2021-09-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så du menar att motivet till mordet är att SD tror att LW ska avslöja otroheten för HD (som redan vet om den)?

Och i och med mordet så påskyndar han det förloppet att detta avslöjas med tanke på prat på flyg och i förhör.
Var inte tanken från SD att det helst skulle mörkas och inte avslöjas?
Alltså inte bli riksnyhet.

Det är pga ocanstående jag inte får ihop logiken bakom motivet ”inte avslöja relationen med LW”.

Hanna har säkert någon hållhake på honom.

Han klarar säkert inte heller en diskussion. Tror ju själv att han är så smart och att Hanna inte genomskådar att han inte avslutat relationen. Det tror jag stressar honom.
Citera
2021-09-29, 22:12
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Hanna har säkert någon hållhake på honom.

Han klarar säkert inte heller en diskussion. Tror ju själv att han är så smart och att Hanna inte genomskådar att han inte avslutat relationen. Det tror jag stressar honom.
Han var väl fotbojad till både LenaW och Hanna.
De kontrollerade honom kanske ?
Gissar kvinnorna var betydligt smartare än honom.
Citera
2021-09-29, 22:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Så du menar att motivet till mordet är att SD tror att LW ska avslöja otroheten för HD (som redan vet om den)?

Och i och med mordet så påskyndar han det förloppet att detta avslöjas med tanke på prat på flyg och i förhör.
Var inte tanken från SD att det helst skulle mörkas och inte avslöjas?
Alltså inte bli riksnyhet.

Det är pga ocanstående jag inte får ihop logiken bakom motivet ”inte avslöja relationen med LW”.
Tror?
Det hovrar en konstant hotbild över stressade SD på den fronten. Om det så är enbart är i hans hjärna och det aldrig skulle bli iscensatt.

Han är väldigt bekymrad om allt sex ska avslöjas relaterat till HDs brist på tillit.
Den har liksom tilltagit och han ligger knappast bättre till efter hon tar ut skilsmässa.

LW i sin tur tror inte att skilsmässan öht beror på henne och båda fortsätter att dölja deras relation inför HD.
Trots att de likaväl hade kunnat ha öppna kort så fortsätter det i samma gamla hjulspår.

Detta väldiga avslöjande på planet, som inte inkluderar detaljer om sex utan snarare att de haft fortsatt kontakt, handlade om, enligt HD alias jag-vill-inte-veta-mer, att SD ville lätta sitt hjärta.
Hon måtte ha tyckt han var smått patetisk att han vill bikta sig och nå den absoluta nollpunkten som han misslyckades med 2017.
För enligt hennes väninna CH vet hon redan.

"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen.
Hanna visste dock inte om det var för geocaching eller sex, hon ville inte veta."

(Ab 149)

Skeva SD med emotionella störningar såg det nog som det ultimata sättet att visa kärlek på. Att han valt drömkvinnan han vill bli gammal med vill säga.

Tillbakablick.

Före 2017
Innan 2017 vet HD om otroheten men beskriver i förhör att hon inte tog tag i det hela pga hennes psykiska tillstånd. Hon behöver dock samla bevis och dra i huvudet på stönbocken.
Det samma beskriver väninnan CH:
"Under sin sjukdomstid orkade Hanna inte ta tag misstankar om Stefans otrohet, hon orkade inte konfrontera honom, han fick göra som han ville. Hon förstod och misstänkte, men hon ville ha tryggheten med sitt hem för barnen skull och ekonomin. Hanna misstänkte att Stefan och Lena låg med varandra, det var ganska uppenbart."

2018
Sen vet hon om fortsatt kontakt vilket är en orsak till skilsmässa. Beskrivs av JG, JS och hennes chef.
CH säger också följande:
" Hanna märkte att Stefan fortsatta smussla med konakten med Lena."
" Strax innan skilsmässan, kanske hösten -17 var Hanna ledsen över att relationen mellan Lena och Stefan inte tog slut."

Efter skilsmässan är det likadant som sagt.
Senast redigerad av develi 2021-09-29 kl. 22:17.
Citera
2021-09-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror?
Det hovrar en konstant hotbild över stressade SD på den fronten. Om det så är enbart är i hans hjärna och det aldrig skulle bli iscensatt.

