvinnor och de facto backar han ur det hela och LWs sms ses via aktuell förundersökning.
I hans värld hade nog en Fu gällt skumma män.
Han är som sagt ingen mastermind. Även om han gärna vill tro det.
HD vet om kontakt men inte vidden av den ang allt sex. Vilket SD är väldigt oroad över.
För att återgå till motiv.
Men om det är ”katastrof” varför berättar SD ändå för HD vid denna deadline som är så fasligt bråttom hon ska dö vid?
Och hela mordet avslöjar ju relationen. Även om polisen inte skulle ägna SD en sekunds misstanke så lär ju polisen gå igenom hennes datorer och mobiler och annat om de istället misstänker några Mållgans?
Fetade. Då är frågan varför SD berättar om relationen för HD strax efter deadline? Alltså när de sitter på planet.
Efter att SD blev kallad till sitt 2:a förhör står han utanför polishuset och HD frågar när han sist hade kontakt med LW, SD svar var något liknande, sent igår och som jag uppfattade det kontakter ang burkar som var FTF, raderar löpande.
Efter det förhöret blev det nog mer allvar för SD, han blev av med telefonen och kvarhållen ganska länge. Kanske började han förstå att inringningen ang Mållgår inte skulle hjälpa fullt ut och att polisen var nog inte klara med honom när de väl gått igenom hans telefon.
Att sen SD/HD valde att inte ta in på det förbeställda hotellet, inte pratar om LW i bilen på väg upp till Arl (enl HD) vill nog HD gärna ha en förklaring till (även om hon i förhör säger sig inte vilja veta något).
SD berättar kanske att de fortsatt träffas utanför geo då han inser att mycket kommer att komma fram vad tiden lider i undersökningen. Tror att SD fick ta skeden i vacker hand och berättade lite för HD så skonsamt som möjligt.
Hade jag varit HD hade jag tjatat hål i huvudet på SD med frågor, vad sa de i förhöret, varför blev du inkallad igen (och så länge), spekulationer var LW befinner sig mm.
Någonstans mellan 23:08:00- 00:07:40, 11-12/5 borde SD och Lena ha haft kontakt på nytt.
23:24:34- 23:54:53 Pratar Lena med JJ, Lena säger under samtalet att hon är i badrummet och avslutar samtalet med att hon ska bara logga lite till och sedan gå och lägga sig.
Det är en hel timme som hon är hemma. Hon är uppe i badrummet vid 23:24 och ska borsta tänderna och smörja ansiktet när hon pratar med JJ i en halvtimme. I samtalet säger hon till JJ både när hon börjar samtalet och vid slutet av samtalet ( 23:54:53) att hon ska snart lägga sig.
22:41:00 ca tid Lämnar Lena bostaden
22:44:01 ringer JJ till Lena, varaktighet i 00:00:06 (sex sekunder)tills det
22:44:01 vidarekopplas
Lena går en runda kring Vivallaskogen/ Vivallaringen/Vivallaskolan, sedan går Lena via skogen och gångvägen till Fågelbärsgatan och hemåt
22:54:00 ca tid står Lena vid Vivlallaskolan
23:04:44- 23:07:37 chattar Lena med Norgegänget (JH och RN
23:08:00 ca tid är Lena hemma igen
Man undrar om det är en undanmanöver, eller om hon strax efter att de har lagt på, får kontakt med SD, eftersom hon ger sig ut på nytt efter att ha varit hemma en timme.
För rent logiskt, det verkar ju bra mycket av en chansning att gå ut på måfå till Fågelbärsgatan igen då. Där stannar hon ju inte länge, bara två minuter mellan 00:08- 00:10, då hon messar Hallå till SD.
Sammanalagt är hon bara ute i ca 8 minuter med promenad till och från Fågelbärsgatan och hem.
00:07:40 ca tid Lämnar Lena bostaden igen, går längs Fågelbärsgatan
00:08:00 ca tid står Lena vid Fågelbärsgatan
00:08:54 sms från Lena - SD Hallå
00:08:54 sms från Lena - SD Hallå
00:08:55 sms från Lena - SD Hallå
00:09:00- 00:10:00 står Lena kvar på Fågelbärsgatan
00:11:28 är Lena på väg hem igen
00:15:52 är Lena hemma
00:32:23 ringer SD 11414
00:34:26 ringer SD 112
Det som är knepigt är att SDs hemmamast kan täcka stora områden som vi inget vet om.
Vad man kan se är att SD är uppkopplad till hemmamaten Varbergag Varbergag 161 NO, 60° på kvällen från tidigare på kvällen och även vid 00:08 när Lena messa Hallå. Det behöver ju inte betyda att han är hemma då.
Däremot är det tyst på SD från 22:30:02, då SD SD haft kontakt med flera, varav J*ani är den som är sist. Sedan kommer flera olika medelanden, utan svar från SD fram till 23:10:46. Först då svarar SD J*ani.
Så 22:30- 23:10 verkar iaf SD tillräckligt upptagen för att inte svara någon av de som han har fått mess från.
Om man lägger in SD i tidslinjen:
22:30:02 SD sitsa mess till J*ni fram till 23.10
22:41:00 ca tid Lämnar Lena bostaden
22:44:01 ringer JJ till Lena, varaktighet i 00:00:06 (sex sekunder)tills det
22:44:01 vidarekopplas
Lena går en runda kring Vivallaskogen/ Vivallaringen/Vivallaskolan, sedan går Lena via skogen och gångvägen till Fågelbärsgatan och hemåt
22:54:00 ca tid står Lena vid Vivlallaskolan
23:04:44- 23:07:37 chattar Lena med Norgegänget (JH och RN
23:08:00 ca tid är Lena hemma igen
23:10: 46 SD messar J*ani efter 40 minuters "tystnad".
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------
Vad händer här, vad gör SD mellan 22:30- 23:10?
För SD ringer ju inte till polisen förrän 00:32.
Det är ju hela 1 timme och 20 minuter efter SDs "tystnad".
Kunde inte låta bli att skratta lite mitt i all bedrövelse!
De ska vara vuxna människor och man ska behöva fundera på att de har något fuffens för sig för att de är borta från nätet i mer än en minut eller två! Hur f.n orkar dessa personer som dessutom ska hinna vara föräldrar!