Han är väldigt bekymrad om allt sex ska avslöjas relaterat till HDs brist på tillit.
Den har liksom tilltagit och han ligger knappast bättre till efter hon tar ut skilsmässa.

LW i sin tur tror inte att skilsmässan öht beror på henne och båda fortsätter att dölja deras relation inför HD.
Trots att de likaväl hade kunnat ha öppna kort så fortsätter det i samma gamla hjulspår.

Detta väldiga avslöjande på planet, som inte inkluderar detaljer om sex utan snarare att de haft fortsatt kontakt, handlade om, enligt HD alias jag-vill-inte-veta-mer, att SD ville lätta sitt hjärta.
Hon måtte ha tyckt han var smått patetisk att han vill bikta sig och nå den absoluta nollpunkten som han misslyckades med 2017.
För enligt hennes väninna CH vet hon redan.

"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen.
Hanna visste dock inte om det var för geocaching eller sex, hon ville inte veta."

(Ab 149)

Skeva SD med emotionella störningar såg det nog som det ultimata sättet att visa kärlek på. Att han valt drömkvinnan han vill bli gammal med vill säga.

Tillbakablick.

Före 2017
Innan 2017 vet HD om otroheten men beskriver i förhör att hon inte tog tag i det hela pga hennes psykiska tillstånd. Hon behöver dock samla bevis och dra i huvudet på stönbocken.
Det samma beskriver väninnan CH:
"Under sin sjukdomstid orkade Hanna inte ta tag misstankar om Stefans otrohet, hon orkade inte konfrontera honom, han fick göra som han ville. Hon förstod och misstänkte, men hon ville ha tryggheten med sitt hem för barnen skull och ekonomin. Hanna misstänkte att Stefan och Lena låg med varandra, det var ganska uppenbart."

2018
Sen vet hon om fortsatt kontakt vilket är en orsak till skilsmässa. Beskrivs av JG, JS och hennes chef.
CH säger också följande:
" Hanna märkte att Stefan fortsatta smussla med konakten med Lena."
" Strax innan skilsmässan, kanske hösten -17 var Hanna ledsen över att relationen mellan Lena och Stefan inte tog slut."

Efter skilsmässan är det likadant som sagt.

Ok så SD vet inte att HD vet om fortsatt relation med LW.
Han vill att det ska förbli hemligt för HD.
Därför slår han ihjäl älskarinnan LW.
Och hoppas på att några Mållgans ska få skulden?

Och planen är att han döljer mordet genom att bl.a glömma mobilen.
Som han sen använder för att radera Telegram mellan två polisförhör inkl skriva över minnet med nästan 1000 bilder.

Han ringer in polisen till brottsområdet för att dölja tänkta mordet 11/5, huvudplanen, och på så sätt den fortsatta relationen.

Samtidigt som den han vill mörda, som han har en fortsatt hemlig relation med, alltså LW, står och lämnar digitala spår (hallå,hallå SMS) som kopplas till hans person då ihop med samtalet till polisen.

Vilken bra planering!

Aj aj huvudplanen för att dölja fortsatt relation gick si så där 11/5.

Lika bra att göra ett nytt försök nu när hans ”deadline”, alltså avresan till USA närmar sig.

För ingen la väl märke till första försöket? Ja förutom hovrätten som senare fyllde hela domen med indicier från 11/5. Inte.

Och sen toppar han det med att inleda drömresan med drömkvinnan genom att ändå avslöja fortsatt relation med LW. På flygplanet!

Varför då så himla bråttom innan resan att mörda för att fortsatt relation inte skulle avslöjas om han berättar för HD (som redan vet, gäsp, kom med nåt nytt) så snart denna deadline det pratas om precis har passerats?

Han räknar med att inte bli misstänkt.
Han räknar med att LW inte pratat med någon om fortsatt relation.

Tack vare hans ”planering” för att inte avslöja fortsatt relation med LW så lyckas han få HD, som han vill dölja detta för, häktad för mord och han själv tar livet av sig som en följd av detta försök till döljande.

Det är ju tragikomik på högsta nivå hur väl hans döljande av fortsatt relation med LW föll ut.
Den det helt plötsligt blev så bråttom med att dölja.
Citera
2021-09-29, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok så SD vet inte att HD vet om fortsatt relation med LW.
Han vill att det ska förbli hemligt för HD.
Därför slår han ihjäl älskarinnan LW.
Och hoppas på att några Mållgans ska få skulden?
Jag pratar om motiv till mordet pga av ett mångårigt triangeldrama.
Inte helgen innan.

Om du inte begriper motiv föreslår jag att du läser den delen i hovrättsdomen som bas och ser mina citat som ytterligare komplement med uppgifter från vittnen.
Resten ses via LW själv. Att avslöja nåt vore ren katastrof för SD och hon skrattar åt hans naivitet vad det beträffar HDs relation till JS.
Tyvärr missbedömer hon att hon fortfarande är ett hett ämne för HD, som orsak till skilsmässan tex.
Citat:
Och planen är att han döljer mordet genom att bl.a glömma mobilen.
Som han sen använder för att radera Telegram mellan två polisförhör inkl skriva över minnet med nästan 1000 bilder.

Han ringer in polisen till brottsområdet för att dölja tänkta mordet 11/5, huvudplanen, och på så sätt den fortsatta relationen.

Samtidigt som den han vill mörda, som han har en fortsatt hemlig relation med, alltså LW, står och lämnar digitala spår (hallå,hallå SMS) som kopplas till hans person då ihop med samtalet till polisen.

Vilken bra planering!
Aj aj huvudplanen för att dölja fortsatt relation gick si så där 11/5.
Det är ju just det som det INTE är.
SD har hybris, tror han är smartare än sina kvinnor och de facto backar han ur det hela och LWs sms ses via aktuell förundersökning.
I hans värld hade nog en Fu gällt skumma män.

Han är som sagt ingen mastermind. Även om han gärna vill tro det.

HD vet om kontakt men inte vidden av den ang allt sex. Vilket SD är väldigt oroad över.
För att återgå till motiv.
Senast redigerad av develi 2021-09-29 kl. 22:55.
Citera
2021-09-29, 23:26
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Jag pratar om motiv till mordet pga av ett mångårigt triangeldrama.
Inte helgen innan.

Om du inte begriper motiv föreslår jag att du läser den delen i hovrättsdomen som bas och ser mina citat som ytterligare komplement med uppgifter från vittnen.
Resten ses via LW själv. Att avslöja nåt vore ren katastrof för SD och hon skrattar åt hans naivitet vad det beträffar HDs relation till JS.
Tyvärr missbedömer hon att hon fortfarande är ett hett ämne för HD, som orsak till skilsmässan tex.

Det är ju just det som det INTE är.
SD har hybris, tror han är smartare än sina kvinnor och de facto backar han ur det hela och LWs sms ses via aktuell förundersökning.
I hans värld hade nog en Fu gällt skumma män.

Han är som sagt ingen mastermind. Även om han gärna vill tro det.

HD vet om kontakt men inte vidden av den ang allt sex. Vilket SD är väldigt oroad över.
För att återgå till motiv.

Jag lägger mig i lite som vanligt....
Ja jag håller med dig.

Och poängteras kan återigen göras att S INTE trodde H visste om den fortsatta relationen.
Därför är det ett hot!
Som du sagt flera gånger nu.
Han vet inte om att hon misstänker!

Och likaväl som han TROR att H är ovetandes så har han också svårt att TRO att H har inlett en sexuell relation med JS.
Han har också svårt att TRO att L har sexuella relationer.
Han blev upprörd när folk påstod det...

Så han är naiv mitt i allt. Eller har en extrem övertro på sig själv och sin betydelse!

Men han har börjat fatta nu att saker glider ur händerna och det behövs en snabb åtgärd.

L har hotat med att avslöja ALLT för H om han reser!!!
Det sa hon direkt till honom!

Och han fick en sista chans 2017 av H och får hon nu veta ALLT som hänt efter det
jaa då är det en gång för alla KÖRT.....
Därav är läget HÖGST akut.

Att han sedan inte kan förutse konsekvenserna i flera led, det kan inte hjälpas!
Han var utöver sin problematik sönderstressad mentalt.
Det går inte att förvänta sig att han skulle agera smartare än så.
Han har inte förmågan till överskådlig överblick, är min tro.
Citera
2021-09-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ja för risken fanns att hon skulle ta livet av sig.
Men frågan är om han hade inlett relationen med LW även om HD var frisk?

Nu blev det SD istället som tog livet av sig när HD kunde klara sig själv s a s.
Han betedde sig sliskigt mot tjejer i dykklubben, det var innan HD blev psyksjuk
Citera
2021-09-29, 23:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag lägger mig i lite som vanligt....
Ja jag håller med dig.

Och poängteras kan återigen göras att S INTE trodde H visste om den fortsatta relationen.
Därför är det ett hot!
Som du sagt flera gånger nu.
Han vet inte om att hon misstänker!

Och likaväl som han TROR att H är ovetandes så har han också svårt att TRO att H har inlett en sexuell relation med JS.
Han har också svårt att TRO att L har sexuella relationer.
Han blev upprörd när folk påstod det...

Så han är naiv mitt i allt. Eller har en extrem övertro på sig själv och sin betydelse!

Men han har börjat fatta nu att saker glider ur händerna och det behövs en snabb åtgärd.

L har hotat med att avslöja ALLT för H om han reser!!!
Det sa hon direkt till honom!

Och han fick en sista chans 2017 av H och får hon nu veta ALLT som hänt efter det
jaa då är det en gång för alla KÖRT.....
Därav är läget HÖGST akut.

Att han sedan inte kan förutse konsekvenserna i flera led, det kan inte hjälpas!
Han var utöver sin problematik sönderstressad mentalt.
Det går inte att förvänta sig att han skulle agera smartare än så.
Han har inte förmågan till överskådlig överblick, är min tro.
Tack, det är precis så jag menar.

Kombinationen av hans störda personlighet, otrohetshistoriken och aktuell situation gör honom hyperstressad över att tillitkontot ska dräneras helt om LW berättar vidden av fortsatt kontakt.

Han är intelligent per IQ men han saknar vitala delar som berör bedömning och han är emotionellt sett en tragedi.
Han TROR en jäkla massa i den fyrkantiga världen, men hans perception är ut i det blå och slutsatser/resultat blir därefter.

Tillägg:
De här meningarna är väldigt intressanta, för han uppvisar både ock:
Citat:
Senast redigerad av develi 2021-09-29 kl. 23:49.
Citera
2021-09-29, 23:40
Medlem
Citat:
Vem är den där "annan" som svävar över åtalet som en osaklig ande ända sen stämningsansökan?

Rätten rev sig nog i huvudet vid bevisprövning ang SD och hans Mållgan, det var inget presenterat.
hahaha! 😃

"Hovrättens prövning
Åklagaren har gjort gällande att Stefan Davidsson, ensam eller tillsammans med annan
, berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och
ansiktet, varav i vart fall merparten med tillhygge."
Det är klart som korvspad att inte ens hovrätten utesluter att Stefan hade en medhjälpare.
Jag förstår inte varför HDs uppenbart märkliga beteende samt vetskap, om Lenas försvinnande, ska tonas ner?
Citera
2021-09-29, 23:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är klart som korvspad att inte ens hovrätten utesluter att Stefan hade en medhjälpare.
Jag förstår inte varför HDs uppenbart märkliga beteende samt vetskap, om Lenas försvinnande, ska tonas ner?
De har ju ingenting att ta ställning till så jag förstår inte riktigt vitsen med den formuleringen?
HD for ju ut med badvattnet och sett till förhör så verkar viss info/utredning ha åkt ner i en djuphavsgrav (läs nedlagd Fu).
Jag tänker på tex de frågor hon får i förhör om SD var där på mordnatten och lättad över att inte få hemmet upp och nervänt.

Sen fattar jag inte vitsen med att fortsätta älta i HovR hur hon erhållit info om att LW hittats död. Det kokar ner i att SD ljuger och inte är trovärdig om att "polis sa till tg."
Det hade de väl kunnat lösa via inkommande samtal till JS?
Citera
2021-09-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi vet ju hur "stingslig" SD blev när han blev svartsjuk. Fotade utanför, skrev hotfulla sms, hängde ljuslyktor på dörre mm.

Det hade nog inte undgått SD att Lena skulle åka till Norge med BeholderX, vilket han kan ha uppfattat som att hon gjorde för att han skulle till USA. Hon deklarerar samtidigt att hon inte är rädd för att det ska ta slut. Hotfullt på två sät; risk att Lena ska avslöja allt och att hon är på väg in i en ny kärleksrelation, dvs avslut med honom.

Minns KN vittnesmål där han berättar hur konstig SD blev när han konfronterade SD med att Lena nog hade en sexuell relation med Beholder. Det"tålde" att höra om det.

Här blir det ju även lite konstigt, för SD måste väl veta att Lena hade ett förhållande med ML?

A150/505-506

"K*enneth berättade för Stefan att han har läst på nätet att Lena har haft sexuella kontakter med
ett par andra senaste tiden. Stefan reagerade på det och sa att hon inte hade sex med någon
annan utan bara med honom. K*ennet tyckte det lät konstigt, det lät ansträngt, K*enneth
uppfattade det som en jättestark trigger för Stefan och att han blev upprörd.
"

//

"Igår sa K*ennet till Stefan att Lena hade en relation med J*immy och Mats och att hon även
varit med flera andra. K*enneth nämnde K*enneh Johansson och AL Flashback för Stefan.
Stefan sa att hon inte haft sex med någon annan än honom. Stefan blev upprörd och sa att hon
inte haft någon relation med Mats. Stefan sa att han inte tror att J*immy haft sex med Lena.
K*enneth tror att det kan ha varit en trigger för Stefan när han fick reda på att hon hade en
relation med J*immy. Stefan sa till K*enneth att han tyckte synd om J*immy att han blivit lurad
av Lena. Stefan sa flera gånger att Lena fört J*immy bakom ljuset.
"

Det kanske var därför SD inte klarade av att åka till USA? Att han krånglade ända in i det sista? Han kände på sig att Lena var på väg från honom och att om han inte åkte så kanske han kunde hindra resan till Norge eller på något annat sätt hindra den?

Kanske han inte klarade av det helt enkelt att hon åkte, medan han satt på planet med HD.

Han kunde inte ha total kontroll. Kaos.
Han hade inte kontroll på något alls längre.

Varken kaninburar, barn, strösselätning, skola, HD och Lena.
Ingen ville ha honom längre.

Ja just det,
jag lyssnade på det förhöret med Kenneth igårkväll. Kan inte ha varit lätt för Stefan med sina "två fruar". Det går ju liksom inte att både äta kakan och ha den kvar? Frågan är då vem av dom han skulle välja?
Ibland kan en kvinnas list övergå en mans förstånd sägs det ju...

Känns som om SD är svartsjuk på att Lena skulle till Norge, samtidigt som han är"vansinnig" på henne för att hon "sabbat" hans resa till USA med Hanna? Ja, vem vet hur många tankar som susade omkring i SD-huvud den sista tiden? Undrar vad som var den yttersta orsaken till att bestämma sig för att Lena måste bort?
Citera
2021-09-30, 00:09
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Tack, det är precis så jag menar.

Kombinationen av hans störda personlighet, otrohetshistoriken och aktuell situation gör honom hyperstressad över att tillitkontot ska dräneras helt om LW berättar vidden av fortsatt kontakt.

Han är intelligent per IQ men han saknar vitala delar som berör bedömning och han är emotionellt sett en tragedi.
Han TROR en jäkla massa i den fyrkantiga världen, men hans perception är ut i det blå och slutsatser/resultat blir därefter.

Tillägg:
De här meningarna är väldigt intressanta, för han uppvisar både ock:

Jag håller med i allt.
Triangeldramat som han startat
växte till något så stort att han inte längre kunde bemästra det.

Och ja, han upplevs både som naiv och med extrem övertro, som hos ett barn.
Som tror han vet allt
men som omöjligt har förmågan till helhetsförståelsen.
Som också tror han äger...
Samtidigt van att få som han vill.
På ena eller andra sättet.

De spelkort han har, har han lärt sig spela väl med.
Problemet är att många kort i kortleken saknas....

Det blev för komplicerat. Komplext.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in